COMENIUS - MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ

czyli miejsce dla filologów

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

upieczona.anglistk
Posty: 233
Rejestracja: 2008-10-12, 10:13
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: śląskie

COMENIUS - MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ

Postautor: upieczona.anglistk » 2011-04-08, 12:40

Właśnie składam ubiegam się o dofinansowanie kursu w ramach Comeniusa i utknęłam na częsci merytorycznej wniosku. Pojawiają się takie absurdalne pytania: w jakim stopniu wybrany kurs/szkolenie odpowiada Pana/Pani potrzebom szkoleniowym? jaki sposób udział w kursie/szkoleniu przyczyni się do poprawy Pana/Pani osobistych i zawodowych kompetencji? absurdalne pytania no bo wiadomo nauczyciel językowych obcych powinien miec regularny kontakt z "żywym" językiem, poza tym każdy nauczyciel powinien podniesić kwalifikacje, wzbogacać wiedzę. Ale to za mało, takie argumenty pisze każdy. Czy moglibyście coś doradzić?

Pytanie do osób, które już wyjechały: co wy wpisaliście do swoich wniosków?

magdalenkajulia
Posty: 66
Rejestracja: 2010-06-15, 19:40
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Re: COMENIUS - MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ

Postautor: magdalenkajulia » 2011-06-27, 11:07

Pytanie się zdeaktualizowało, ale może odpowiedź przyda się osobom aplikującym o ten kurs w przyszłym roku.

1. Język angielski od wielu lat jest moją pasją, którą obecnie rozwijam w pracy zawodowej. Jestem nauczycielką twórczą, poszukującą, nastawioną na rozwój i doskonalenie swoich możliwości, umiejętności. Bezpośredni kontakt z językiem i kulturą jest w zawodzie nauczyciela języka obcego niezwykle cenny. Rozwija jego osobowość, dodaje pewności siebie, poszerza jego wiedzę o elementy, których próżno szukać w najlepszych podręcznikach. Sprawia to, że jest on w swojej pracy autentyczny. Znajomość atrakcyjnych rozwiązań metodycznych niewątpliwie podwyższa jakość zajęć, powoduje wzrost zainteresowania, zaangażowania i motywacji do uczenia się języka obcego u dzieci. Bardzo mi na tym zależy. Szkolenie, o dofinansowanie którego wnioskuję, umożliwiłoby mi wykorzystanie i wypracowanie nowoczesnych technik pracy z najmłodszymi, lecz wcale nie najmniej wymagającymi, uczniami.

2. Jako młoda (ze względu na staż pracy) nauczycielka odczuwam silną potrzebę doskonalenia się. Dbam zarówno o rozwój osobisty, jak i zawodowy. Jestem przekonana, że przebywając w multikulturowym środowisku rozwinę i udoskonalę swoje kompetencje. Wierzę, że wybrane przeze mnie szkolenie pomoże mi unowocześnić metody nauczania języka angielskiego oraz pozwoli mi krytycznie spojrzeć na dotychczas stosowane przeze mnie metody nauczania. Kurs ten niewątpliwie przyczyni się do odświeżenia moich zainteresowań kulturowych z obszaru języka angielskiego Wielkiej Brytanii, a jednocześnie umożliwi mi zaobserwowanie „na żywo” nowych trendów rozwoju języka, w szczególności mówionego. Wzbogacona o doświadczenie zdobyte podczas szkolenia pod względem metodycznym i językowym będę starała się uwzględnić i wykorzystać otrzymane wiadomości w przygotowaniu do lekcji oraz podnoszeniu poziomu mojego dotychczasowego nauczania.


Wróć do „Języki obce”