Post nr 1, Wysłany: 2007-09-18, 23:14 Problem oceniania aktywności uczniów
Jestem nauczycielką języka obcego i szczerze mówiąc mam problem jak rozwiązać problem oceniania aktywności uczniów. W naszej szkole wygląda to w ten sposób, że za trzy plusy jest piątka, a za trzy minusy jedynka. Podsumowanie robi się na koniec miesiąca. Zastanawiam się tylko co zrobić w sytuacji, gdy uczeń będzie miał 2 plusy albo jeden. A będą zapewne i tacy, którzy będą mieli po 6 plusów. Wtedy nie starczy mi rubryk na same oceny z aktywności, a co dopiero na pozostałe . Czy ma ktoś może jakiś pomysł, albo sposób na jakieś sensowne wyjście z tej sytuacji. Ocena za aktywność jest przecież bardzo ważna.
spooky27
Przedmiot nauczania: matematyka/informatyka
Wiek: 29 Dołączyła: 04 Wrz 2007 Posty: 29 Skąd: Wielka Polska
Post nr 2, Wysłany: 2007-09-19, 08:41
Witaj! Ja mam nieco inne podejście do tej sprawy. W naszej szkole nie ma ocen, ale punkty. Na aktywność przeznaczamy pięć punktów w ciągu semestru. Dla każdej klasy prowadzę notatki - każdy uczeń ma szansę otrzymać w czasie jednej lekcji jednego plusa. 25 plusów to pięć punktów (takie rozliczenie daje możliwość przeliczenia na punkty przy mniejszej niż 25 ilości na koniec semestru). Jeżeli ktoś ma więcej niż 25 plusów, to przeliczam je na koniec semestru na punkty dodatkowe (na ocenę celującą).
Wtedy pięć plusów to jeden dodatkowy punkt.
POZDR.
Basso profondo
Post nr 3, Wysłany: 2007-09-19, 18:05
Od nauczyciela zależy, czy i za co stawia plus. Nie musisz stawiać za byle co.