awans zawodowy a kwalifikacje

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

agakub4
Posty: 1
Rejestracja: 2009-05-13, 18:23
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Przyroda
Lokalizacja: mazowieckie

awans zawodowy a kwalifikacje

Postautor: agakub4 » 2009-09-27, 13:04

witam wszystkich nurtuja mnie dwa pytania na ktore moze panstwo mi odpowiecie:
1.dyrektor wymaga ode mnie ukonczenia studii podyplomowych z zakresu przyrody bo powiedzial ze nie mam kwalifikacji do uczenia tego przedmiotu (mam natomiast ukonczona biologie) a zatrudnil mnie w 1/2 wymiarze godzin widzac moje kwalifikacje na C.V. i mu to nieprzeszkadzalo,czy dyrektor powinien mi to zrefundowac skoro wymaga ode mnie podwyzszenia moich kwalifikacji?
2.jestem obecnie nauczycielem kontraktowy a chce mnie znizyc do nauczyciela stazysty wiazac z tym nizsze wynagrodzenie poniewaz niemam odpowiednich kwalifikacji j.w. czy ma do tego prawo czy niepowinien tego robic?
Pozdrawiam

koma
Posty: 2551
Rejestracja: 2007-11-17, 00:26

Re: awans zawodowy a kwalifikacje

Postautor: koma » 2009-09-27, 19:30

Jeżeli uczysz w szkole podstawowej, powinnaś mieć ukończoną przyrodę. Dyrektor nie żąda od Ciebie podwyższenia kwalifikacji, ale w ogóle kwalifikacji. Zatrudnił Cie licząc chyba, że je uzupełnisz. To nie jest jego widzimisię, jak Ci sie wydaje.
Minęły czasy, gdy studia sie refundowało, najwyżej może Ci coś pomóc, jeżeli ma na to fundusze.
Dyrektor nie zniży Cię do stażysty, ale da pensję stażysty - przecież nie masz kwalifikacji.

edzia
Posty: 4766
Rejestracja: 2008-02-05, 23:02

Re: awans zawodowy a kwalifikacje

Postautor: edzia » 2009-09-27, 20:55

A czy treści podstawowe i kierunkowe określone w standardzie kształcenia dla kierunku studiów z biologii obejmują treści nauczania przyrody?

Awatar użytkownika
malgala
Posty: 8170
Rejestracja: 2007-07-30, 18:50
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: łódzkie

Re: awans zawodowy a kwalifikacje

Postautor: malgala » 2009-09-27, 21:18