Do kogo skierować podanie?

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

fronczewski2008
Posty: 41
Rejestracja: 2008-06-09, 18:51
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: opolskie

Do kogo skierować podanie?

Postautor: fronczewski2008 » 2010-02-21, 18:11

Do kogo skierować podanie o rozłączenie lekcji łączonych z języka angielskiego? Dydektora szkoły czy Gminy?

Awatar użytkownika
nadia
Posty: 612
Rejestracja: 2007-08-23, 18:50

Re: Do kogo skierować podanie?

Postautor: nadia » 2010-02-21, 18:18

A konkretniej?Z czym są łączone?

fronczewski2008
Posty: 41
Rejestracja: 2008-06-09, 18:51
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: opolskie

Re: Do kogo skierować podanie?

Postautor: fronczewski2008 » 2010-02-21, 18:34

Dwie klasy na jednej lekcji. Mam uczyć klasę 2 i 3 na jednej lekcji oraz 4 i 5.

Awatar użytkownika
malgala
Posty: 8170
Rejestracja: 2007-07-30, 18:50
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: łódzkie

Re: Do kogo skierować podanie?

Postautor: malgala » 2010-02-21, 18:50

fronczewski2008 pisze:Mam uczyć klasę 2 i 3 na jednej lekcji oraz 4 i 5.

Wnioskuję, że jest to mała szkoła i ze względu na niewielką liczbę uczniów macie klasy łączone. Od początku roku, czy dopiero teraz?
Niestety, nasze prawo oświatowe zezwala na łączenie w przypadku, gdy łączna liczba uczniów w obu oddziałach nie przekracza 25. I organ prowadzący takie decyzje podejmuje ze względu na oszczędności i ze szkodą dla uczniów. Dyrektor też pewnie robił wszystko, żeby klas łączonych nie było, ale nie od niego to zależy.

fronczewski2008
Posty: 41
Rejestracja: 2008-06-09, 18:51
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: opolskie

Re: Do kogo skierować podanie?

Postautor: fronczewski2008 » 2010-02-21, 19:06

Zebrałem opinie kilku metodyków( w tym Anny Wieczorek autorki książki New Bingo), którzy twierdzą, że jest to nie możliwe i chce napisać podanie aby te lekcje zostały rozłączone. Żaden z metodyków z Kuratorium nie potrafił mi odpowiedzić na pytanie jak prowadzić takie lekcje. Ja też na metodyce nauczania j. angielskiego nie słyszałem o takim czymś jak lekcje łączone. Rodzice winią mnie za niski poziom nauczania na lekcjach łączonych. Dlaczego to ja mam wziąć odpowiedzialność za lekcje łączone? Odkąd usze w tej szkole ( 3 rok) mówie Dyrekcji o tym, że jest to nie wykonalne. Przez 3 lata nie dostałem żadnej dodatkowej godziny. Czyli najwłaściwszym rozwiązaniem będzie napisanie podania do Gminy i jednocześnie Kuratorium?

Awatar użytkownika
malgala
Posty: 8170
Rejestracja: 2007-07-30, 18:50
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: łódzkie

Re: Do kogo skierować podanie?

Postautor: malgala » 2010-02-21, 19:26

Czy tylko angielski masz łączony?
fronczewski2008 pisze:Odkąd usze w tej szkole ( 3 rok) mówie Dyrekcji o tym, że jest to nie wykonalne.

Wykonalne, co nie znaczy, że słuszne. Jeszcze wiele jest takich szkół.

Awatar użytkownika
malgala
Posty: 8170
Rejestracja: 2007-07-30, 18:50
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: łódzkie

Re: Do kogo skierować podanie?

Postautor: malgala » 2010-02-21, 20:41

miwues, dziękuję za uznanie, ale jestem dyslektyczką (dysgrafia i dysortografia, której za moich czasów jeszcze nie znano). Dużo nad tym pracowałam, no i wypracowałam na tyle, że bez obawy mogłam zdecydować się na pracę w szkole. Niestety, interpunkcja jest jeszcze moją słabą stroną.
Smutna to prawda, ale wielu nauczycieli robi potworne błędy. Żeby to chociaż tylko literówki były, te każdemu mają prawo się zdarzyć.

Awatar użytkownika
Jolly Roger
Posty: 1650
Rejestracja: 2007-12-15, 18:34

Re: Do kogo skierować podanie?

Postautor: Jolly Roger » 2010-02-22, 11:34

a na tych łączonych lekcjach to ilu masz razem uczniów?

Żaden z metodyków z Kuratorium nie potrafił mi odpowiedzić na pytanie jak prowadzić takie lekcje.


hmm zastanawiające, bo to nie jest jakaś czarna magia i akurat w klasach I-III nie widze większego problemu w łaczeniu dwóch roczników.

Gorzej w klasach IV-VI, ale przy niewielkiej ilości uczniów jest to również do pogodzenia tak jak godzi się nauczanie uczniów na różnych poziomach zaawansowania w jednym roczniku
We gonna ride the sea,
we pray to the wind and the glory
That's why we are raging wild and free


Wróć do „Prawo oświatowe”