Treści nauczania dla ucznia z lekkim uposledzeniem

czyli miejsce dla filologów

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

anessa85
Posty: 10
Rejestracja: 2011-12-28, 01:09
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: śląskie

Treści nauczania dla ucznia z lekkim uposledzeniem

Postautor: anessa85 » 2012-10-24, 11:02

Moi drodzy musze przygotować treści nauczania (konieczne) z języka angielskiego dla dwójki uczniów klasy IV szk. podst. z orzeczeniem o lekkim uposledzniu. Niestety nic nie udało mi się znaleźć w tym temacie w necie a jestem mloda nauczycielką i nie ukrywam że nie bardzo wiem co powinnam tam zawrzeć. Pomóżcie prosze!!!

anessa85
Posty: 10
Rejestracja: 2011-12-28, 01:09
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: śląskie

Re: Treści nauczania dla ucznia z lekkim uposledzeniem

Postautor: anessa85 » 2012-10-24, 21:27

halo! ktokolwiek? czy to forum umarło czy jak...

Awatar użytkownika
Andulencja
Posty: 913
Rejestracja: 2008-08-13, 20:21
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: lubelskie

Re: Treści nauczania dla ucznia z lekkim uposledzeniem

Postautor: Andulencja » 2012-10-25, 16:35

Ale przecież uczeń z up.lekkim realizuję tą samą podstawę.
Idziesz innym podręcznikiem?
Już gdzieś o tym było.
Ja wzięłam plan wynikowy (taki z podziałem na wymagania podstawowe i ponadpodstawowe ), z podstawowych wycięłam większość zagadnień i zatytułowałam jak chciała dyrekcja.

anessa85
Posty: 10
Rejestracja: 2011-12-28, 01:09
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: śląskie

Re: Treści nauczania dla ucznia z lekkim uposledzeniem

Postautor: anessa85 » 2012-10-25, 22:02

dziekuje!!! cudownie wlasnie o taka odp mi chodzilo bo nie widzialam zupelnie co mam w tym ując nie chcialam za duzo ale tez nie cos czego nigdy by nie osiagneli. ja wiem ze realizuja ten sam program ale jednak jakies wymagania w stosunku do nich inne musza byc. choc jak widze ich poziom to ogarnia mnie czarna rozpacz...

Awatar użytkownika
malgala
Posty: 8170
Rejestracja: 2007-07-30, 18:50
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: łódzkie

Re: Treści nauczania dla ucznia z lekkim uposledzeniem

Postautor: malgala » 2012-10-25, 22:22

anessa85 pisze: ja wiem ze realizuja ten sam program ale jednak jakies wymagania w stosunku do nich inne musza byc.

Nie tyle inne wymagania, co raczej dostosowujesz metody i formy pracy.
Wymagasz tego, co określa podstawa programowa, tylko musi to też być odpowiednio dostosowane.
Na nauczaniu języków się nie znam. Podam więc przykład dostosowania wymagań ze swojego przedmiotu. Uczniowie mają rozwiązać zadanie "Zosia pierwszego dnia przeczytała 1/3 książki, drugiego połowę tego, co zostało, a trzeciego resztę, czyli 20 stron. Ile stron miała ta książka?"
Uczniowie rozwiązują to zadanie w dowolny sposób, większość wykonuje odpowiednie działania na ułamkach.
Uczeń z orzeczeniem o uu dostaje do takiego zadania pytania pomocnicze oraz pomocniczy rysunek.

Awatar użytkownika
linczerka
Posty: 4541
Rejestracja: 2011-11-04, 19:49
Kto: nauczyciel
Lokalizacja: Polska

Re: Treści nauczania dla ucznia z lekkim uposledzeniem

Postautor: linczerka » 2012-10-25, 22:48

anessa85 pisze:musze przygotować treści nauczania (konieczne)

??? Dla mnie to zaszufladkowanie uczniów. Z góry przesądzone. Treści konieczne, a jakie kryteria ocen? Jak to się ma do siebie?
Trzeba umieć iść słoneczną stroną życia

anessa85
Posty: 10
Rejestracja: 2011-12-28, 01:09
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: śląskie

Re: Treści nauczania dla ucznia z lekkim uposledzeniem

Postautor: anessa85 » 2012-10-26, 23:35

no i kryteria ocen tez mam przygotowac jakies inne niz dla pozostałych... ale za to to juz w ogole nie wiem jak sie zabrac. w poprzedniej szkole gdzie pracowalam takie dzieci nie maly żadnych tresci koniecznych ani tez specjalnych kryteriow oceniania. kazdy nauczyciel musial sie jedynie zapoznac z opinia z osrodka i ewentualnie wymagac czegos innego widzac jaką sytuacje ma dziecko. i byly to takie przypadki że chocbym im przygotowala sto pytan pomocniczych i sto rysunkow to i tak ani be ani me! po prostu te dzieci jechaly na samych jedynkach i dwójkach ze wszystkich przedmiotow i najczesciej zostawaly na kolejny rok w tej samej klasie. jeden chlopak siedzial trzeci raz w kl. 5. i niestety tutaj widze ze jest podobnie. nie wiem jak to wszystko ugryźć. w dodatku widze ze te dzieciaki nie chca wspólpracować, o ile w szkole cos tam zrobią to w domu już kompletnie nie zajrzą do ksiązek (zero prób odrabiania prac domowych). a rodzice najwyraźniej w ogóle sie nimi nie interesują.

Awatar użytkownika
linczerka
Posty: 4541
Rejestracja: 2011-11-04, 19:49
Kto: nauczyciel
Lokalizacja: Polska

Re: Treści nauczania dla ucznia z lekkim uposledzeniem

Postautor: linczerka » 2012-10-27, 08:42

Reasumując: z programu wybierasz treści konieczne zgodne z podstawą programową. Do tych treści opracowujesz kryteria.
Jak na mój rozum, to możesz poruszać się w obrębie dwóch ocen (przyswoił treści konieczne, nie przyswoił). No bo jak inaczej? Dasz 5 czy 4 za treści konieczne? :roll:
Będąc na miejscu rodzica podjęłabym interwencję.
anessa85 pisze:jeden chlopak siedzial trzeci raz w kl. 5

A jakim cudem? Chyba, że było to dawno, dawno temu.
Trzeba umieć iść słoneczną stroną życia

Awatar użytkownika
Andulencja
Posty: 913
Rejestracja: 2008-08-13, 20:21
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: lubelskie

Re: Treści nauczania dla ucznia z lekkim uposledzeniem

Postautor: Andulencja » 2012-10-27, 18:55

anessa85, z kryteriami zrób podobnie jak z treściami.
Weź swoje kryteria, popatrz na to co zrobiłaś z treścią i wycinaj.
Ja dodatkowo obniżyłam też poziom oceny. To co wszyscy na 4, to upośledzeni na 5.

Awatar użytkownika
iluka
Posty: 3015
Rejestracja: 2012-07-25, 12:23
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język polski
Lokalizacja: małopolskie

Re: Treści nauczania dla ucznia z lekkim uposledzeniem

Postautor: iluka » 2012-11-01, 11:11

Andulencja pisze:a dodatkowo obniżyłam też poziom oceny. To co wszyscy na 4, to upośledzeni na 5.
Jak to?Wym. kon. to są na 2, a nie na 3, 4 i 5!
linczerka pisze:Jak na mój rozum, to możesz poruszać się w obrębie dwóch ocen (przyswoił treści konieczne, nie przyswoił).
Na mój też.
W życiu bo­wiem is­tnieją rzeczy, o które war­to wal­czyć do sa­mego końca. Paulo Coelho

Awatar użytkownika
Andulencja
Posty: 913
Rejestracja: 2008-08-13, 20:21
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: lubelskie

Re: Treści nauczania dla ucznia z lekkim uposledzeniem

Postautor: Andulencja » 2012-11-01, 18:38

Ja nie uważam, że uczeń z upośledzeniem nie może dostać 4, czy 5. Dlaczego nie?
Jeżeli uczeń w normie int. rozwiąże zadanie na 3, i zadanie na tym samym poziomie rozwiąże dobrze także uczeń z up. um. to jego wysiłek włożony był dużo większy i nie widzę powodu, żeby go nie nagrodzić oceną.

Awatar użytkownika
Andulencja
Posty: 913
Rejestracja: 2008-08-13, 20:21
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: lubelskie

Re: Treści nauczania dla ucznia z lekkim uposledzeniem

Postautor: Andulencja » 2012-11-01, 18:41

linczerka pisze:Jak na mój rozum, to możesz poruszać się w obrębie dwóch ocen (przyswoił treści konieczne, nie przyswoił). No bo jak inaczej? Dasz 5 czy 4 za treści konieczne?

Uczniów obowiązuje sześciostopniowa skala ocen, a nie dwustopniowa. Uczeń z up. w stopni lekkim nie ma oceny opisowej, tylko ocenia się go w skali od 1 do 6.

Awatar użytkownika
iluka
Posty: 3015
Rejestracja: 2012-07-25, 12:23
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język polski
Lokalizacja: małopolskie

Re: Treści nauczania dla ucznia z lekkim uposledzeniem

Postautor: iluka » 2012-11-01, 21:18

Andulencja pisze:ocenia się w skali od 1 do 6
Oczywiście, :) wiemy, gdzie wymagania K=2, P=P, R=4, D=5, W=6.
W życiu bo­wiem is­tnieją rzeczy, o które war­to wal­czyć do sa­mego końca. Paulo Coelho

Awatar użytkownika
Andulencja
Posty: 913
Rejestracja: 2008-08-13, 20:21
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: lubelskie

Re: Treści nauczania dla ucznia z lekkim uposledzeniem

Postautor: Andulencja » 2012-11-01, 21:44

iluka pisze:gdzie wymagania K=2, P=P, R=4, D=5, W=6

k-znalazłam, że konieczne, a reszta? A skąd taki podział?

soma
Posty: 40
Rejestracja: 2012-06-15, 14:24
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Re: Treści nauczania dla ucznia z lekkim uposledzeniem

Postautor: soma » 2012-11-01, 22:01

To było cos w tym stylu:

K - konieczne
P - podstawowe

R - rozszerzające
D - dopełniające
W- wykraczające

KiP były wymaganiami podstawowymi czyli 2 i 3

R, D i W ponadpodstawowymi czyli ocena 4,5 6.


Wróć do „Języki obce”