Awans zawodowy, publikacje nauczycieli, nauczyciele
Strona głównaForumSklep
 
   
 
 

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Skala ocen ze sprawdzianu.
Autor Wiadomość
marle-na

Dołączył: 07 Gru 2007
Posty: 8
Post nr 1, Wysłany: 2008-01-17, 15:32   Skala ocen ze sprawdzianu.

Czy mogę prosić o podanie jak oceniacie uczniowskie sprawdziany, tzn. za ile punktów lub procent jaka ocena.
Pozdrawiam Marlena
 
 
dushka 


Przedmiot nauczania: oligofrenopedagog
Wiek: 34
Dołączyła: 03 Sie 2006
Posty: 3158
Skąd: inąd...?
Post nr 2, Wysłany: 2008-01-17, 16:01   

No chyba nie bardzo, bo każdy sprawdzian może mieć inną punktację :roll:
_________________
 
 
[uczeń]korek 

Dołączyła: 12 Sty 2008
Posty: 62
Post nr 3, Wysłany: 2008-01-17, 16:09   

marle-na, w mojej szkole nauczyciele mają narzucone ile procent to jaka ocena... Przykładowo od 51% jest już trójka... A co do punktacji to tak jak dushka, każdy może mieć inną.
 
 
Jolly Roger 


Przedmiot nauczania: polglisz
Dołączył: 15 Gru 2007
Posty: 1731
Skąd: zza biurka
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Post nr 4, Wysłany: 2008-01-17, 16:19   

ja robię w ten sposób, że 30% plus 1p daje dopuszczający. pozostałe oceny wynikają z równego rozdziału punktów
_________________
We gonna ride the sea,
we pray to the wind and the glory
That's why we are raging wild and free
 
 
marle-na

Dołączył: 07 Gru 2007
Posty: 8
Post nr 5, Wysłany: 2008-01-17, 16:21   

Dushko,
a procentowo?
Pozdrawiam i dzięki za szybki odzew
 
 
[uczeń]relicher 

Wiek: 104
Dołączył: 10 Gru 2007
Posty: 751
Post nr 6, Wysłany: 2008-01-17, 17:11   

Ja się znam na procentach, oto wymagania ( podałem w 1/4, bo niektórzy n-le tak robią):

0% - 31,25% - niedostateczna
31,5%-50,25% - dopuszczający
50,5%-70,25% - dostateczny
70,5%-85,25% - dobry
85,5%-100% - bardzodobry


Lecz ja bym radził wg. tego:

0% - 31% - niedostateczna
31%-50% - dopuszczający
51%-70% - dostateczny
71%-85% - dobry
86%-99% - bardzodobry
100% - celujący

Przecież uczeń, który wszystko umie...
_________________
Bo taki jest człowiek, jakie myśli w jego sercu.
 
 
hafilip84 
czw. 16:05-18:35

Przedmiot nauczania: matematyka 6c,1A,2D,3B,3C
Wiek: 41
Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 25
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Post nr 7, Wysłany: 2008-01-17, 18:13   

W szkole, w której pracuję, jest następujące WSO ( Wewnątrzszkolny System Oceniania ):

0% - 30% - ndst (1)
31% - 50% - dop (2)
51% - 74% - dst (3)
75% - 90% - db (4)
91% - 100% - bdb (5)
A na cel (6) jest oddzielne zadanie dodatkowe

Ja z każdego zadania wyciągam co jeszcze można ocenić, żeby było więcej punktów.
Np.: za zadanie z treścią :
1p - wypisanie danych i szukanych
1p - jak uczeń zna dobry sposób na rozwiązanie
1p - za prawidłowy wynik
1p - za zapisanie odpowiedzi
Przecież sam dobrze wiem, jak łatwo można się pomylić.
A na cel (6) zadanie dodatkowe - daje zadanie, w którym trzeba coś napisać o jakimś matematyku, czasami jakieś zadanie ponadprogram rozwiązane na lekcji, sporadycznie jakieś do myślenia.

[ Dodano: 17 Styczeń 2008, 19:17 ]
U nas w szkole jest takie WSO ( Wewnątrzszkolny System Oceniania ) :

0%-30% - ndst
31%-50% - dop
51%-74% - dst
75%-90% - db
91%-100% - bdb
cel - zadanie dodatkowe

Muszę kończyć, bo się spóźnie na konsultacje. Będe w szkole jeszcze do 19.55
_________________
,,Oto era AUTOMATÓW,
pół d**ili, pół wariatów.''
 
 
marle-na

Dołączył: 07 Gru 2007
Posty: 8
Post nr 8, Wysłany: 2008-01-17, 19:20   

Bardzo dziękuję za wskazówki.
Marlena
 
 
malgala 
Administracja
matematyk-optymista


Przedmiot nauczania: matematyka
Wiek: 63
Dołączyła: 30 Lip 2007
Posty: 6940
Skąd: łódzkie
Post nr 9, Wysłany: 2008-01-17, 19:20   

hafilip84 napisał/a:
U nas w szkole jest takie WSO ( Wewnątrzszkolny System Oceniania ) :

0%-30% - ndst
31%-50% - dop
51%-74% - dst
75%-90% - db
91%-100% - bdb
cel - zadanie dodatkowe

U nas większość stosuje taką samą w odniesieniu do sprawdzianow obejmujących szerszy zakres materiału.
hafilip84 napisał/a:
A na cel (6) zadanie dodatkowe - daje zadanie, w którym trzeba coś napisać o jakimś matematyku, czasami jakieś zadanie ponadprogram rozwiązane na lekcji, sporadycznie jakieś do myślenia.

Daję dodatkowe wymagające wykazania się wiedzą wykraczającą poza obowiązującą podstawę programową i przede wszystkim zmuszające do myślenia. Nie jest to jednak żadne z rozwiązywanych na lekcji, co najwyżej z dodatkowych zadań nieobowiązkowych.
_________________

Ostatnio zmieniony przez malgala 2008-01-18, 12:27, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
[uczeń]korek 

Dołączyła: 12 Sty 2008
Posty: 62
Post nr 10, Wysłany: 2008-01-17, 20:08   

U mnie w szkole nie ma czegoś takiego, że tylko zadanie dodatkowe zapewnia cel.
100% wystarcza.
 
 
Basso profondo 

Wiek: 42
Dołączył: 04 Sie 2007
Posty: 5107
Post nr 11, Wysłany: 2008-01-17, 22:54   

hafilip84 napisał/a:
W szkole, w której pracuję, jest następujące WSO ( Wewnątrzszkolny System Oceniania ):

0% - 30% - ndst (1)
31% - 50% - dop (2)
51% - 74% - dst (3)
75% - 90% - db (4)
91% - 100% - bdb (5)


Możesz mi wyjaśnić, jakim cudem regulamin zakładu administracyjnego (tu: statut szkoły) może władczo narzucić nauczycielom jednoznaczne rozstrzygnięcia nierozstrzygalnych na gruncie pedagogiki kwestii metodycznych?

Przecież sprawdziany mogą być różne, także takie, które sprawdzają wyłącznie umiejętności konieczne. Wtedy też takie widełki???
_________________
Nemo suo iure uti debet, ut alteri laedat.
 
 
[student]catchmeifyoucan 
wredalek

Wiek: 24
Dołączył: 01 Lis 2007
Posty: 183
Post nr 12, Wysłany: 2008-01-20, 19:41   

to ja jeszcze zacytuje z WSO mojego liceum... tak dla porównania... a nóż jakoś pomoże:

"
Sprawdziany pisemne muszą zawierać jasne kryteria oceny i być opatrzone punktacją:

0 - 35 % - niedostateczny
36- 39 % - niedostateczny plus
40- 46 % - dopuszczający
47- 53 % - dopuszczający plus
54- 67 % - dostateczny
68- 74 % - dostateczny plus
75- 84 % - dobry
85- 90 % - dobry plus
91-100 % - bardzo dobry

Ocenę celującą ze sprawdzianu otrzymuje uczeń, który uzyskał co najmniej 90 % punktów i wykonał zadanie dodatkowe, do którego obowiązuje oddzielna punktacja.
"

miwues, a w większości polskich szkół istnieją odpowiednie progi procentowe na poszczególne oceny...
_________________
"Forgive your enemies but never forget their names" Kennedy
 
 
Basso profondo 

Wiek: 42
Dołączył: 04 Sie 2007
Posty: 5107
Post nr 13, Wysłany: 2008-01-20, 19:51   

catchmeifyoucan napisał/a:
miwues, a w większości polskich szkół istnieją odpowiednie progi procentowe na poszczególne oceny

To źle, bo traktuje się to nie jako zalecenia metodyczne, ale jak obowiązujące nauczyciela prawo.
_________________
Nemo suo iure uti debet, ut alteri laedat.
 
 
[uczeń]ChodaBoy

Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 15
Post nr 14, Wysłany: 2008-03-06, 22:31   

w Moim liceum jest zblizona punktacja procentowa
od 41% dop

a najgorsze jest to ze na studiach jak bedzie ten sam wynik to biora pod uwage srednia ocen ...
wiec szkoly gdzie nauczyciele stawiaja 5 i 6 za ladny usmiech
vs
szkoly gdzie nauczyciele maja wszystkich w nosie, i stawiaja oceny tak jak wynika ze spr

wniosek =>
isc do najgorszego liceum/technikum i byc prymusem ze srednia 5,8-6,0
a zeby napisac mature to placic po 60zl/h za korki (nigdy nieznalem sie na cenach tutaj bo nie mialem okazji miec)
albo
uczyc sie pilnie w elitarnej szkole, ledwo przechodzac z klasy do klasy
ale napisac mature na np. 90%
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



login
hasło
 
   Program druk świadectw



Zdobądź zaświadczenie do dokumentacji składanej w komisji kwalifikacyjnej.

Zaświadczenie o umiejętności posługiwania się technologią komputerową i informacyjną

Zbiory testów: polski, angielski, matematyka, niemiecki
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Skocz na górę

 
Ministerstwo Edukacji Narodowej Centrum Edukacji Szkolnej Center of School Education
Copyright © 1995-2012 Centrum Edukacji Szkolnej