Urlop dla poratowania zdrowia

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

justkat
Posty: 1
Rejestracja: 2012-04-03, 02:18
Kto: nauczyciel
Lokalizacja: małopolskie

Re: Urlop dla poratowania zdrowia

Postautor: justkat » 2012-04-03, 02:27

Jestem nauczycielem mianowanym. Obecnie przebywam na urlopie dla podratowania zdrowia, który to urlop kończy się 31 sierpnia. Od 1 września nie chcę już pracować czy w związku z tym muszę dać wypowiedzenie 3 miesiące wcześniej zgodnie z umową o pracę?

kobe78
Posty: 3
Rejestracja: 2012-02-22, 13:09
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język polski
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

Re: Urlop dla poratowania zdrowia

Postautor: kobe78 » 2012-04-09, 12:43

Witam. Jestem na urlopie dla poratowania zdrowia, który kończy się 31 sierpnia. Z tego, co wiem, nie można w trakcie urlopu wypoczynkowego być na urlopie dla poratowania zdrowia. Wobec tego, czy mogę ten urlop skrócić? Wyczytałam,że zrobić to może jedynie lekarz. Pytanie- czy na moją prośbę? I czy jeżeli urlop zakończę 30 czerwca, to czy otrzymam świadczenie urlopowe? Proszę, poradźcie.

krg54
Posty: 220
Rejestracja: 2009-03-14, 18:21
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Przyroda
Lokalizacja: śląskie

Re: Urlop dla poratowania zdrowia

Postautor: krg54 » 2012-04-10, 00:30

justkat pisze:Jestem nauczycielem mianowanym. Obecnie przebywam na urlopie dla podratowania zdrowia, który to urlop kończy się 31 sierpnia. Od 1 września nie chcę już pracować czy w związku z tym muszę dać wypowiedzenie 3 miesiące wcześniej zgodnie z umową o pracę?

Nauczyciela przebywającego na urlopie dla poratowania zdrowia obowiązują dokładnie takie same procedury kadrowe, jak każdego innego zatrudnionego n-la. W związku z tym zastosujesz art. 23. 1. KN " Stosunek pracy z nauczycielem zatrudnionym na podstawie mianowania ulega rozwiązaniu:
1) na wniosek nauczyciela ... "
oraz art.23 ust.2 KN: " Rozwiązanie stosunku pracy z nauczycielem zatrudnionym na podstawie mianowania z przyczyn określonych w ust. 1 następuje odpowiednio: