uprawnienie do pracy w bibliotece szkolnej

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

eskimosek
Posty: 1
Rejestracja: 2010-02-12, 21:24
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Informatyka
Lokalizacja: podlaskie

uprawnienie do pracy w bibliotece szkolnej

Postautor: eskimosek » 2010-02-12, 21:33

Dobry wieczór!
Jestem nauczycielką z kwalifikacjami do nauczania dwóch przedmiotów. Rozpoczęłam studia podyplomowe na kierunku Bibliotekoznawstwo i Informacja Naukowa. Jestem po drugim semestrze i muszę wybrać specjalizację: nauczycielską (praca w bibliotece szkolnej i pedagogicznej) lub informacyjną (pozostałe biblioteki). Chciałam wybrać nauczycielską, ale koleżanka stwierdziła, ze skoro mamy wykształcenie pedagogiczne jest nam to niepotrzebne, lepiej wybrać specjalizację informacyjną, wtedy będziemy mogły pracować we wszystkich bibliotekach. Może ktoś z Was się zna na tym i mógłby mi podpowiedzieć, czy specjalizacja informacyjna daje uprawnienia do pracy w bibliotece szkolnej, jeżeli posiada się wykształcenie pedagogiczne?
Dziękuję za pomoc

Awatar użytkownika
agadanuta
Posty: 306
Rejestracja: 2008-04-12, 16:15
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język polski
Lokalizacja: świętokrzyskie

Re: uprawnienie do pracy w bibliotece szkolnej

Postautor: agadanuta » 2010-02-12, 22:50

Ja jestem po studiach podyplomowych z Biliotekoznawstwa i informacji naukowej. Nie miałam żadnych specjalizacji a mogę pracować we wszystkich typach bibliotek. Z całą pewnością obojętnie jaką skończysz specjalizację, w każdym typie biblioteki możesz pracować.

Awatar użytkownika
wulina
Posty: 119
Rejestracja: 2008-12-10, 12:21
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język polski
Lokalizacja: mazowieckie

Re: uprawnienie do pracy w bibliotece szkolnej

Postautor: wulina » 2010-02-22, 13:57

Nowe, obowiązujące od 1 września, rozporządzenie MEN z dnia 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli mówi, że: