Dodawanie pisemne

kącik miłośników "królowej nauk"

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

konto usunięte

Dodawanie pisemne

Postautor: konto usunięte » 2013-10-29, 16:32

Jeśli chodzi o aspekt dydaktyczny co sądzicie wprowadzając dodawanie pisemne by dodać, że wygodnie jest również zapisać liczbę o większej ilości cyfr jako pierwszą. Wydaje mi się do dobrym pomysłem. Czyli np. gdy mamy dodać 654+2365 zapisuję słupek i na górze 2365.

Art.3.9.UoSO
Posty: 661
Rejestracja: 2009-09-13, 23:19
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Dodawanie pisemne

Postautor: Art.3.9.UoSO » 2013-10-29, 19:45

A jakie to ma znaczenie? Ani wygodniejsze, ani poprawniejsze, ani potrzebne. Tyle tylko, że można i tak, i tak.

Awatar użytkownika
haLayla
Posty: 3775
Rejestracja: 2008-08-24, 00:28
Kto: uczeń
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: małopolskie

Re: Dodawanie pisemne

Postautor: haLayla » 2013-10-29, 21:12

Art.3.9.UoSO pisze:A jakie to ma znaczenie? Ani wygodniejsze, ani poprawniejsze, ani potrzebne. Tyle tylko, że można i tak, i tak.


Tak jest bardziej estetycznie.
<3

Awatar użytkownika
malgala
Posty: 8170
Rejestracja: 2007-07-30, 18:50
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: łódzkie

Re: Dodawanie pisemne

Postautor: malgala » 2013-10-29, 21:55

haLayla pisze:Tak jest bardziej estetycznie.

Estetyka ważna, ale względy praktyczne bardziej.
Jeżeli jako pierwszą dziecko napisze liczbę o największej ilości cyfr, to o wiele łatwiej podpisać mu pod nią kolejne składniki i cyfry raczej będą dokładnie podpisane pod cyframi, a nie między. Na kartce w kratkę jeszcze jakoś się to dzieciom udaje, ale na gładkiej lub na tablicy już jest trudniej. Dodając na przykład 25, 2048, 3 i 250 w takiej kolejności 2 z liczby 250 raczej nie trafi dokładnie pod 0 z liczby 2048. Zapisując to samo dodawanie w kolejności od największego do najmniejszego składnika już ten problem odpada.
zuzia88 pisze:co sądzicie wprowadzając dodawanie pisemne by dodać, że wygodnie jest również zapisać liczbę o większej ilości cyfr jako pierwszą

Do tego, że tak wygodniej raczej uczniowie powinni dojść sami. Niech zapisują i tak i inaczej, a potem niech odpowiedzą na pytanie który zapis był dla nich wygodniejszy i dlaczego.

seosolutions
Posty: 8
Rejestracja: 2014-10-29, 11:30
Kto: rodzic
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: śląskie

Re: Dodawanie pisemne

Postautor: seosolutions » 2014-11-03, 13:04

Lepiej, żeby dzieciaki uczyły się planowania. Takim systemem odbierasz im możliwość ćwiczenia wyobraźni.

Usunęłam reklamę w podpisie
Ostatnio zmieniony 2014-11-03, 15:05 przez seosolutions, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
iluka
Posty: 3015
Rejestracja: 2012-07-25, 12:23
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język polski
Lokalizacja: małopolskie

Re: Dodawanie pisemne

Postautor: iluka » 2014-11-03, 15:24

:wink:
W życiu bo­wiem is­tnieją rzeczy, o które war­to wal­czyć do sa­mego końca. Paulo Coelho

seosolutions
Posty: 8
Rejestracja: 2014-10-29, 11:30
Kto: rodzic
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: śląskie

Re: Dodawanie pisemne

Postautor: seosolutions » 2014-11-03, 15:28

Zadaniem nauczyciela jest uczenie myślenia, a nie utartych schematów. Później na maturze jedna wielka porażka.

Awatar użytkownika
dushka
Posty: 3902
Rejestracja: 2006-08-03, 19:39

Re: Dodawanie pisemne

Postautor: dushka » 2014-11-03, 21:55

I absolutnie nie ma to nic wspólnego z tym, że uczeń się nie uczy :mrgreen:

Awatar użytkownika
iluka
Posty: 3015
Rejestracja: 2012-07-25, 12:23
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język polski
Lokalizacja: małopolskie

Re: Dodawanie pisemne

Postautor: iluka » 2014-11-03, 22:07

W życiu bo­wiem is­tnieją rzeczy, o które war­to wal­czyć do sa­mego końca. Paulo Coelho

seosolutions
Posty: 8
Rejestracja: 2014-10-29, 11:30
Kto: rodzic
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: śląskie

Re: Dodawanie pisemne

Postautor: seosolutions » 2014-11-03, 22:21

Jednym z celów dodawania pisemnego imho jest wpojenie naturalnego odruchu identyfikowania rzędu wielkości :D


Wróć do „Matematyka”