miwues pisze:Pytanie znajomej:
Jestem nauczycielem geografii z umową o pracę przez akt mianowania przy pełnym etacie dydaktycznym. W tym tygodniu a konkretnie we wtorek (26 lipca 2008r.)otrzymałam informację od dyrektora że nagle nie mam etatu dydaktycznego tylko 14 godzin dydaktycznych a w ramach uzupełnienia etatu świetlicę w ramach których to godzin miałabym być na dowozie i odwozie młodzieży gimbusem szkolnym. Czy dyrektor miał prawo tak postąpić tuż przed nowym rokiem szkolnym skoro do dnia 31 maja nie otrzymałam żadnej informacji pisemnej o zmniejszeniu ilości godzin? Czy wedle mojej umowy o pracę jak wyżej opisałam może dać świetlicę jako uzupełnienie etatu a przecież świetlica i to dowóz jeszcze nie jest godziną dydaktyczną. Jaka jest moja pozycja w tym przypadku? Czy powinnam mieć zapewniony etat dydaktyczny?Obiecałem, że z Tobą skonsultuję

hymm.. Różnie można to odczytywać bo to jest namieszane kilka kwestii. Nauczyciel pracuje na stanowisku nauczyciela geografii gdzie pensum wynosi 18 godz. i skoro jest zatrudniony na podstawie mianowania winien miec zapewniony pełny etat. Jeśli to nie jest możliwe bo jest 14 godz. wtedy dyrektor do 31 maja winien zaproponować ograniczenie etatu (art 20 ust 1 pkt 2 KN) lub pracę w tzw. etacie łączonym ponieważ pensum wychowawcy świetlicy wynosi 26 godz i tu zastosować porozumienie zmieniające.
Co do kwalifikacji do świetlicy to ja uważam, że ma je każdy kto ma mgr i przygotowanie pedagogiczne. Okres wypowiedzenia może byc skrócony do 1 miesiąca lecz wtedy nauczycielowi przysługuje odszkodowanie za pozostałą część okresu wypowiedzenia w wysokości wynagrodzenia liczonego jak za okres urlopu wypoczynkowego (art 20 ust. 5 KN).