Pomoc w zadaniach

kącik miłośników "królowej nauk"

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

beata34
Posty: 11
Rejestracja: 2009-01-14, 18:12
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: pomorskie

Re: Pomoc w zadaniach

Postautor: beata34 » 2009-01-17, 11:51

Witam. Mam ponownie pytanko. Czy ktoś wie, jak napisać sprawozdanie z przebiegu zajęć dydaktyczno-wyrównawczych z matematyki, a także co powinno ono zawierać? Obecnie żona od września pracuje w nowej placówce, gdzie z taką formą spotyka się pierwszy raz. Z góry dziękuję za odp.[shadow=yellow][/shadow]

Awatar użytkownika
malgala
Posty: 8170
Rejestracja: 2007-07-30, 18:50
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: łódzkie

Re: Pomoc w zadaniach

Postautor: malgala » 2009-01-17, 21:29

Prowadzę zajęcia wyrównawcze, ale czegoś takiego nie pisałam. Gdybym miała napisać, to bardzo krótko:
1. liczba uczestników
2. klasa
3. główne cele i zamierzenia zajęć (na przykład pomoc w opanowaniu bieżącego materiału, wyrównanie braków z klas młodszych, motywowanie uczniów do przezwyciężania trudności w nauce)
4. stosowane formy i metody pracy (zróżnicowanie zadań, dostosowanie ich do indywidualnych możliwości uczniów, wykorzystanie kart pracy indywidualnej, gry i zabawy matematyczne, wykorzystanie dostępnych programów edukacyjnych oraz przygotowanych prezentacji multimedialnych itp.)
5. zaobserwowane efekty

jullkaa
Posty: 7
Rejestracja: 2008-07-02, 12:22
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: łódzkie

zadanie

Postautor: jullkaa » 2009-02-28, 15:09

Proszę o pomoc w rozwiązaniu zadania . jest to zadanie 6 klasa i jak to łatwo wyjaśnić dziecku
Wyobraź sobie, że masz rzucić 1200 razy kostką do gry. Ilu czwórek, twoim zdaniem, można się spodziewać na 1200 rzutów? A ilu szóstek? Wyjaśnij, dlaczego tak uważasz.

Awatar użytkownika
mateoo
Posty: 425
Rejestracja: 2009-03-12, 18:48
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Muzyka
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Pomoc w zadaniach

Postautor: mateoo » 2009-03-15, 15:56

Kosmos :D Ja bym powiedział, że można się spodziewać góra 1200 czwórek, szóstek też tyle samo ;D Ale to nie jest opinie specjalisty, więc może jakiś matematyk się odezwie ;)
Sztuka jest pokarmem duszy.

Awatar użytkownika
malgala
Posty: 8170
Rejestracja: 2007-07-30, 18:50
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: łódzkie

Re: Pomoc w zadaniach

Postautor: malgala » 2009-03-15, 17:03

mateoo pisze:można się spodziewać góra 1200 czwórek, szóstek też tyle samo ;D

a minimum żadnej :mrgreen:
W klasie VI to ja bym wręczyła dziecku kostkę i niech rzuca. Oczywiście nie 1200 razy, ale na początek 60, potem kolejne 60 i niech wyciąga wnioski.

mateoo, gdybyś jednak na szczęście w rzutach tak bardzo nie liczył, to tak po 200 powinno wypaść 4 i 6 :D

Awatar użytkownika
mateoo
Posty: 425
Rejestracja: 2009-03-12, 18:48
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Muzyka
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Pomoc w zadaniach

Postautor: mateoo » 2009-03-15, 19:16

Ahaa, rozumiem juz jak je rozwiązać 1200:6(bo tyle ścian). Ale czy to pewne hehe ? Aż chyba sam z ciekawości sprawdzę ;D ;)
Sztuka jest pokarmem duszy.

marakuja
Posty: 199
Rejestracja: 2009-01-18, 02:48
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Przyroda
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Pomoc w zadaniach

Postautor: marakuja » 2009-03-15, 19:46

Mimo wszystko źle sformułowane zadanie. Właściwie każda odpowiedź będzie dobra. Ja bym odpowiedziała, że ani razu nie wypadnie szóstka, bo mam pecha.
A może to nie jest zadanie matematyczne, tylko na kreatywność?


Wróć do „Matematyka”