Ocenianie klas I-III

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

Awatar użytkownika
Ewryl
Posty: 107
Rejestracja: 2008-08-30, 14:51
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: wielkopolskie

Ocenianie klas I-III

Postautor: Ewryl » 2008-10-22, 17:30

Czy istnieje jakieś rozporządzenie, przepis lub inna regulacja prawna mówiąca o zasadach oceniania dzieci w klasach I-III z języka angielskiego. Ogólnie przyjęta jest ocena opisowa, ale zastanawia mnie czy istnieje możliwość zastosowania na języku angielskim systemu ocen cyfrowych. Wiem, że w klasach najmłodszych stosuje się oceny cyfrowe np. na zajęciach religii, czy więc byłaby możliwość użycia cyfr jako ocen również na języku angielskim??
Desde que sinta a brisa fresca no meu cabelo
E ver o sol brilhar forte nas folhas
Nao irei pedir por mais.

Ricardo Reis

Awatar użytkownika
dushka
Posty: 3902
Rejestracja: 2006-08-03, 19:39

Re: Ocenianie klas I-III

Postautor: dushka » 2008-10-22, 17:33

Ogólnie, semestralnie i końcoworocznie, ocenia się opisowo, ale na lekcjach można stawiać oceny - u mnie w szkole są oceny wszędzie, nie ma kwiatuszków czy chmurek głupich. Nie widzę problemu. Gdzieś na forum jest już taki temat.

Awatar użytkownika
Ewryl
Posty: 107
Rejestracja: 2008-08-30, 14:51
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: wielkopolskie

Re: Ocenianie klas I-III

Postautor: Ewryl » 2008-10-22, 18:17

Wiesz, chodzi mi o jakąś podstawę prawną ze względu na dyrekcję. Moja pani dyrektor koniecznie musi się trzymać obowiązujących przepisów i nie "pozwoli" na wprowadzenie ocen cyfrowych dopóki nie będzie miała całkowitej pewności, że prawo tego nie zabrania :roll:
Ja wiem, że w wielu szkołach stosuje się oceny zamiast kwiatuszków czy chmurek (sama tak zresztą w mojej poprzedniej szkole oceniałam), ale to do mojej pani dyrektor jakoś nie przemawia :twisted:
Desde que sinta a brisa fresca no meu cabelo
E ver o sol brilhar forte nas folhas
Nao irei pedir por mais.


Ricardo Reis

motylek8
Posty: 365
Rejestracja: 2008-02-04, 14:51
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: Ocenianie klas I-III

Postautor: motylek8 » 2008-10-22, 19:04

U nas pani wizytator własnie zarzuciła anglistiom, że w nauczaniu nie wystawiają ocen opisowych i chyba od roku czy dwóch lat musimy oceniać chmurkami, słoneczkami i na koniec opisówkami:/ Przy czym dla dzieci jest jasne, że jak dostanie słoneczko to znaczy ze umie na 5, a jak dostanie błyskawicę to znaczy, że nie nauczył się i ma 1.

Awatar użytkownika
Ewryl
Posty: 107
Rejestracja: 2008-08-30, 14:51
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: wielkopolskie

Re: Ocenianie klas I-III

Postautor: Ewryl » 2008-10-22, 19:57

Mnie bardzo zastanawia jedna kwestia - skoro w klasach I-III ocenianie ma być opisowe, to na jakich zasadach funkcjonuje religia. W mojej szkole panie z religii mają normalny system cyfrowy zarówno w ocenie bieżcej jak i semestralnej, co ma się nijak do rozporządzenia o ocenianiu. Dlaczego w takim razie, oceny z języka angielskiego mają koniecznie być opceną opisową??
Desde que sinta a brisa fresca no meu cabelo
E ver o sol brilhar forte nas folhas
Nao irei pedir por mais.


Ricardo Reis

niebo77
Posty: 126
Rejestracja: 2008-03-21, 10:21
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski, Zajęcia zintegrowane
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: Ocenianie klas I-III

Postautor: niebo77 » 2008-10-23, 14:57

1. Oceny bieżące i śródroczne oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych ustala się według skali określonej w statucie szkoły, z zastrzeżeniem ust. 3 i 4. 2. Roczne(semestralne) oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych, począwszy od klasy IV szkoły podstawowej, ustala się
w stopniach według następującej skali:
1) stopień celujący – 6;
2) stopień bardzo dobry – 5;
3) stopień dobry – 4;
4) stopień dostateczny – 3;
5) stopień dopuszczający – 2;
6) stopień niedostateczny – 1,
z zastrzeżeniem ust. 4.
3. W klasach I-III szkoły podstawowej śródroczne i roczne oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych są ocenami opisowymi. - (te obowiązkowo)
4. Oceny bieżące oraz śródroczne i roczne oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym są ocenami opisowymi.

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU
z dnia 7 września 2004 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych

Awatar użytkownika
Ewryl
Posty: 107
Rejestracja: 2008-08-30, 14:51
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: wielkopolskie

Re: Ocenianie klas I-III

Postautor: Ewryl » 2008-10-24, 14:54

Rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania znam, ale zastanawia mnie czy nie ma jakiegoś innego dokumentu na ten temat, bo chciażby wyżej wspomniana przeze mnie religia ma się nijak do rozporządzenia (przynajmniej w mojej szkole).
Desde que sinta a brisa fresca no meu cabelo
E ver o sol brilhar forte nas folhas
Nao irei pedir por mais.


Ricardo Reis

niebo77
Posty: 126
Rejestracja: 2008-03-21, 10:21
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski, Zajęcia zintegrowane
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: Ocenianie klas I-III

Postautor: niebo77 » 2008-10-25, 11:19

Religia rządzi się chyba innymi prawami... przynajmniej tak myślę
Rozporządzenie jasno wskazuje, że sposób oceniania zależy od statutu szkoły... jeżeli w nauczaniu jest ocena opisowa (jako ocenianie bieżące) to tak się ocenia... Problem z angielskim polega na tym, że w nowej postawie jest on wliczony do "kształcenia zintegrowanego", więc obowiązywałoby ocenianie opisowe...

Awatar użytkownika
ms.elephant
Posty: 402
Rejestracja: 2008-01-25, 12:36

Re: Ocenianie klas I-III

Postautor: ms.elephant » 2008-10-25, 13:42

Poza tym nawet na świadectwie jest wyszczególnione miejsce na ocenę cyfrową z przedmiotu religia. Język angielski wpisuje się razem z nauczaniem zintegrowanym, w miejscu na opisówkę.


Wróć do „Prawo oświatowe”