Awans zawodowy, publikacje nauczycieli, nauczyciele
Strona głównaForumSklep
 
   
 
 

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
układ równań- wprowadzenie
Autor Wiadomość
[student]aska2764 

Przedmiot nauczania: Matematyka
Wiek: 25
Dołączyła: 22 Paź 2010
Posty: 1
Skąd: podkarpackie
Post nr 1, Wysłany: 2010-11-25, 16:21   układ równań- wprowadzenie

Witam,
jestem studentką 3-go roku matematyki i w ramach praktyki mam przeprowadzić lekcję w klasie II gimnazjum. Do zrealizowania mam następujący temat: "Do czego służą układy równań?"- wprowadzenie. O ile się nie mylę jest to zupełna nowość dla uczniów, dlatego też chciałabym przeprowadzić lekcję w ciekawy sposób. Jest to dla mnie ogromne wyzwanie i przyznam szczerze, że bardzo się denerwuję przed tą lekcją. Jeśli ktoś z Państwa ma ciekawe zadania, gry dydaktyczne lub pomysły dotyczące "wprowadzenia uczniów w układy równań" proszę o pomoc.

Pozdrawiam Aśka
 
 
JHN 


Przedmiot nauczania: Matematyka
Wiek: 58
Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 174
Skąd: mazowieckie
Post nr 2, Wysłany: 2010-11-25, 19:37   

Proponuję zacząć od przeczytania ze zrozumieniem opracowania tematu w podręczniku, a potem rzetelnie przedstawić je uczniom na lekcji... I wystarczy...
Pozdrawiam
_________________
Szacunek? Dam Ci go tyle, ile dostałem od Ciebie!
Broń inteligentnego człowieka walczącego z otaczającą go głupotą: sarkazm.
 
 
malgala 
Administracja
matematyk-optymista


Przedmiot nauczania: matematyka
Wiek: 63
Dołączyła: 30 Lip 2007
Posty: 7138
Skąd: łódzkie
Post nr 3, Wysłany: 2010-11-25, 20:23   

aska2764 napisał/a:
O ile się nie mylę jest to zupełna nowość dla uczniów

Jako układ równań, to faktycznie nowość, ale nie całkiem.
Przed wprowadzeniem układu równań uczniowie powinni poznać równanie pierwszego stopnia z dwiema niewiadomymi i na tym trzeba bazować.
Na etapie wprowadzenia dobrze jest posłużyć się metodą obrazową. Ilustracje obrazujące różne zależności uczniowie zapisują w postaci równania. Jeżeli zilustrujemy w ten sposób dwa warunki i oba jednocześnie muszą być spełnione - już mamy układ równań. Przy okazji widać na obrazkach do czego układy równań służą.
Jeżeli chcesz jakoś szczególnie uatrakcyjnić temat, możesz polecić uczniom odegranie scenki ilustrującej robienie zakupów. Dwie różne osoby kupują dwa takie same produkty, ale w różnych ilościach i różną kwotę za nie płacą (na przykład takie same batony i takie same paczki ciastek). Trzeba tylko zadbać o przygotowanie odpowiedniej liczby rekwizytów (mogą być nimi kartki z rysunkiem batonika i kartki z rysunkiem paczki ciastek). Kupujący wie, ile czego ma kupić, ale nie zna ceny. Sprzedawca podaje tylko kwotę do zapłaty. Kupujący mogą przyczepić kartki z obrazkami zakupionych przez siebie towarów do tablicy i obok wpisać kwotę, jaką zapłacili. Pozostali uczniowie obliczają, na podstawie zobrazowanej w ten sposób scenki, cenę batonika i cenę paczki ciastek. Robią to analizując zilustrowaną na tablicy sytuację. Potem zapisują to w postaci układu równań i podają jego rozwiązanie.
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



login
hasło
 
   Program druk świadectw Polub nas na Facebooku!



Zdobądź zaświadczenie do dokumentacji składanej w komisji kwalifikacyjnej.

Zaświadczenie o umiejętności posługiwania się technologią komputerową i informacyjną

Zbiory testów: polski, angielski, matematyka, niemiecki
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Skocz na górę

 
Ministerstwo Edukacji Narodowej Centrum Edukacji Szkolnej Center of School Education
Copyright © 1995-2012 Centrum Edukacji Szkolnej