Awans zawodowy, publikacje nauczycieli, nauczyciele
Strona głównaForumSklep
 
   
 
 

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Metoda projektu
Autor Wiadomość
Daisy Spikelet 


Przedmiot nauczania: Język angielski
Dołączyła: 03 Sie 2010
Posty: 10
Skąd: wielkopolskie
Post nr 1, Wysłany: 2011-01-10, 22:31   Metoda projektu

Czy jako językowcy musicie w waszych szkołach przygotowywać listy tematów, które będą podstawą realizacji projektów w tej "nowej" formie zalecanej przez MEN? Czy nas to w ogóle dotyczy?
 
 
vuem 


Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 4126
Post nr 2, Wysłany: 2011-01-11, 07:10   

A czemu miałoby nie dotyczyć?

Uczeń nie musi wybrać projektu z języka obcego, ale tę możliwość ma mieć.
 
 
Daisy Spikelet 


Przedmiot nauczania: Język angielski
Dołączyła: 03 Sie 2010
Posty: 10
Skąd: wielkopolskie
Post nr 3, Wysłany: 2011-01-11, 20:40   

vuem napisał/a:
A czemu miałoby nie dotyczyć?

Uczeń nie musi wybrać projektu z języka obcego, ale tę możliwość ma mieć.



Na wszelki wypadek przepraszam za podejrzewanie negatywnych intencji, ale odpowiadanie pytaniem negatywnym nieznajomej osobie uważam za dość obcesowe, tym bardziej,że konkretnej odpowiedzi nie dostałam

A pytam, ponieważ w szkołach w moim rejonie prowadzących pilotażowe programy języki obce zostały wyłączone z tego obowiązku, a jestem CIEKAWA jak to jest gdzie indziej.Tyle.
 
 
Andulencja 


Przedmiot nauczania: Język angielski
Dołączyła: 13 Sie 2008
Posty: 912
Post nr 4, Wysłany: 2011-01-11, 21:10   

Daisy Spikelet napisał/a:
Czy jako językowcy musicie w waszych szkołach przygotowywać listy tematów, które będą podstawą realizacji projektów ... Czy nas to w ogóle dotyczy?
Oczywiście że dotyczy. U mnie w szkole każdy miał przygotować po 2 tematy - w większości były to tematy układane wspólnie przez 2 nauczycieli (matematyk+wuefista, anglista+geograf itp). Wyszło nam 14 tematów, z których kilka zostanie wybrane przez uczniów. Tematy proponują wszyscy nauczyciele (więc językowcy też).
 
 
vuem 


Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 4126
Post nr 5, Wysłany: 2011-01-11, 21:18   

Daisy Spikelet napisał/a:
odpowiadanie pytaniem negatywnym nieznajomej osobie uważam za dość obcesowe


Obcesowe? Tzn. nietaktowne? :shock:

Daisy Spikelet napisał/a:
odpowiadanie pytaniem negatywnym


A w czym ono gorsze od innego rodzaju pytania?

Daisy Spikelet napisał/a:
tym bardziej,że konkretnej odpowiedzi nie dostałam


A to: "Uczeń nie musi wybrać projektu z języka obcego, ale tę możliwość ma mieć." co? Nie konkret?

Daisy Spikelet napisał/a:
A pytam, ponieważ w szkołach w moim rejonie prowadzących pilotażowe programy języki obce zostały wyłączone z tego obowiązku, a jestem CIEKAWA jak to jest gdzie indziej.Tyle.



Nie zadałaś pytania typu: "Czy w waszych szkołach uczniowie mają możliwość tworzenia projektu z języka obcego, czy go wyłączono?"

tylko:

Daisy Spikelet napisał/a:
Czy nas to w ogóle dotyczy?


Nas, czyli kogo miałaś na myśli?

Ja uznałem, że masz na myśli nas językowców, więc odpowiedziałem. W dwóch częściach:

a) a czemu miałoby nie dotyczyć? Czy jest jakaś logiczna przesłanka, by ten przedmiot wyeliminować z listy możliwych do wyboru?

b) Uczeń ma prawo wybrać temat projektu i może wybrać język obcy, no bo czemu nie?

Nie rozumiem czego i z jakiego powodu doszukujesz się w w moim poście.
 
 
Daisy Spikelet 


Przedmiot nauczania: Język angielski
Dołączyła: 03 Sie 2010
Posty: 10
Skąd: wielkopolskie
Post nr 6, Wysłany: 2011-01-11, 21:38   

Chyba jesteś dziś nie w humorze. Nadal mam wrażenie napastliwości w twoich odpowiedziach. Jeśli napiszesz sporo i dokładnie, niemal podwójnie przeanalizujesz każde moje słowo pod katem drobnych nieścisłości, to nie staniesz się przez to bardziej komunikatywny - a zakładam, że forum komunikacji właśnie służy, a nie popisom elokwencji. Być może to złe założenie na tym forum :?

Pytanie brzmiało: "Czy musicie w przygotowywać listy tematów...". Krótkie odpowiedzi brzmiałyby "Tak, musimy" lub "Nie, nie musimy".

Nie będę pisać kto to my. Na pewno nie zwracałam się do miłośników świnek morskich. To chyba dość logiczne.


Andulencjo - dzięki za rzeczową odpowiedź - jutro pogadam z dyrektorką, do tej pory twierdziła, że mnie to nie dotyczy.
 
 
vuem 


Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 4126
Post nr 7, Wysłany: 2011-01-11, 21:47   

Daisy Spikelet napisał/a:
niemal podwójnie przeanalizujesz każde moje słowo pod katem drobnych nieścisłości,


Ja analizuję słowa. Ty analizujesz nawet intencje rozmówcy i jego emocjonalne nastawienie.

Masz jakiś problem, ale - przynajmniej w tym momencie - nie potrafię Ci pomóc niestety.

Miłych snów życzę :D
 
 
Daisy Spikelet 


Przedmiot nauczania: Język angielski
Dołączyła: 03 Sie 2010
Posty: 10
Skąd: wielkopolskie
Post nr 8, Wysłany: 2011-01-11, 21:57   

Jesteś bardzo niekulturalny. Mam nadzieję, że do swoich uczniów odnosisz się lepiej niż do mnie i udzielasz im prostych, konkretnych i rzeczowych odpowiedzi, a nie fundujesz ironicznych wywodów i zestawów pytań retorycznych. Prosiłam o informację, a dostałam nietaktowne odpowiedzi i porcyjkę sarkazmu.


Jedno co ci przyznam - masz bardzo adekwatny awatar.

Klikam na ignoruj i żegnam.
 
 
[student]haLayla 


Wiek: 24
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2981
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Post nr 9, Wysłany: 2011-01-11, 22:25   

vuem, poczuj się jakbym kliknął "Lubi to" pod twoim awatarem :D
_________________
<3
 
 
vuem 


Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 4126
Post nr 10, Wysłany: 2011-01-12, 06:20   

Egzaltowana panienka.
Ani mnie ziębi ani grzeje. Wiesz gdzie to mam. :mrgreen:
 
 
Andulencja 


Przedmiot nauczania: Język angielski
Dołączyła: 13 Sie 2008
Posty: 912
Post nr 11, Wysłany: 2011-01-12, 16:36   

To musisz drogi Vuemie mieć bardzo duże to miejsce. Współczuję 8)
 
 
vuem 


Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 4126
Post nr 12, Wysłany: 2011-01-12, 19:38   

Mam się przejmować tym, że jedna, czy druga osoba coś sobie ubzdurała?Mam sie tłumaczyć się z tego, że odpowiedziałem jak odpowiedziałem? Mnóstwo ludzi reaguje na pewne posty z użyciem znaku zapytania.

Ty tez uważasz, że moja odpowiedź była ... obcesowa? :wink:

Czy w swym drugim poście użyłem słów, czy sposobu wypowiadania się niezwykłego w swych charakterze?

Andulencja napisał/a:
To musisz drogi Vuemie mieć bardzo duże to miejsce. Współczuję 8)


Biorąc pod uwagę, że o TYM MIEJSCU mówimy w kontekście mieszczenia tam rzeczy nieistotnych, którymi nie warto się przejmować, to raczej zazdrość. :wink: :mrgreen:
 
 
Andulencja 


Przedmiot nauczania: Język angielski
Dołączyła: 13 Sie 2008
Posty: 912
Post nr 13, Wysłany: 2011-01-13, 17:47   

vuem napisał/a:
Ty tez uważasz, że moja odpowiedź była ... obcesowa? :wink:
Ja użyłabym innego słowa :wink:
I to dopiero po poście nr 10.
 
 
vuem 


Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 4126
Post nr 14, Wysłany: 2011-01-13, 21:41   

A używaj takich, jakie wyrażają Twoje zdanie.

Ale dość Ot-u chyba. Pa :D
 
 
barb01 
eduZnami.pl

Przedmiot nauczania: Język francuski
Wiek: 60
Dołączyła: 12 Kwi 2010
Posty: 56
Skąd: wielkopolskie
Post nr 15, Wysłany: 2011-01-19, 16:00   

Nie ma powodu "bronić się" przed projektami, bo tylko na pierwszy rzut oka są trudne, a tak na prawdę pozwalają w szybszym tempie zrealizować dużą porcję materiału, poza tym uczniowie lubią tę formę pracy, bo to rodzaj rywalizacji, mogą się popisać przed kolegami więc też solidniej pracują nad prezentacją projektu. My możemy przemycić ładnie i bez bólu tematy związane z historią (ja robiłam tak katedry francuskie, na które normalnie nigdy bym nie miała czasu, a to jest ważny element kulturowy Francji), geografię, święta i zwyczaje z tym związane w 2 językach, kuchnię i zwyczaje żywieniowe, szkolnictwo, młodzież, ... pomysłów może być wiele, jak samej nie przychodzi Ci nic do głowy to zaproponuj uczniom, że fajnie by było połączyć na jednych zajęciach dwa przedmioty, co chcieliby robić. Zobaczysz, że podadzą Ci stado pomysłów, trzeba tylko dać im możliwość do wykazania się, a z nawet biernych klas robią się aktywne :) Odważnie i do przodu, powodzona :)

PS Strasznie tu rozrabiacie Kochani :) Awatar śliczny Wuemku, gdybyś dał inny to zaczęłabym się zamartwiać o Ciebie.... :)
_________________
Barbara Lewińska
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



login
hasło
 
   Program druk świadectw



Zdobądź zaświadczenie do dokumentacji składanej w komisji kwalifikacyjnej.

Zaświadczenie o umiejętności posługiwania się technologią komputerową i informacyjną

Zbiory testów: polski, angielski, matematyka, niemiecki
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Skocz na górę

 
Ministerstwo Edukacji Narodowej Centrum Edukacji Szkolnej Center of School Education
Copyright © 1995-2012 Centrum Edukacji Szkolnej