zyta82
Przedmiot nauczania: Język polski
Wiek: 27 Dołączyła: 22 Mar 2010 Posty: 14 Skąd: wielkopolskie
Post nr 1, Wysłany: 2011-11-23, 21:15 Poważne kłopoty z dyscypliną na lekcji i brak doświadczenia
Witam. Jestem początkującym nauczycielem. Pracuję od września tego roku. Mam bardzo poważne problemy z brakiem dyscypliny wśród uczniów. Czy ktoś bardziej doświadczony zechciałby mi pomóc? Proszę o to, bo sobie chyba nie radzę....:(
Jak ktoś się odezwie, wówczas opiszę wszystko jak najdokładniej...
Post nr 4, Wysłany: 2012-01-20, 11:17 Szukać złotego środka
Człowiek hartuje się w walce. Najważniejsze to poznać uczniów i szukać złotego środka w relacjach z nimi. Nie za ostro i nie za bardzo pobłażliwie. Na początek lep[iej zwiększyć wymagania, a później je odpowiednio regulować (czasami spuszczając z tonu).
Wiek: 37 Dołączył: 20 Mar 2011 Posty: 29 Skąd: mazowieckie
Post nr 5, Wysłany: 2012-02-04, 00:09
Uczniowie mają to do siebie, że w przypadku każdego nauczyciela zawsze badają granice tego na ile sobie mogą pozwolić. Proces ten przebiega stopniowo, gdy widzą, że sobie nie radzisz, gdy widzą, że nie reagujesz posuwają się coraz dalej, aż już zupełnie stracisz nad nimi kontrole. Grunt to zarysować pewną granicę i się jej twardo trzymać. Pokazać, że jesteś wyrozumiała, ale i stanowcza i nie dasz sobie w kasze dmuchać. W ten sposób zdobędziesz szacunek, a później to już będzie z górki
isabel86
Przedmiot nauczania: Język angielski
Wiek: 25 Dołączyła: 09 Lut 2012 Posty: 2 Skąd: mazowieckie
Post nr 6, Wysłany: 2012-02-09, 20:24
A co zrobić juz w trakcie roku szkolnego kiedy te bledy sie popelnilo, jak odbudowac swoj autorytet? Albo inaczej, czy jeszcze mam szanse na wypracowanie pozycji w klasie gdy juz mam za soba semestr walk i zmagan (przyznaje ze najgorszym bledem byl brak konsekwencji i poblazliwosc)
A co zrobić juz w trakcie roku szkolnego kiedy te bledy sie popelnilo, jak odbudowac swoj autorytet?
Powiedziałabym raczej zbudować.