Zmniejszenie wymiaru godzin w ciąży

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

mufa
Posty: 5
Rejestracja: 2008-07-04, 19:08
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Biologia
Lokalizacja: dolnośląskie

Zmniejszenie wymiaru godzin w ciąży

Postautor: mufa » 2008-07-04, 19:26

Mam ogromny problem i proszę o pomoc.
Jestem nauczycielem kontraktowym, pracującym już trzy lata. Mam umowę na czas nieokreślony. W mojej szkole oprócz mnie jest jeszcze jedna nauczycielka, mająca takie same jak ja kwalifikacje (pracuje rok dłużej). Od września odczujemy braki godzin. Na dwie będzie 23 godziny, a to znaczy, że ze względów ekonomicznych pracę będzie miała tylko jedna z nas. Ja jestem w o tyle lepszej sytuacji, że jestem w ciąży i nie mogę zostać zwolniona. Dyrekcja o mojej ciąży jeszcze nie wie. Boję się jednak, że we wrześniu dyrektor zmniejszy mi wymiar godzin, a co za tym idzie będę pracowała za psie pieniądze, a później dostawała takie drobniaki na macierzyńskim. Czy podczas ciąży pracownikowi można "uciąć" etat? Czy są jakieś regulacje prawne?
Z góry dziękuję za pomoc.
[/b]

Jethro Tull
Posty: 885
Rejestracja: 2007-08-07, 23:08

Re: Zmniejszenie wymiaru godzin w ciąży

Postautor: Jethro Tull » 2008-07-04, 20:17

nie można o ile przedstawisz dyrektorowi zaświadczenie, że jesteś w ciąży bo niby skąd on ma to wiedzieć

mufa
Posty: 5
Rejestracja: 2008-07-04, 19:08
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Biologia
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: Zmniejszenie wymiaru godzin w ciąży

Postautor: mufa » 2008-07-05, 11:08

Dziękuję ślicznie:) Czy zapis na ten temat jest umieszczony w Kodeksie Pracy? W KN nic nie znalazłam, a chciałabym mieć podstawę prawną. Pozdrawiam serdecznie.

edzia
Posty: 4766
Rejestracja: 2008-02-05, 23:02

Re: Zmniejszenie wymiaru godzin w ciąży

Postautor: edzia » 2008-07-05, 11:15

KP:
Art. 177.