Post nr 1, Wysłany: 2008-07-14, 14:54 jaki dyplomik jeszcze potrzebuję:)???
Od pewnego czasu szukam odpowiedzi w internecie i marnie mi idą te poszukiwania. Chciałabym się dowiedzieć jednej rzeczybo może ktoś miał taką sytuację i będzie umiał mi pomóc. Co muszę jeszcze skończyć aby uczyć języka niemieckiego w klasach 1-3 i przedszkolu. Dodam, że chcę aby nauka trwała jak najkrócej gdyż to nie będzie mój pierwszy fakultet. Dodam że jestem po studiach magisterskich z socjologii oraz mam 2 podyplomówki> edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna iraz pedagogika opiekuńczo wychowawcza.
Z tego co wyszukałam to albo musiałabym iść do kolegium nauczycielskiego na 3 lata albo iść na kurs i zdać egzamin np w Inst. Goethego, ale czy taki egzamin wystarczy? nie uśmiecha mi sie studiowac kolejne 3 lata...
Przedmiot nauczania: język niemiecki,bibliotekoznawstwo
Wiek: 34 Dołączyła: 23 Sie 2007 Posty: 605 Skąd: lubelskie
Post nr 2, Wysłany: 2008-07-15, 12:47
Wydaje mi się,że najlepiej byłoby pójść do kolegium ale z drugiej strony zastanów się czy rzeczywiście chcesz i będziesz mieć możliwość uczenia niemieckiego w klasach 1-3. Z własnego doświadczenia wiem,że w klasach młodszych niestety ale preferowanym językiem jak na razie jest angielski a nie niemiecki. Prędzej znalazłabyś pracę jako nauczyciel niemieckiego w klasach 4-6.
Gdybym skończyła kolegium to mogłabym uczyć w każdej klasie, ale gdybym była możliwość zdania tylko egzaminu to po prostu wybiera się wyższy poziom dla wyższych klas. Akurat w mojej miejscowości w klasach 1-3 jest albo angielski albo niemiecki. W każdym razie cały problem leży nie w tym w których klasach chcę uczyć ale co muszę skończyć:)
hanamat
Przedmiot nauczania: Zajęcia zintegrowane
Wiek: 52 Dołączyła: 29 Mar 2008 Posty: 145 Skąd: wielkopolskie
Post nr 4, Wysłany: 2008-07-16, 07:52
Jezeli chcesz uczyc w kl. I-III to ukończ kurs przedmiotowo-metodyczny lub podyplomowke j.angielski w edukacji wczesnoszkolnej + FCE, a w klasach wyzszych kolegium jezykowe.