RATUNKU!! GIMNAZJUM!!!

o tym jakie są, jak sobie z nimi radzić, jak wychowywać bez porażek

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

vikivikiviki
Posty: 15
Rejestracja: 2008-10-20, 18:35
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Informatyka
Lokalizacja: wielkopolskie

RATUNKU!! GIMNAZJUM!!!

Postautor: vikivikiviki » 2008-10-20, 18:54

Od września uczę w w gimnazjum informatyki, wcześniej pracowałam w szkole podstawowej i zespole szkół. W gimnazjum natomiast, nie mogę sobie poradzić z 2 grupami. W pierwszej jeden uczeń robi co chce, nie działają na niego żadne upomnienia, rozmowa z wychowawcą :cry: nic. Jak nie ma ze mną lekcji a tylko przechodzi obok drzwi mojej sali, to w nie kopie. Niestety reszta grupy zaczyna go naśladować. Próbowałam zaktywizować ich ocenami, nic. Druga klasa, nie chce pracować, uczniowie głośno rozmawiają. Próbowałam odpytywania, było cicho póki pytałam, a potem znowu to samo. Jest jeden uczeń, który specjalnie np. bawi się komórką, żeby mnie tylko zdenerwować. Nie wiem co mam robić. Jestem bezradna i to mnie dobija. Pomóżcie, proszę :cry:

Awatar użytkownika
malgala
Posty: 8170
Rejestracja: 2007-07-30, 18:50
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: łódzkie

Re: RATUNKU!! GIMNAZJUM!!!

Postautor: malgala » 2008-10-20, 19:35

Poczytaj uważnie forum.
Znajdziesz tu wiele rad jak postępować w podobnych sytuacjach.

vikivikiviki pisze:jeden uczeń robi co chce, nie działają na niego żadne upomnienia, rozmowa z wychowawcą :cry: nic.

Nadszedł czas na wyciągnięcie konsekwencji. Upomnieć można raz, najwyżej dwa. Więcej nie radzę, bo uczeń czuje się wtedy bezkarny.

vikivikiviki pisze:Jak nie ma ze mną lekcji a tylko przechodzi obok drzwi mojej sali, to w nie kopie

Kopiąc w drzwi zostawia na nich z pewnością jakieś ślady. U mnie musiałby drzwi umyć, a w przypadku uszkodzenia na przykład farby odmalować.

vikivikiviki pisze:Próbowałam zaktywizować ich ocenami, nic.

vikivikiviki pisze:Druga klasa, nie chce pracować, uczniowie głośno rozmawiają.

Ustal jasne zasady zachowania na lekcji i konsekwentnie wymagaj ich przestrzegania. Przede wszystkim staraj się tak planować każdą lekcję, żeby każdy uczeń miał co robić. Myślę, że w przypadku informatyki doskonale mogą się sprawdzić karty pracy dla ucznia.
Rozpisujesz krok po kroku co mają zrobić i wtedy nawet najbardziej zróżnicowany poziom uczniów pozwoli na zagospodarowanie czasu wszystkim (bardziej zorientowani mogą wykonać dodatkowe ćwiczenia, a słabszych będziesz kontrolować i ewentualnie pomagać).

vikivikiviki pisze:Jest jeden uczeń, który specjalnie np. bawi się komórką, żeby mnie tylko zdenerwować. Nie wiem co mam robić.

Stanowczo wydaj polecenie schowania komórki. A na następną lekcję niech przygotuje referat na temat telefonii komórkowej na przykład.

vikivikiviki
Posty: 15
Rejestracja: 2008-10-20, 18:35
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Informatyka
Lokalizacja: wielkopolskie

Re: RATUNKU!! GIMNAZJUM!!!

Postautor: vikivikiviki » 2008-10-20, 20:16

Dziękuję bardzo za rady, dam znać jak mi poszło. Teraz będzie mi oczywiście trudniej, bo jest już koniec października, ale jeśli nic nie zrobię to się wykończę psychicznie.

Już widzę moje błędy, bo patrząc na starszych nauczycieli próbowałam wkupić się w łaski uczniów, rozmawiając na inne tematy. W innym przypadku byłam za ostra, co też spotkało się z buntem. Jednym słowem brakuje mi konsekwencji. No i lituję się nad uczniami, robi mi się ich żal, a im nie jest przecież przykro.
Dam znać jak mi poszło. Jeszcze raz dziękuję

marianka
Posty: 114
Rejestracja: 2008-08-24, 21:20
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Historia
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Re: RATUNKU!! GIMNAZJUM!!!

Postautor: marianka » 2008-10-21, 18:13

viki! Bardzo podoba mi się to, że pytasz, a jeszcze bardziej to, że dostrzegasz własne błędy. Z Twoich postów wnioskuję, że jesteś ambitna - poradzisz sobie!
Uwierz mi; z gimnazjalistami można świetnie pracować, pod warunkiem, że traktujemy ich serio; bez prostackiego kumplostwa (to daje efekt na krótką metę) a także bez nadętego moralizatorstwa (to działa na nich jak płachta na byka!). Powodzenia!

vikivikiviki
Posty: 15
Rejestracja: 2008-10-20, 18:35
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Informatyka
Lokalizacja: wielkopolskie

Re: RATUNKU!! GIMNAZJUM!!!

Postautor: vikivikiviki » 2008-10-25, 21:25

marianka pisze:viki! Bardzo podoba mi się to, że pytasz, a jeszcze bardziej to, że dostrzegasz własne błędy. Z Twoich postów wnioskuję, że jesteś ambitna - poradzisz sobie!
Uwierz mi; z gimnazjalistami można świetnie pracować, pod warunkiem, że traktujemy ich serio; bez prostackiego kumplostwa (to daje efekt na krótką metę) a także bez nadętego moralizatorstwa (to działa na nich jak płachta na byka!). Powodzenia!


Bardzo pomogły mi Twoje słowa, żeby uwierzyć w siebie. Dziękuję :)

vikivikiviki
Posty: 15
Rejestracja: 2008-10-20, 18:35
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Informatyka
Lokalizacja: wielkopolskie

Re: RATUNKU!! GIMNAZJUM!!!

Postautor: vikivikiviki » 2008-10-25, 21:33

Wszystko mis ię przydało, jeszcze raz bardzo dziękuję. 21 września, czyli następnego dnia poszłam do szkoły nastawiona bojowo i... Prawie nikt nie pisnął. Kolejny dzień środa, też super. Przyszedł czwartek, miałam z tą okropną grupą, wiedziałam, ze byłam dla nich za ostra, ale nie zamierzałam przepraszać(w szkole jedna koleżanka mi to doradziła), ale za to pozwoliłam dziewczynom poprawić sprawdzian, z którego dostały prawie same 2 i 3. Dziewczyny nie pyskowały i ładnie pracowały. Piątek i lekcja z tym trudnym uczniem... Byłam nastawiona na najgorsze, że pójdę do dyrektora itp, a on po prostu się nie zjawił(uciekł). Z jego klasą bez niego pracowało mi się dobrze, ale co będzie jak on się pojawi, zobaczymy. Z pewnością jestem i tak mądrzejsza o to co tutaj już dzięki Wam znalazłam i co jeszcze znajdę.

marianka
Posty: 114
Rejestracja: 2008-08-24, 21:20
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Historia
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Re: RATUNKU!! GIMNAZJUM!!!

Postautor: marianka » 2008-10-25, 22:44

Viki![]Brawo! Pamiętaj, że w klasie to Ty i tylko TY jesteś wodzirejem :wink: Od Ciebie zależy czy uczestnicy balu wyjdą zadowoleni, bogatsi...
Ps. Co do przeprosin...hm wiele zależy od konkretnej sytuacji. Ja przepraszam (np. za ponurą minę - bo mam poważny problem, za spóźnienie - bo włączył mi się alarm w aucie, za... i absolutnie nie uważam aby ucierpiał na tym mój autorytet.
Jestem pewna: dasz sobie radę! Niech żyje bal 8)

vikivikiviki
Posty: 15
Rejestracja: 2008-10-20, 18:35
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Informatyka
Lokalizacja: wielkopolskie

Re: RATUNKU!! GIMNAZJUM!!!

Postautor: vikivikiviki » 2008-10-25, 22:51

Jeszcze raz dzięki, będę dalej zdawała relacje. W momencie gdy trafiłam na to forum miałam straszny kryzys, po tym jak opadła euforia związana z tym, że mam pracę zaczęłam po trochu się wypalać. Teraz jest lepiej. Mam nadzieję, że tak zostanie.

Kasia179
Posty: 5
Rejestracja: 2008-11-04, 20:55
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Informatyka
Lokalizacja: lubelskie

Re: RATUNKU!! GIMNAZJUM!!!

Postautor: Kasia179 » 2008-11-04, 21:13

vikivikiviki pisze:Od września uczę w w gimnazjum informatyki, wcześniej pracowałam w szkole podstawowej i zespole szkół. W gimnazjum natomiast, nie mogę sobie poradzić z 2 grupami. W pierwszej jeden uczeń robi co chce, nie działają na niego żadne upomnienia, rozmowa z wychowawcą :cry: nic. Jak nie ma ze mną lekcji a tylko przechodzi obok drzwi mojej sali, to w nie kopie. Niestety reszta grupy zaczyna go naśladować. Próbowałam zaktywizować ich ocenami, nic. Druga klasa, nie chce pracować, uczniowie głośno rozmawiają. Próbowałam odpytywania, było cicho póki pytałam, a potem znowu to samo. Jest jeden uczeń, który specjalnie np. bawi się komórką, żeby mnie tylko zdenerwować. Nie wiem co mam robić. Jestem bezradna i to mnie dobija. Pomóżcie, proszę :cry:


Tego co kopie wezwij rodziców. Możesz zagrozić, że będzie płacił za drzwi.

vikivikiviki
Posty: 15
Rejestracja: 2008-10-20, 18:35
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Informatyka
Lokalizacja: wielkopolskie

Re: RATUNKU!! GIMNAZJUM!!!

Postautor: vikivikiviki » 2008-11-04, 21:31

Witam Was ponownie! Już dawno się nie odzywałam, bo nie widziałam się od tamtej pory z tym uczniem, bo zwiał z mojej lekcji, ale za to dogadałam się z jego klasą. Mam nadzieję, że ich szacunek nie minie, gdy ten uczeń się pojawi. Po rozmowie z moją koleżanką, która ma z nim lepszy kontakt, przestał też kopać w drzwi.
Dziś za karę zrobiłam kartkówkę innej klasie, bo zwróciłam im kilka razy uwagę i nic to nie pomogło, więc 5 minut przed końcem lekcji na kartkach pisali odpowiedź na jedno pytanie "10 zastosowań excela". Sprawdzę te kartkówki, ale żeby było sprawiedliwie, oceny wstawię tym, którzy będą przeszkadzać na następnej lekcji o czym ich na początku poinformuję. Napiszcie, proszę czy to dobry sposób?

Awatar użytkownika
malgala
Posty: 8170
Rejestracja: 2007-07-30, 18:50
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: łódzkie

Re: RATUNKU!! GIMNAZJUM!!!

Postautor: malgala » 2008-11-04, 21:59

Skoro zrobiłaś kartkówkę, to oceny wstaw wszystkim. Jeżeli wiedzą, że kartkówka była bo przeszkadzali, to jest szansa, że następnym razem sami się będą pilnować.

Awatar użytkownika
chiczi
Posty: 3046
Rejestracja: 2006-10-02, 16:12

Re: RATUNKU!! GIMNAZJUM!!!

Postautor: chiczi » 2008-11-04, 22:03

malgala pisze:że następnym razem sami się będą pilnować.


Tak :) , to działa :) . Uczę jedną, bardzo żywą i głośną klasę- obecnie już przy literze "T" na tablicy zaczynają się wzajemnie uciszać :mrgreen:


Wróć do „Problemy dydaktyczno-wychowawcze”