nauczanie a wpisy - tematy - w dzienniku

czyli miejsce dla filologów

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

paweleczek666
Posty: 22
Rejestracja: 2008-07-02, 13:02
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: wielkopolskie

nauczanie a wpisy - tematy - w dzienniku

Postautor: paweleczek666 » 2008-09-20, 23:44

hello!
Nauczam angielskiego w szkole sredniej, to moj debiut. jest taki motyf ze ksiazka dla zaczynajacych z angielskim jest totalnie o poziom za wysoka dla nich (tą samą ksiazke daje sie uczniom ktorzy zdaja mature - wiec totalnie nieporozumienie). nie da sie zmienic ksiazki, przynajmniej na ten czas. wiec pozostaje mi jakis czas( pewnie jakies pol roku) poduczyc uczniow aby osiagneli minium ktore pozwoli im otworzyc ta piekna ksiazke i polapac sie co jest co. wiec sprawa wyglada tak ze z ksiazki nie ma szans zebym zaczal kozystac przez nastepne kilka miesiecy, wiec pozostaja mi kserowki i zaczynanie od podstaw. jak to sie ma do wpisow w dzienniku? czy powinienem dla pozoru wpisywac tematy z planu wynikowego, czy moge pisac to co rzeczywiscie przerabiam. pozdrawiam

adner
Posty: 455
Rejestracja: 2008-03-28, 19:16
Kto: uczeń
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: podlaskie

Re: nauczanie a wpisy - tematy - w dzienniku

Postautor: adner » 2008-09-21, 10:56

paweleczek666 pisze:motyf kozystac


Uczysz angielskiego a z polskim masz problemy? Trudna sprawa.
As I kissed her goodbye I said, all beauty must die
And lent down and planted a rose between her teeth

motylek8
Posty: 365
Rejestracja: 2008-02-04, 14:51
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: nauczanie a wpisy - tematy - w dzienniku

Postautor: motylek8 » 2008-09-21, 11:41

myślę, że powinienes na radzie przedstawić tak, aby to było zaprotokołowane, a tematy wpisywać tak, jak je realizujesz, a nie jak masz w planie wynikowym. A czy gdy oddawałeś plan wynikowy, nie wiedziałeś jaki jest poziom uczniów - bo mogłeś to już wtedy uwzględnić.

paweleczek666
Posty: 22
Rejestracja: 2008-07-02, 13:02
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: wielkopolskie

Re: nauczanie a wpisy - tematy - w dzienniku

Postautor: paweleczek666 » 2008-09-21, 12:02

wlasciwie to plan wynikowy nie jest jeszcze oddany, poniewaz jako anglisci podzielilismy sie robota, i plan dla mnie bedzie zrobiony akurat przez innego nauczycila (po prostu zgodnie z ksiazka). w takim razie moge wziac ten plan, wpisac swoje tematy realizowane, i wtedy go oddac? i to nie bedzie zakłócało porzadku innym, ktorzy powiedzmy ucza tez poczatkujacych a jada zgodnie z planem 'standardowym' ? moim celem jest po prostu nauczyc czegos uczniow a nie zrealizowac tematy (ktorych uczniowie nie majac podstaw i tak nie pojma i na koncu nic nie beda z tego wiedziec)

Awatar użytkownika
malgala
Posty: 8170
Rejestracja: 2007-07-30, 18:50
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: łódzkie

Re: nauczanie a wpisy - tematy - w dzienniku

Postautor: malgala » 2008-09-21, 12:20

paweleczek666 pisze:jako anglisci podzielilismy sie robota, i plan dla mnie bedzie zrobiony akurat przez innego nauczycila

Nie wyobrażam sobie, żeby ktoś inny moją pracę za mnie planował.
Rozumiem, że opracowując swój plan mógłbyś wzorować się na jakimś gotowym, ale pracować na opracowanym przez kogoś innego :?:
A swoją drogą to mógłbyś pisać staranniej. Już myślałam, że nie masdz polskich znaków na klawiaturze, ale
zakłócało
więc są. Czy w języku angielskim nie używa się wielkich liter?

Awatar użytkownika
renati23
Administrator
Posty: 3073
Rejestracja: 2007-06-08, 18:48
Przedmiot: Inne

Re: nauczanie a wpisy - tematy - w dzienniku

Postautor: renati23 » 2008-09-21, 12:23

paweleczek666, wróćmy do podstawowego problemu
1) nie realizujesz tematów na zajęciach zgodnie z podręcznikiem, obowiązuje cię podstawa programowa, do użytku zostało dopuszczonych przez MEN kilka programów nauczania (one są oparte właśnie na podstawie programowej) a i jeszcze musisz pamiętać o standardach egzaminacyjnych (je też musisz uwzględnić w planie)
2) nie możesz wpisywać fikcyjnych tematów
3) jak inny nauczyciel może przygotować plan pracy dla ciebie - przecież to ty znasz swoich uczniów, wiesz czego od nich wymagać,
4) plan wynikowy to tylko plan

Awatar użytkownika
Jolly Roger
Posty: 1650
Rejestracja: 2007-12-15, 18:34

Re: nauczanie a wpisy - tematy - w dzienniku

Postautor: Jolly Roger » 2008-09-21, 13:45

A po co tworzyć plan wynikowy??
Jeśli już nawet dyrekcja sobie życzy taki dokument to plan oddać, a program realizować wg potrzeb uczniów. czy jesteś w stanie zaplanować ile lekcji zajmie zrozumienie przez nich różnicy między Present Simple, a Present Continuous?

Lepiej jest podać rozkład materiału planowany na dany rok z uwzględnieniem sporego zapasu na lekcje powtórzeniowe i okolicznościowe. Daje to większą elastyczność dla nauczyciela, pozwala też zrezygnować z części zajęć na rzecz utrwalenia i usystematyzowania bardziej istotnych kwestii.

Poza tym podręcznik jest dodatkiem dla nauczyciela. gdy czasem przeglądam poruszane problemy to kurczowe trzymanie się podręcznika wskazuje, że nauczyciel jest niepewny swojego przygotowania do zawodu i zachowuje się jak dodatek do podręcznika.
We gonna ride the sea,
we pray to the wind and the glory
That's why we are raging wild and free


Wróć do „Języki obce”