Czy dyrektor ma prawo..? PILNE

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

Karrrolina
Posty: 5
Rejestracja: 2010-05-04, 17:10
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język niemiecki
Lokalizacja: dolnośląskie

Czy dyrektor ma prawo..? PILNE

Postautor: Karrrolina » 2010-05-04, 17:20

Witam wszystkich bardzo serdecznie.

Pojawiam się na tym forum z nurtującym mnie pytaniem, na które muszę jak najszybciej otrzymać odpowiedź :( Jestem zatrudniona w szkole na czas nieokreślony. Jestem nauczycielem kontraktowym. W tym roku dyrektor zatrudnił stażystkę z mojego przedmiotu - w sierpniu kończy jej się umowa. Dyrektor postanowił zatrudnić tę dziewczynę na czas nieokreślony po zakończeniu stażu, zaoferował jej 18 godzin, mnie natomiast pozostało 15. Rozmawiałam już z dyrektorem, powiedział, że nie musi się tłumaczyć komu i ile godzin przydziela, gdyż nie jestem nauczycielem mianowanym. Czy dyrektor ma prawo zmienić już obowiązującą umowę na rzecz osoby, która dopiero zostanie zatrudniona na stałę? Z tego co wiem, ta dziewczyna podpisała promesę zatrudnienia. Nie mogę też zacząć walczyć "o swoje" dopóki nie będę pewna, że w ogóle mam możliwość.

Z góry dziękuję za pomoc!

Karrrolina
Posty: 5
Rejestracja: 2010-05-04, 17:10
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język niemiecki
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: Czy dyrektor ma prawo..? PILNE

Postautor: Karrrolina » 2010-05-04, 17:59

Dziękuję za odpowiedź.

Niestety nie potrafię doszukać się takich zapisów w Karcie Nauczyciela. Z moją dyrekcją nie da się dyskutować inaczej, jak tylko pokazując czarno na białym to, co mówią przepisy. Nie chcę straszyć nikogo sądem, bo wiem, że dla mnie skończyłoby się to gorzej niż dla dyrekcji. Chciałabym to załatwić polubownie, dlatego czy mógłby ktoś z Was wskazać mi, w którym miejscu KN mam szukać zapisów pomocnych w mojej sytuacji?

Wiem też, że jeśli nie podpiszę tej zgody na redukcję godzin, to mogę się spodziewać wypowiedzenia.

Karrrolina
Posty: 5
Rejestracja: 2010-05-04, 17:10
Kto: nauczyciel