Post nr 1, Wysłany: 2012-01-30, 20:36 Prośba o radę w sprawie zwolnienia
Witam jestem nauczycielem kontraktowym od 2,5 roku pracuje w przedszkolu i mam trzecią umowę na czas określony do 31.08.2011. W związku z cięciami w budżecie możliwe będą zwolnienia, i mam parę pytań:
1) Jaki okres wypowiedzenia umowy o pracę mnie obowiązuje?
2) czy mam prawo przejść w stan nieczynny?
jestem nauczycielem kontraktowym od 2,5 roku pracuje w przedszkolu i mam trzecią umowę na czas określony do 31.08.2011
Powinna to być umowa na czas nieokreślony.
Wystąp o dostosowanie umowy do aktualnie obowiązującego prawa.
KN: "Stosunek pracy z nauczycielem kontraktowym nawiązuje się na podstawie umowy o pracę zawieranej na czas nieokreślony, z zastrzeżeniem ust. 7."
maikox napisał/a:
Jeżeli umowa nie zostanie przekształcona w umowę na czas nieokreślony, to żaden. Wygasa z dniem 31.08.2012.
Rozumien że umowa wygasa31.08 ale zwolnienia mają być teraz tzn. w lutym
izula
Przedmiot nauczania: Język angielski
Post nr 5, Wysłany: 2012-01-31, 10:49
KN: "Stosunek pracy z nauczycielem kontraktowym nawiązuje się na podstawie umowy o pracę zawieranej na czas nieokreślony, z zastrzeżeniem ust. 7.
z zastrzeżeniem ust. 7, który to mówi, że "w przypadku zaistnienia potrzeby wynikającej z organizacji nauczania....stosunek pracy nawiązuje się na podstawie umowy o pracę na czas określny." I z tego Dyrektor zawsze może skorzystać.
Post nr 12, Wysłany: 2012-02-01, 18:12 Re: Prośba o radę w sprawie zwolnienia
maikox napisał/a:
Witam jestem nauczycielem kontraktowym od 2,5 roku pracuje w przedszkolu i mam trzecią umowę na czas określony do 31.08.2011. W związku z cięciami w budżecie możliwe będą zwolnienia, i mam parę pytań:
2) czy mam prawo przejść w stan nieczynny?
Nikt nie odpowie ci, czy umowa jest zgodna z prawem bez znajomości szczegółów.
Ale jeśli twoja umowa nie jest "na zastępstwo", bądź nie wynika z potrzeby organizacji nauczania, to powinna być na czas nieokreślony.