Postautor: miki2305 » 2010-08-31, 00:58
Nie wiem, ile godzin macie przewidziane w szóstej klasie, ale jeżeli 4, to mało. Może warto zrealizować przewidziany na szóstą klasę algorytm mnożenia i dzielenia ułamka przez ułamek. Wprowadzić prędkość, drogę, czas, które pominięto w podręczniku. W rozkładzie jest na to przewidziana bardzo mała liczba godzin, a zagadnienie jest dość trudne. Świetną pomocą okazuje się suplement z GWO. Poza tym można zacząć z uczniami rozwiązywać zadania, które są na sprawdzianie szóstoklasisty- znacznie się one różnią od tych podręcznikowych (rok 2009).
Sam uczyłem się z Matematyki 2001 w zamierzchłych czasach i książki bardzo mi odpowiadały. Jednakże nowa wersja jest dla mnie zbyt schematyczna - mnóstwo ćwiczeń na algorytmach wykonywania działań, mało zadań tekstowych - w ćwiczeniach to nawet ich nie ma, ale to tradycja. Może warto te godziny na to rozplanować. W szóstej klasie według mnie nie jest zbyt dużo czasu i pomimo osobnego bloku do sprawdzianu ciężko jest wszystko gruntownie powtórzyć z uczniami i dodatkowo zapoznać ich ze specyficznymi zadaniami, których wcześniej w podręczniku nie było.