Awans zawodowy, publikacje nauczycieli, nauczyciele
Strona głównaForumSklep
 
   
 
 

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Kółko językowe dla maluchów.
Autor Wiadomość
ms.elephant 


Przedmiot nauczania: oligofrenopedagogika, pedagogika wczesnoszkolna, informatyka, język angielski w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
Dołączyła: 25 Sty 2008
Posty: 141
Skąd: Polska
Post nr 1, Wysłany: 2008-06-24, 15:38   Kółko językowe dla maluchów.

Zastanawiałam się, gdzie zamieścić ten temat. Czy w nauczaniu zintegrowanym, czy też w językach obcych. Podpatrzyłam i stwierdziłam, że chyba jednak tu. ;)

W przyszłym roku szkolnym chciałabym prowadzić w swojej szkole kółko języka angielskiego, ale dla klas I - III szkoły podstawowej. Mam kilka pomysłów: zacząwszy od zabaw typu TPR, poprzez piosenki, a skończywszy na krzyżówkach, rebusach, pracach plastyczno - technicznych.
Mam jednak obawy, czy dzieciaki to podchwycą, czy będą chciały uczęszczać na takie zajęcia pozalekcyjne, czy nie odbiorą kółka jako kolejnej lekcji, na której trzeba się uczyć.
Niestety zauważam niepokojącą tendencję wśród maluchów. Coraz częściej, to co nam "w dawnych czasach" wydawało się zabawą, dziś dla dzieci jest przymusem i nauką. Gdy ja chodziłam do szkoły podstawowej była tylko książka i zeszyt. Każda dodatkowa karteczka z krzyżówką, czy zagadką, była urozmaiceniem. Dziś dzieci "takich uatrakcyjnień" mają mnóstwo, zarówno w swoich książkach, jak i zeszytach. I ... bardzo dobrze, bo to motywuje, pobudza i zachęca do działania. Ale .... gdy chcemy wprowadzić coś nowego, coś co porwie dzieciaki - to pomysły zaczynają się kończyć.

Jestem ciekawa, czy ktoś z Was, ma jakieś doświadczenie w prowadzeniu kółka dla maluchów. Czy sprawdziło się w Waszych szkołach, czy jest jakieś zainteresowanie?
 
 
Jolly Roger 


Przedmiot nauczania: polglisz
Dołączył: 15 Gru 2007
Posty: 1731
Skąd: zza biurka
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Post nr 2, Wysłany: 2008-06-24, 22:34   

Nie prowadziłem kółka dla maluchów, ale obserwuję zmiany na samych lekcjach.

3-4 lata temu gdy w klasach 4-6 wprowadzałem zajęcia multimedialne to dzieciaki były wniebowzięte i bardzo je te zajęcia poruszały oraz dawały kopa do pracy. Dzisiaj już to spowszedniało, a są klasy które nawet się nudzą. Nie znajdują frajdy w prawidłowym rozwiązaniu problemu, ale strzelają na chybił trafił byle szybciej, byle do przodu, byle coś nowego.
W młodszych klasach niedawno nie było problemu z przygotowaniem minidramy ze scenografią i strojami. Teraz sporo muszę się nagimnastykować, żeby jako tako to wyglądało. Byle szybciej, byle do przodu.
Podobnie jest z piosenkami połączonymi z naśladowaniem ruchu. Pierwszaki z jednego oddziału jakby zblazowane zupełnie nie chwytały zabawy. Drugi oddział w miarę normalnie reagował choć też w 1-2 przypadkach poszli w niechlubne ślady.
_________________
We gonna ride the sea,
we pray to the wind and the glory
That's why we are raging wild and free
 
 
ms.elephant 


Przedmiot nauczania: oligofrenopedagogika, pedagogika wczesnoszkolna, informatyka, język angielski w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
Dołączyła: 25 Sty 2008
Posty: 141
Skąd: Polska
Post nr 3, Wysłany: 2008-06-25, 21:37   

He, he. Dokładnie ;) Na kursie języka angielskiego zaproponowałam drugoklasistkom piosenkę o piratach - przy każdym wersie miały naśladować inny ruch. Dziewczynki popatrzyły na mnie co najmniej dziwnie, ale ponieważ są grzeczne i dobrze wychowane - odegrały swoje role. Następnie na przerwie wyjęły mp4 i zaczęły słuchać techno .... Już wiedziałam, że z piratami wygięłam ;D
 
 
dushka 


Przedmiot nauczania: oligofrenopedagog
Wiek: 34
Dołączyła: 03 Sie 2006
Posty: 3286
Skąd: inąd...?
Post nr 4, Wysłany: 2008-06-25, 22:05   

Ja do Ciebie poślę moje niektóre dzieciaki - wcale nie maluchy ;)
 
 
daughter 


Przedmiot nauczania: j. angielski
Dołączyła: 26 Sie 2007
Posty: 268
Post nr 5, Wysłany: 2008-06-27, 20:36   

Cały rok prowadziłam kółko dla dzieciaków z klas II. Frekwencja 90%. Dzieciaki cieszyły się każdą piosenką, każdym ćwiczeniem, w którym mogli pokazać co umieją. Może trafiły Ci się jakieś oporne sztuki.
 
 
ms.elephant 


Przedmiot nauczania: oligofrenopedagogika, pedagogika wczesnoszkolna, informatyka, język angielski w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
Dołączyła: 25 Sty 2008
Posty: 141
Skąd: Polska
Post nr 6, Wysłany: 2008-06-27, 20:53   

Cieszę się bardzo, bo nie zamierzam się zniechęcać :) . Daughter, czy mogłabyś podrzucić mi jakieś ciekawe propozycje, które u Ciebie się sprawdziły? W wakacje chciałabym napisać Autorski Program Kółka ;) .
 
 
dzikibak 

Przedmiot nauczania: Język angielski
Wiek: 28
Dołączyła: 24 Sie 2008
Posty: 12
Skąd: warmińsko-mazurskie
Post nr 7, Wysłany: 2008-08-24, 20:54   

Ja mam poprowadzić w tym roku zajęcia pozalekcyjne z j.angielskiego w klasie 4tej. Nie bardzo wiem jak się do tego zabrać by było ok (dopiero zaczynam staż). Moja opiekunka stażu powiedziała bym wybrała zajęcia wyrównawcze lub teatralne.
Zastanawiałam się nad teatralnymi- tylko czy będzie zainteresowanie?hmm.. wyobrażam sobie jakbym miała je poprowadzić i w ogóle. Tylko nie wiem skąd wziąć jakieś teksty do sztuki na odpowiednim poziomie.
Jeśli chodzi o wyrównawcze to też mogły by być tylko wtedy musiałabym się zaopatrzyć w inną książkę niż na zajęciach (będzie Winners). Może znacie jakąś godną polecenia? Zawsze znajdą się osoby słabsze- a ja chętnie bym pomogła im się podciągnąć. :D
Co o tym sądzicie? Może macie jakieś porady dla początkującej?
Z góry dziękuje za wszystkie odp.
Pozdrawiam! :)
 
 
ms.elephant 


Przedmiot nauczania: oligofrenopedagogika, pedagogika wczesnoszkolna, informatyka, język angielski w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
Dołączyła: 25 Sty 2008
Posty: 141
Skąd: Polska
Post nr 8, Wysłany: 2008-08-26, 01:24   

Proste teksty do przedstawień znajdziesz w książeczkach typu Primary Readers. Są one zazwyczaj umieszczone na końcu książki, często dołączona jest także płyta. Ponadto w wielu podręcznikach również dostępne są różnego rodzaju krótkie "sztuki". Kilka ciekawych scenariuszy inscenizacji znalazłam swego czasu, po prostu w necie.

Jeśli chodzi o zajęcia wyrównawcze, to proponowałabym nie dodatkową, inną książkę dla uczniów, ale raczej poszczególne Worksheets. Mogą to być wówczas zarówno ćwiczenia przygotowane przez Ciebie, xerokopie ćwiczeń z różnych podręczników - Activity Books, czy też ćwiczenia wydrukowane z internetowych stronek.

Zajęcia wyrównawcze służą zazwyczaj wyrównywaniu braków wśród uczniów słabszych, którzy nie radzą sobie z realizowanym materiałem nauczania. O wiele łatwiej i rozsądniej (moim zdaniem) jest przygotować wówczas takie zadania i ćwiczenia, które pomogą im w zrozumieniu, czy też utrwaleniu danego zagadnienia, (z którym w danym momencie mają problem) niż realizowanie krok po kroku kolejnego podręcznika.

Chyba, że znajdziesz książeczkę (bardziej myślę tu o Activity Book niż o Students Book), która będzie bardzo zbliżona do "Winners", będzie zawierała podobną tematykę, słownictwo i zakres gramatyczny. Tak, aby pomogła ona uczniom opanować zagadnienia obowiązkowe na lekcjach, a nie rozszerzała ich wiedzę o nowe treści. Do ćwiczeń speakingu, żadna książka nie jest Ci potrzebna. Reading prosto przygotować samemu, w oparciu o słówka i konstrukcje gramatyczne realizowane na lekcjach. Na listening też znajdziesz zawsze coś w różnych podręcznikach do klasy IV.

Tobie, do wykorzystania, poleciłabym Welcome Companion, wyd. Express Publishing (to zeszyt zawierający tłumaczenie na język polski wszystkich wprowadzonych słówek oraz wyrażeń, objaśnienia wszystkich ważnych zjawisk gramatycznych, dodatkowe ćwiczenia z zakresu słownictwa oraz gramatyki z instrukcjami w języku polskim oraz testy umożliwiające uczniom samoocenę postępów w nauce).
 
 
dzikibak 

Przedmiot nauczania: Język angielski
Wiek: 28
Dołączyła: 24 Sie 2008
Posty: 12
Skąd: warmińsko-mazurskie
Post nr 9, Wysłany: 2008-08-28, 09:36   

ms.elephant dzieki za odp.
niestety nie mam czasu kupic teraz książek i ich przejrzeć. Okazało się że dyrekcja chce wnioski na zajęcia pozalekcyjne na już i muszę podać też nazwy przedstawień. Siedzę i szukam w internecie czegoś dla klas 4tych- jak narazie to widzę że mnóstwo jest tego ale po polsku... :cry:
PS: zdecydowałam sie poprowadzić zajęcia teatralne i wyrównawcze;)
 
 
ms.elephant 


Przedmiot nauczania: oligofrenopedagogika, pedagogika wczesnoszkolna, informatyka, język angielski w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
Dołączyła: 25 Sty 2008
Posty: 141
Skąd: Polska
Post nr 10, Wysłany: 2008-08-28, 14:47   

Mam chyba gdzieś zeskanowane przedstawienie The Three Billy Goats Gruff z podręcznika Welcome Kids oraz Sztukę Maxi Taxi. Jeśli byłyby Ci pomocne, to daj adres e-mail, postaram się przesłać i poszukać jeszcze czegoś. :)
 
 
dzikibak 

Przedmiot nauczania: Język angielski
Wiek: 28
Dołączyła: 24 Sie 2008
Posty: 12
Skąd: warmińsko-mazurskie
Post nr 11, Wysłany: 2008-08-28, 16:39   

Jak możesz to prześlij może się przyda. Ja też kilka znalazłam choć na necie choć długo to trwało... :( większość była po polsku. Jeśli potrzebujesz jakiś to mogę się podzielić :wink:
Mój mail: blodziu@o2.pl
 
 
Jolly Roger 


Przedmiot nauczania: polglisz
Dołączył: 15 Gru 2007
Posty: 1731
Skąd: zza biurka
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Post nr 12, Wysłany: 2008-08-29, 09:22   szukaj w guglarce

bajki najlepiej samemu adaptować pod konkretną grupę, ale mozna popatrzeć na gotowce. Niestety po awarii utraciłem masę ciekawych linków teraz tak na szybko poszukałem i może się przyda, albo przynajmniej pokaże gdzie szukać.
Na poczatku może


storytelling
a potem

Tutaj

inne

trochę szerszy wachlarz

do ogladnięcia
_________________
We gonna ride the sea,
we pray to the wind and the glory
That's why we are raging wild and free
 
 
Afroditte 


Wiek: 35
Dołączyła: 28 Lis 2007
Posty: 452
Post nr 13, Wysłany: 2012-09-09, 13:32   

Odświeżę temat pytaniem - jakie dokumenty trzeba przedłożyć dyrektorowi w ramach prowadzonych kółek? Program pracy koła czy plan pracy koła? Czym one się różnią? Czy może tym samym co dla "normalnych" przedmiotów?
Dostałam w tym roku 12 kółek pozalekcyjnych do prowadzenia :shock: i trochę się już w tym gubię... Nigdy nie prowadziłam żadnych kółek, stąd moje pytanie.
_________________
"My wish is world's command"
 
 
linczerka 
Administracja


Dołączyła: 04 Lis 2011
Posty: 2394
Skąd: z Polski
Post nr 14, Wysłany: 2012-09-09, 14:50   

Program zawiera cele, zadania, formy realizacji, metody, tematykę, sposoby ewaluacji (podobnie jak program przedmiotu, którego nauczasz). Plan jest tego namiastką -bez tej całej obudowy.
Afroditte napisał/a:
jakie dokumenty trzeba przedłożyć dyrektorowi w ramach prowadzonych kółek

Ja przedkładam programy, sporadycznie plany. No i trzeba dokumentować w jakimś dzienniku. A dziennik prowadź zgodnie z zawartymi rubrykami. Są różne dzienniki.
_________________
Trzeba umieć iść słoneczną stroną życia
 
 
Afroditte 


Wiek: 35
Dołączyła: 28 Lis 2007
Posty: 452
Post nr 15, Wysłany: 2012-09-10, 07:38   

Dziękuję, linczerka, choć zastanawiam się jeszcze czy jeżeli w dzienniku mam całą stronę z tytułem "plan pracy koła" to wystarczy tam zapisać czy zanieść jeszcze oddzielny dokument dyrektorowi? Takie głupawe pytania zadaje, bo od mojego dyra to się nic nie dowiesz człowieku :)
_________________
"My wish is world's command"
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



login
hasło
 
   Program druk świadectw



Zdobądź zaświadczenie do dokumentacji składanej w komisji kwalifikacyjnej.

Zaświadczenie o umiejętności posługiwania się technologią komputerową i informacyjną

Zbiory testów: polski, angielski, matematyka, niemiecki
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Skocz na górę

 
Ministerstwo Edukacji Narodowej Centrum Edukacji Szkolnej Center of School Education
Copyright © 1995-2012 Centrum Edukacji Szkolnej