Monitorowanie realizacji podstawy programowej

jak sobie z nią radzić, jak uniknąć rutyny

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

mgosiak
Posty: 22
Rejestracja: 2011-06-15, 16:37
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: świętokrzyskie

Monitorowanie realizacji podstawy programowej

Postautor: mgosiak » 2013-05-26, 12:28

Witam, mam pytanie. Czy w waszych szkołach prowadzicie pod koniec semestru czy roku szkolnego monitoring realizacji podstawy programowej?

Wypełniacie takie arkusze dla każdej klasy? U nas w gimnazjum jesteśmy właśnie w trakcie kontroli z kuratorium w ramach ewaluacji zewnętrznej i wyszło, że nie moniturujemy realizacji. Teraz na gwałt mamy wypełniać arkusze. Ale problem w tym że takich arkuszy nie można znaleźć. Jeżeli już są w internecie, to nie z każdego przedmiotu.

Ja znalazłam dla języka angielskiego tylko jeden przykład takiego arkusza dla poziomu III.0 i III.1, ale chciałam zapytać jak to wygląda w innych szkołach.

Będę bardzo wdzięczna za pomoc,
mgosiak

lenaskaw
Posty: 121
Rejestracja: 2007-12-25, 11:52
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język polski
Lokalizacja: małopolskie

Re: Monitorowanie realizacji podstawy programowej

Postautor: lenaskaw » 2013-05-26, 13:13

Owszem, monitorujemy. Każdorazowo na koniec roku wskazujemy liczbę godzin zrealizowanych, wskazujemy na zgodność treści z podstawą programową itd.

lenaskaw
Posty: 121
Rejestracja: 2007-12-25, 11:52
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język polski
Lokalizacja: małopolskie

Re: Monitorowanie realizacji podstawy programowej

Postautor: lenaskaw » 2013-05-26, 13:14

Tak, monitorujemy. Rozliczamy się z ilości zrealizowanych godzin, zgodności treści zrealizowanych z podstawą programową.

Art.3.9.UoSO
Posty: 661
Rejestracja: 2009-09-13, 23:19
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Monitorowanie realizacji podstawy programowej

Postautor: Art.3.9.UoSO » 2013-05-26, 14:58

U nas jest tak:
w planie pracy z klasą na dany rok numerujemy tematy realizujące podstawę programową, wpisując przy każdym temacie numer treści z podstawy. Sumując kolumny w całym cyklu musi zgadzać się min. liczba godzin zaplanowanych i 100% treści podstawy. Każda niezrealizowana godzina z planu musi być "dorobiona", zazwyczaj na zastępstwach. Tabelki potrafimy sami sobie wytworzyć.

małpamarta
Posty: 46
Rejestracja: 2009-05-31, 11:51
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: podkarpackie

Re: Monitorowanie realizacji podstawy programowej

Postautor: małpamarta » 2013-05-26, 19:24

Jezu, ile jeszcze papierów i dowodów pracy każą nam wypełniać.... Na wszystko musi być papier potwierdzający inny papier. Chore!!!
Ale komu ja to mówię... przecież to nie my sami dla siebie tworzymy takie bzdety tylko urzędnicy od papierów a nie edukacji.
Nie kłóć się z idiotą - najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem...

Awatar użytkownika
linczerka
Posty: 4541
Rejestracja: 2011-11-04, 19:49
Kto: nauczyciel
Lokalizacja: Polska

Re: Monitorowanie realizacji podstawy programowej

Postautor: linczerka » 2013-05-26, 20:39

U nas też monitorujemy.
Trzeba umieć iść słoneczną stroną życia

mgosiak
Posty: 22
Rejestracja: 2011-06-15, 16:37
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: świętokrzyskie

Re: Monitorowanie realizacji podstawy programowej

Postautor: mgosiak » 2013-05-27, 00:15

Dzięki za odpowiedzi. U nas też rozliczamy się z godzin. Na końcu dziennika wychowawca sumuje liczbę godzin z każdego przedmiotu i tylko tyle. Czy można gdzieś znaleźć arkusz do angielskiego w gimnazjum? Czy taki trzeba sobie samemu zrobić?
magdalenasłapa, a czy u was wypełniacie jakiś specjalny arkusz do tego?


Wróć do „Szkolna codzienność”

cron