placement test

czyli miejsce dla filologów

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

madnica
Posty: 6
Rejestracja: 2013-08-16, 13:52
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: zachodniopomorskie

placement test

Postautor: madnica » 2013-08-31, 07:48

Witam,
Mam takie pytanie, co robicie pierwszwgo dnia w klasach pierwszych, kiedy przeprowadzacie placement tests, a część osób ( albo i cała klasa) skonczy pisać przed czasem? Ja w tym roku bedę miała tylko pierwsze klasy gimnazjum.
A przy okazji, wszystkiego dobrego w nadchodzącym roku szkolnym

Awatar użytkownika
iluka
Posty: 3015
Rejestracja: 2012-07-25, 12:23
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język polski
Lokalizacja: małopolskie

Re: placement test

Postautor: iluka » 2013-08-31, 10:55

Dzięki. I Tobie wszystkiego dobrego.
Nie znam się na placement tests, ale ja bym nie robiła diagnostyki zaraz na pierwszej lekcji. Zapoznałabym się z uczniami, poprosiła każdego o przedstawienie się w kilku zdaniach... oswoiła się wzajemnie. To pośrednio wpływa na wynik testu. Stres przed nieznanym potrafi sparaliżować najlepszego. Wiedzą o tym awansujący się nauczyciele...

Z polskiego czwartoklasistom robię diagnozę najwcześniej w drugim tygodniu, oczywiście wcześniej uprzedzam i wyjaśniam, o co chodzi i do czego to potrzebne.
W życiu bo­wiem is­tnieją rzeczy, o które war­to wal­czyć do sa­mego końca. Paulo Coelho

Yoka
Posty: 1026
Rejestracja: 2008-04-28, 12:24
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: placement test

Postautor: Yoka » 2013-08-31, 13:26

ale to nie działa w ten sposób, bo zapoznając się z nimi "marnujesz" jedną lekcję na nic tak naprawdę, bo po teście może okazać się, że część uczniów, których pilnowałaś podczas placement test jest w drugiej grupie,którą uczy inny nauczyciel.
Do tego dolicz jeszcz czas, który potem musisz dać uczniom na zakup podręczników, więc potem masz prawie 2tyg na zapoznawanie się z nimi:)

Awatar użytkownika
iluka
Posty: 3015