Post nr 1, Wysłany: 2011-02-21, 20:46 Pytanie do uczących matematyki
Jestem emerytowanym nauczycielem fizyki. Moja wnuczka ma problemy z matematyką w gimnazjum i poprosiła mnie ostatnio o pomoc. Ponieważ wciąż zmienia się program proszę o pomoc. Gdzie znajdę aktualne zagadnienia czy ćwiczenia matematyczne?
Nie piszesz, która to klasa.
Jeżeli I lub II, to obowiązuje w tych klasach nowa podstawa programowa
W klasie III jest jeszcze stara podstawa.
walach napisał/a:
Gdzie znajdę aktualne zagadnienia czy ćwiczenia matematyczne?
Wnuczka ma przecież jakiś podręcznik, zbór zadań, może ćwiczenia. Od tego zacznij i zobacz co tam jest.
Trochę materiałów możesz też znaleźć na mojej matematycznej stronce www.
Najlepiej, nie bacząc na podstawę programową, pomóż jej w podstawowym zakresie tego, czego nie umie i nie rozumie. Mimo zmieniającej się władzy na szczęście matematyka pozostaje stała w uczuciach.
Odpowiadając na pytanie. Uczy się w 2 klasie.
Odpowiadanie na pytania - oczywiście tak. Ale w tym wieku dzieci już nie zadają pytań - to jest zielone czy niebieskie, a oczekują inicjatywy. Zrobienie tego w sposób ciekawy to zupełnie inna sprawa
To sprawdź, jak radzi sobie z rozwiązywaniem równań, nierówności, przekształcaniem wyrażeń algebraicznych, działaniami na liczbach wymiernych. Tu może mieć jakieś braki, które rzutują na zrozumienie i opanowanie dalszych zagadnień.
Opanowanie tych treści wymaga jednak pewnego treningu.
Samo przekazanie ich nawet w najciekawszy sposób, to jeszcze mało.
Jeżeli stwierdzisz, że w tym zakresie ma jakieś braki, to faktycznie na mojej stronie znajdziesz sporo materiałów ćwiczeniowych.
W matematyce jak w sporcie - trening czyni mistrza.
Bywa, że czasem muszę pomóc jakiemuś uczniowi, nie znając go wcześniej, w temacie bieżącym. Nie mam czasu wtedy na diagnozowanie dziecka, sprawdzanie, jak sobie radzi więc biorę pierwsze zadanie z tematu i rozwiązujemy. Wtedy wychodzą najpilniejsze potrzeby, ta podstawowa wiedza której brakuje.