Postautor: Piotr » 2007-08-22, 22:17
Oto wchodzimy do działu i pragniemy,aby lekcja poświęcona rozwiązywaniu zadań była:
[a] żywa; [b] pożyteczna (indywidualnie i zespołowo) ,czyli:
[*] każdy uczeń znajdzie "coś" dla siebie,
[**] każdy uczeń pracuje w odpowiednim dla siebie tempie,
[***] wystąpi sposobność pozytywnej oceny najaktywniejszych,
[****] w sposób naturalny wystąpi potrzeba zadania pracy domowej.
Zespół klasowy , to uczniowie o różnym stopniu zaangażowania i zamiłowania, o różnym własnym procesie przyswajania wiedzy.Nie każdy lubi pracować zespołowo (nie każdy lubi być "podwładnym" i nie każdy posiada dar przewodzenia w grupie). To bogactwo pozytywów i negatywów wymusza stosowanie MISTRZOSTWA w zorganizowaniu lekcji,w jej kontrolowanym prowadzeniu (by lepsi się nie nudzili,by najsłabsi nie tracili szansy na osiągnięcie sukcesu : sukces jest mierzony różnymi uczniowskimi miarami).
W następnym wejściu będę ,do wybranego zagadnienia, proponował oba warianty organizacji jednostki lekcyjnej.MILE będą widziane ZAMÓWIENIA TEMATYCZNE,HASŁOWE.
Piotr.
Ostatnio zmieniony 2007-08-26, 09:20 przez
Piotr, łącznie zmieniany 1 raz.