Egzamin na nauczyciela mianowanego - prezentacja

rady, wskazówki, wymiana doświadczeń

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

bumel
Posty: 2
Rejestracja: 2014-07-24, 13:55
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Wychowanie fizyczne
Lokalizacja: małopolskie

Re: Egzamin na nauczyciela mianowanego - prezentacja

Postautor: bumel » 2014-07-24, 15:01

jutro o tej godzinie będę jż po:) lekki stresik jest już wyczuwalny....

bumel
Posty: 2
Rejestracja: 2014-07-24, 13:55
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Wychowanie fizyczne
Lokalizacja: małopolskie

Re: Egzamin na nauczyciela mianowanego - prezentacja

Postautor: bumel » 2014-07-24, 15:02

jutro o tej godzinie będę jż po:) lekki stresik jest już wyczuwalny....

AJAJ
Posty: 5
Rejestracja: 2014-07-24, 14:22
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: lubelskie

Re: Egzamin na nauczyciela mianowanego - prezentacja

Postautor: AJAJ » 2014-07-24, 15:08

Jak opowiadacie o swoim dorobku? Po kolei punktami? Dyrektorka była na egzaminie u koleżanki tydzień temu mówiła żeby się nie stresować ,że komisja tylko czeka aż skończymy prezentację i zada pytania...że to formalność... a ja mam jeszcze tyle dni i już dzisiaj czuję stres :?

Awatar użytkownika
opusculum
Posty: 34
Rejestracja: 2014-07-18, 15:22
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: śląskie

Re: Egzamin na nauczyciela mianowanego - prezentacja

Postautor: opusculum » 2014-07-24, 16:16

AJAJ pisze:Jak opowiadacie o swoim dorobku? Po kolei punktami? Dyrektorka była na egzaminie u koleżanki tydzień temu mówiła żeby się nie stresować ,że komisja tylko czeka aż skończymy prezentację i zada pytania...że to formalność... a ja mam jeszcze tyle dni i już dzisiaj czuję stres :?


Tak, ja zamierzam mówić po kolei punktami.
Ciężko mi sobie wyobrazić, że powiem wszystko, bo sporo mam do przekazania, a czas też ograniczony

miśka82
Posty: 34
Rejestracja: 2014-07-21, 17:05
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: wielkopolskie

Re: Egzamin na nauczyciela mianowanego - prezentacja

Postautor: miśka82 » 2014-07-24, 19:26

Anitamta, napisałaś pytanie z twojego egzaminu : jakie dokładnie zapisy z karty nauczyciela wykorzystuję w pracy? chodziło o prace twoją czy z dziećmi jak możesz prosze podaj jak odpowiedziałaś na to pytanie

Karotka.kz
Posty: 9
Rejestracja: 2014-07-22, 18:55
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka, Chemia
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Re: Egzamin na nauczyciela mianowanego - prezentacja

Postautor: Karotka.kz » 2014-07-24, 19:45

Ja mialam Przygotowana prezentacje zgodnie z punktami tak chyba najlatwiej, ale nie opowoedzialam wazystkiego moja prezentacja trwala doac dlugo a czas samych pytan chyba 5 minut

monikago
Posty: 20
Rejestracja: 2014-07-19, 18:34
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Re: Egzamin na nauczyciela mianowanego - prezentacja

Postautor: monikago » 2014-07-24, 20:01

Hej ja tez jestem już nauczycielem mianowanym. W końcu mogę zamieścić :D zamiast :cry: . U mnie też stres był ogromny przed wejściem do sali nic nie pamiętałam kompletna pustka, ale miałam ze sobą notatki i co jakiś czas w trakcie egzaminu na nie zerkałam . Miałam przygotowany'opis' wg wymagań o każdym opowiedziałam dosyć sporo bo całość z pytaniami komisji trwała godzinę. Wiem,że to długo ,ale tak się rozgadałam, komisja super nie przerywali mi, trochę pod koniec p.przewodnicząca powiedziała, że to wystarczy. Pytania od ekspertów dotyczyły współpracy z rodzicami, pracy z uczniem słabym , a także ilość godzin w tygodniu( nie pamiętam dokładnie jak to było sformułowane) ale chodziło,o to że 40 godzin w tygodniu ( pensum 18 + 2 dodatkowe) potem ile pensum pedagoga, wychowawcy świetlicy itd., nazwa organu prowadzącego, było jeszcze coś odnośnie organu prowadzącego, ale z tego wszystkiego nie pamiętam. Pozdrawiam wszystkich i trzymam kciuki za oczekujących. Naprawdę spokojnie, będzie dobrze :D . Ja w końcu rozpoczynam wakacje.

mona556
Posty: 3
Rejestracja: 2014-07-24, 19:59
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Zajęcia zintegrowane
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Egzamin na nauczyciela mianowanego - prezentacja

Postautor: mona556 » 2014-07-24, 20:20

Witam.
Mnie jutro czeka ten sądny dzień.
Bardzo się boję. Nigdy nie stresowałam się tak żadnym egzaminem.
Moja koleżanka spędziła dzisiaj przed komisją 10 minut :D, wczoraj inna koleżanka 40 minut :(
Strasznie się denerwuje, że stres mnie wykończy i wszystko schrzanię :(
Czy ktoś może mi pomóc i udzielić odpowiedzi na pytanie -
Jak indywidualizujesz pracę z dziećmi w oddziale przedszkolnym? Chodzi mi o konkretne przykłady.
Ratujcie proszę. Mam straszny mętlik w głowie.
Koleżanki miały tylko pytania ze sprawozdania :D

AJAJ
Posty: 5
Rejestracja: 2014-07-24, 14:22
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: lubelskie

Re: Egzamin na nauczyciela mianowanego - prezentacja

Postautor: AJAJ » 2014-07-24, 21:09

Pracowałam z maluchami w oddziale przedszkolnym, tu znalazłam ciekawy tekst tak ja bym mniej więcej odpowiedziała, to sprawdzało sie u mnie:
Nauczyciel musi mieć świadomość, że wiek nie zawsze współgra z poziomem rozwoju dzieci. Problemem jest dobór takich form i metod pracy, które pomimo indywidualnych różnic w grupie, które zapewniają każdemu dziecku optymalne warunki rozwoju. Każdy wychowanek wymaga od nauczyciela szczególnej uwagi, dlatego warto zastanowić się, w jaki sposób planować zajęcia z grupą, aby były interesujące i jednocześnie pozwoliły każdemu wychowankowi zrobić krok do przodu.

Planując działania indywidualne, należy uwzględnić wszystkie cechy dziecka, a nie tylko na tych , które wymagają wspomagania.

Jeżeli mocną stroną dziecka stanowi sprawność motoryczna, a dodatkowo jest ono tzw. Żywym srebrem, skonstruowane dla niego zadania powinny opierać się na ruchu. Dlatego planując zabawę matematyczną, doskonalącą umiejętność klasyfikacji, nie proponujemy segregowania obrazków przy stoliku. Bardziej efektywna i interesująca będzie zabawa w poszukiwanie określonych przedmiotów ukrytych w Sali (dodatkowo można podczas szukania ćwiczyć orientację przestrzenną np. poprzez szukanie pod dyktando).

Innym ćwiczeniem może być porządkowanie Sali przez odnoszenie odnalezionych rzeczy na właściwe miejsce (pudełka, pomocy do kącika plastycznego) z pewnością zaspokoi to potrzebę aktywności ruchowej dziecka, a cele dydaktyczne zrealizowane przez zabawę utrwalą doskonaloną umiejętność.

Przykładem indywidualizacji, może być wspólna gra na instrumentach, gdzie każde dziecko wydaje dźwięki z innego instrumentu, czy też układanie obrazka z części, gdzie nauczyciel różnicuje ilość elementów do złożenia. Jeszcze innym przykładem może być dzielenie tego samego słowa na sylaby, głoski, liczenie głosek, liczenie sylab, czy przeliczanie wyrazów w zdaniu przy czym każde dziecko dostaje inne zadanie. Dzieci nieśmiałe czy nadpobudliwe możemy angażować do pełnienia roli dyżurnych.

Sprawdzoną formą indywidualizacji w procesie nauczania jest łączenie dzieci w zespoły. Organizujemy zespoły złożone z dzieci o podobnym poziomie umysłowym i z podobnymi potrzebami edukacyjnymi. Można również łączyć dzieci w grupy mieszane, wykonują wtedy różne zadania w ramach zespołu, współpracują ze sobą, pomagając jedni drugim i uczą się wzajemnie od siebie. Ważne jest aby działania wszystkich zespołów prowadziły do osiągnięcia wspólnego celu, aby efekt pracy każdego dziecka był ważny i doceniany.



Aby prawidłowo zorganizować pracę indywidualną należy:

· Systematycznie realizować zadania wspierające,

· Stosować wyłącznie ćwiczenia o charakterze zabawowym,

· Planować wszechstronną aktywność dziecka, stosować częste zmiany form aktywności,

· Dbać o atrakcyjność zadań – im więcej pozytywnych emocji, tym lepsze efekty,

· Przygotowywać odpowiednie pomoce – różnorodne, atrakcyjne, kreatywne

· Elastycznie planować czas zajęć, dostosowując go do wydolności psychofizycznej dziecka (jeżeli zauważymy, że uwaga wychowanka jest rozproszona, lepiej zakończyć wcześniej ponieważ efektywność ćwiczeń prowadzonych na siłę jest bardzo niska)

· Odpowiednio dobierać porę zajęć. Nie może się to odbywać kosztem czasu przeznaczonego na zabawę, gdyż dziecko zaproszone do stolika gdy inni się bawią, czuję się ukarane i ma trudności ze skupieniem uwagi np. stale ogląda się na kolegów.

· Należy zmieniać lokalizację ćwiczeń – mogą to być kąciki zabaw, gdzie nauczyciel włącza się do zabawy, inspirując określone aktywności

Należy pamiętać również o:

· Docenianiu wysiłków dziecka, zauważeniu każdej próby rozwiązania zadania, nawet jeśli nie kończy się ono sukcesem np. poprzez „widzę, że bardzo się starasz”

· Zachęcaniu do podejmowania kolejnych prób: „spróbuj jeszcze raz”

· Motywowaniu do ponawiania prób: „wierzę, że Ci się uda”

· Chwaleniu – należy doceniać to co dziecko już umie i co udało mu się osiągnąć, nie należy wytykać błędów

· Kończeniu ćwiczeń łatwym zadaniem, zapewniającym sukces, dobre samopoczucie i motywację do następnych działań

· Nagradzaniu dziecka po zajęciach, na przykład lubianą przez nie zabawą

anitamta
Posty: 20
Rejestracja: 2014-07-19, 19:00
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: Egzamin na nauczyciela mianowanego - prezentacja

Postautor: anitamta » 2014-07-24, 21:38

miśka82 pisze:Anitamta, napisałaś pytanie z twojego egzaminu : jakie dokładnie zapisy z karty nauczyciela wykorzystuję w pracy? chodziło o prace twoją czy z dziećmi jak możesz prosze podaj jak odpowiedziałaś na to pytanie

powiedziałam, że w ostatnim czasie najbardziej przydatne były zapisy dotyczące awansu, ale wspomniałam też o uregulowaniach pracy w szkole , że są dla mnie istotne itp

zadane mi pytania powiem wam nie dotyczyły mojej prezentacji..dla mnie to były standardowe pytania, które zadają wszystkim jak leci
pytali mnie czym się roznia specjalne potrzeby od specyficznych i ajkie dokumenty regulują jedne i drugie z nich..tak mi się przypomniło
trzymam kciuki za resztę

mona556
Posty: 3
Rejestracja: 2014-07-24, 19:59
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Zajęcia zintegrowane
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Egzamin na nauczyciela mianowanego - prezentacja

Postautor: mona556 » 2014-07-24, 21:41

AJAJ Dziękuje bardzo :D

Awatar użytkownika
jo.julianna
Posty: 5
Rejestracja: 2011-01-22, 19:22
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język polski
Lokalizacja: wielkopolskie

Re: Egzamin na nauczyciela mianowanego - prezentacja

Postautor: jo.julianna » 2014-07-24, 22:24

Witam wszystkich jeszcze przed i tych szczęśliwców już po :) Od wczoraj podczytuję i postanowiłam się dołaczyć, bo potrzebuję wsparcia... Egzamin 5 sierpnia, a ja mam pustkę w głowie. Ach, jak chciałabym mieć to już za sobą!

miśka82
Posty: 34
Rejestracja: 2014-07-21, 17:05
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: wielkopolskie

Re: Egzamin na nauczyciela mianowanego - prezentacja

Postautor: miśka82 » 2014-07-24, 22:26

Anitamta, zwracam się po raz kolejny o pomoc do ciebie jako speca (bo jak doczytałam pracujesz w poradni )specjalne a specyficzne potrzeby czym się różnią ????? pomocy :(

Awatar użytkownika
jo.julianna
Posty: 5
Rejestracja: 2011-01-22, 19:22
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język polski
Lokalizacja: wielkopolskie

Re: Egzamin na nauczyciela mianowanego - prezentacja

Postautor: jo.julianna » 2014-07-24, 22:29

Witam wszystkich jeszcze przed i tych szczęśliwców już po :) Od wczoraj podczytuję i postanowiłam się dołaczyć, bo potrzebuję wsparcia... Egzamin 5 sierpnia, a ja mam pustkę w głowie. Ach, jak chciałabym mieć to już za sobą!

miśka82
Posty: 34
Rejestracja: 2014-07-21, 17:05
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: wielkopolskie

Re: Egzamin na nauczyciela mianowanego - prezentacja

Postautor: miśka82 » 2014-07-24, 22:30

jo.julianna, widzę, że z wielkopolski a konkretnie skąd bo ja też wielkopolska i termin bliski Twojego ja 7 sierpnia


Wróć do „Awans zawodowy nauczyciela”