Awans zawodowy, publikacje nauczycieli, nauczyciele
Strona głównaForumSklep

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
układ równań- wprowadzenie
Autor Wiadomość
[student]aska2764 

Przedmiot nauczania: Matematyka
Post nr 1, Wysłany: 2010-11-25, 16:21   układ równań- wprowadzenie

Witam,
jestem studentką 3-go roku matematyki i w ramach praktyki mam przeprowadzić lekcję w klasie II gimnazjum. Do zrealizowania mam następujący temat: "Do czego służą układy równań?"- wprowadzenie. O ile się nie mylę jest to zupełna nowość dla uczniów, dlatego też chciałabym przeprowadzić lekcję w ciekawy sposób. Jest to dla mnie ogromne wyzwanie i przyznam szczerze, że bardzo się denerwuję przed tą lekcją. Jeśli ktoś z Państwa ma ciekawe zadania, gry dydaktyczne lub pomysły dotyczące "wprowadzenia uczniów w układy równań" proszę o pomoc.

Pozdrawiam Aśka

JHN 

Przedmiot nauczania: Matematyka
Post nr 2, Wysłany: 2010-11-25, 19:37   

Proponuję zacząć od przeczytania ze zrozumieniem opracowania tematu w podręczniku, a potem rzetelnie przedstawić je uczniom na lekcji... I wystarczy...
Pozdrawiam

malgala 
Administracja
matematyk-optymista

Przedmiot nauczania: matematyka
Post nr 3, Wysłany: 2010-11-25, 20:23   

aska2764 napisał/a:
O ile się nie mylę jest to zupełna nowość dla uczniów

Jako układ równań, to faktycznie nowość, ale nie całkiem.
Przed wprowadzeniem układu równań uczniowie powinni poznać równanie pierwszego stopnia z dwiema niewiadomymi i na tym trzeba bazować.
Na etapie wprowadzenia dobrze jest posłużyć się metodą obrazową. Ilustracje obrazujące różne zależności uczniowie zapisują w postaci równania. Jeżeli zilustrujemy w ten sposób dwa warunki i oba jednocześnie muszą być spełnione - już mamy układ równań. Przy okazji widać na obrazkach do czego układy równań służą.