Hm........... jeśli moja wypowiedź okaże się szorstka to nie przejmujcie się- zawsze walę prosto z mostu.
Najwyraźniej autor powyższych postów nie zna podstawy progrmamowej dla gimnazjum.
W sierpniu zmieniono podstawę i efektem tego jest m.in. wyrzucenie wzorów skroconego mnożenia z gimnazjum. Jeśli ktoś z tego dostał u Ciebie ocenę ndst to ma prawo się odwołać.
Wzory te do tej pory były w klasie II gimnazjum ( wg programu M+)i jeśli nawet je wprowadzę to nie mogę uczniom stawiac za to jedynek jesli ich nie opanują.
Zastanawiam się nad tym co napisałeś , że wprowadzasz treści z innych podręczników. Myślę, że po prostu nie lezy CI ten podręcznik ( no i program) skoro korzystasz z innych.
Nie lepiej zmienić podręcznik?
Owszem również wykorzystuję inne podręczniki , szukam różnych zadań itd. Ale głównie trzymam się podręcznika , jest tyle zadań o różnym poziomie trudności , że w każdej klasie mogę go z powodzeniem wykorzystać.
Omijanie rozdziałów itd może spowodować to , ze przerabiając kolejny rozdział nie będziesz mógł zrobić ileś tam ciekawych zadań, ponieważ do rozwiązania ich potrzebne będą treści ,które właśnie ominąłeś. Miałem kiedyś taką sytuację i dlatego teraz trzymam się podręcznika