Postautor: koma » 2010-12-08, 17:46
To nie Ty masz się dostosować do planu wynikowego, tylko plan wynikowy masz dostosować do swojej klasy i tego, co chcesz zrobić.
Podejrzewam, ze dostałaś jakiś gotowy plan i próbujesz go zrealizować.
Nie tędy droga.
Skoro godzin masz mniej, niż jest ich w cudzym planie, to musisz dostosować. Wyrzucić coś, cos zmienić...
Podstawa programowa rzeczywiscie ma charakter raczej ogólny. Ty jednak realizujesz jej rozszerzenie, czyli program nauczania. Najważniejsze, abyś zrealizowała podstawę. Wyrzuć z planu to, co nie słuzy temu celowi albo po raz kolejny go realizuje.
Natomiast umiejętnośc pisania...
Kto nie uczył języka polskiego, ten nie ma pojęcia, jaką ciężka pracą jest nauczenie sprawnosci językowej. Różne sa metody, zazwyczaj sie je łączy: wzory, wspólne komponowanie, plany odtwórcze i twórcze, bogacenie słownictwa, frazeologii...Dużo pisania i sprawdzania. I poprawiania sprawdzonych.