Zastanawiam się dlaczego ta publikacja nie trafiła do szkół, przynajmniej w moim rejonie. Może otworzyłaby oczy przynajmniej części nauczycieli nauczania zintegrowanego dla których przewodnik metodyczny i podręcznik są wyrocznią. Niestety rzeczywistość w dużej części szkół wygląda standardowo. Dzieciaki świetnie rozwiązują zadania typowe nawet nie czytając dokładnie ich treści "bo wszystkie są takie same", ale kiedy pojawia się problem matematyczny rozkładają bezradnie ręce. Nie potrafią samodzielnie myśleć. Zadają pytania do skutku, aż pani wreszcie poda sposób rozwiązania. Jeśli nie zmieni się sposób nauczania matematyki w klasach początkowych nie poprawią się wyniki nauczania w klasach starszych. Jak widać po testach szóstoklasisty z ostatnich lat odchodzi się od zadań typowych na rzecz problemowych. Ale przecież jak twierdzi duża część nauczycieli klas młodszych do testów to się przygotowuje w klasach starszych więc ich to nie dotyczy.
Żeby przeczytać trzeba ściągnąć załącznik.
http://trzecioklasista.cke-efs.pl/wpisy ... om-dzialac