Awans zawodowy, publikacje nauczycieli, nauczyciele
Strona głównaForumSklep
 
   
 
 

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
uczeń z upośledzeniem w stopniu lekkim kontra język obcy
Autor Wiadomość
fronczewski2008 

Przedmiot nauczania: Język angielski
Wiek: 1995
Dołączył: 09 Cze 2008
Posty: 41
Skąd: opolskie
Post nr 16, Wysłany: 2010-03-23, 19:29   uczeń z upośledzeniem w stopniu lekkim kontra język obcy

Proszę Was o opinie na temat nauki języka obcego ucznia z upośledzeniem w stopniu lekkim. Według mnie jest to z założenia niedorzeczne gdyż uczniowie tacy mają zaburzone myślenie abstrakcyjne a nauka języka wymaga myślenia abstrakcyjnego. Dla mnie zachodzi tutaj duża sprzeczność. Może się myle. Prosze o Wasze komentarze szczególnie pedagogów.
 
 
ala.forum 

Przedmiot nauczania: Język angielski
Dołączyła: 31 Lip 2009
Posty: 191
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Post nr 17, Wysłany: 2010-03-25, 15:36   

no dla mnie to tez mija sie z celem, uposledzone dzieci maja problem z nauka w jezyku polskim a mowa o obcym.... wg mnie te dzieci powinny miec w tym czasie zajecia rewalidacyjne, ale niestety do tego potrzeba zatrudnic odpowiednia osobe a w szkole kasy brak. na naszej glowie jest tworzenie dla nich latwiejszych zadan i testow bo przeciez z czegos ocene wystawic musze.... to jest chore
 
 
dushka 


Przedmiot nauczania: oligofrenopedagog
Wiek: 34
Dołączyła: 03 Sie 2006
Posty: 3366
Skąd: inąd...?
Post nr 18, Wysłany: 2010-03-25, 15:55   

Ale co z tego, jakby rewalidator był? Uczeń z uu lekkim tak czy siak musi chodzić na te lekcje. Skrajny idiotyzm, ktoś, kto to wymyślił nie ma bladego pojęcia o możliwościach uczniów z uu. Ułożenie sporawdzianu to nie problem, bazuję na łączeniu słów polskich z angielskimi, na dobieraniu podpisów do obrazków, na zaznaczaniu prawda/fałsz wiadomości gramatycznych (podawanych w języku polskim, bo moi uczniowie nie są w stanie nawet najprostszego zdania po angielsku zapisać), na obrazkowych krzyżówkach, na zadaniach typu "ułóż litery poprawnie tak, by powstało angielskie słowo". No i konkretny zakres tematyczny, co zaczyna być trudne - 6 klasa, tam już tematycznego słownictwa raczej nie ma, bo to klasa integracyjna. No, ale kombinuję jak mogę ;) A dzieciaki nie pamiętają nawet odmiany to be...
 
 
luanne 

Przedmiot nauczania: Język angielski
Wiek: 34
Dołączyła: 22 Sie 2008
Posty: 31
Post nr 19, Wysłany: 2010-04-10, 20:01   

Pracuję na NEW FRIENDS 2 w klasie zintegrowanej - uczniowie z dysleksją i lekkim upośledzeniem.

czy ktoś mógłby mi pomóc, jak napisać plan wynikowy i rozkład materiału?

czy wystarczy,że wezmę zwykły rozkład materiału, wyrzucę to, co wydaje mi się trudne i wydrukuję taki rozkład jako ten dla dzieci upośledzonych??
 
 
vuem 


Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 4141
Post nr 20, Wysłany: 2010-04-10, 22:02   

Możesz napisać własny program, choćby wzorując się, czy opierając na czymś gotowym.

Tak tylko się zastanawiam, czy te dzieci nie maja na tyle specyficznych potrzeb, by zakres materiału, sposób realizowania i cele w znacznym stopniu odbiegały od gotowego programu tego New Friends 2 ... choćby po liftingu.
 
 
dushka 


Przedmiot nauczania: oligofrenopedagog
Wiek: 34
Dołączyła: 03 Sie 2006
Posty: 3366
Skąd: inąd...?
Post nr 21, Wysłany: 2010-04-11, 07:51   

A ja się tak podepnę leciutko ;)

Co proponowalibyście dla ucznia z uu lekkim, 1 klasa gimnazjum? Obecnie klasa 6, całość leci SKY3, a on Incredible English - raczej jako przyjemne ćwiczenia, część 3 i 4. W miarę możliwości staramy się dobierać zakres językowy tematycznie zbliżony, ale w formie krzyżówek, gier, dobieranek wyrazowych itd.

A do gim - książki New Inspiration, nie istnieje możliwość, by uczeń sobie poradził ;) I tak się zastanawiam - czy pociągnąć dalej Incredible... (5-6 część), no ale to tylko na 1 klasę by było, czy wejść w New Friends? Stosunkowo prosty jest, chociaż wiem, że i tak nie ze wszystkim uczeń sobie poradzi. Absolutnie nie muszę tu realizować programu do tej książki, gdyż uczeń ma swój program napisany, ale rodzice kupują to, co wskażę, bo młody lubi się z książek uczyć, zresztą - nie widzę powodu, by nie miał swoich ;)
 
 
luanne 

Przedmiot nauczania: Język angielski
Wiek: 34
Dołączyła: 22 Sie 2008
Posty: 31
Post nr 22, Wysłany: 2010-04-23, 16:00   uczeń upośledzony

Uczeń uspośledzony, mówi bardzo niewyraźnie, nie pisze, ma niesprawne konczyny, ogólnie paraliż. ciężko jest się z nim porozumieć.

a bedzie uczył się j.angielskiego. - szkola podstawowa

czy moge liczyc na wasza pomoc, w jaki sposob mam z nim pracowac?

czy mam pracowac na kartach obrazkowych? jak wprowadzac proste zwroty lub zasady gramatyczne?

moze jakis program nauczania?

dziekuje
 
 
Andulencja 


Przedmiot nauczania: Język angielski
Dołączyła: 13 Sie 2008
Posty: 913
Post nr 23, Wysłany: 2010-04-23, 17:52   

A w jakim stopniu upośledzony?
 
 
luanne 

Przedmiot nauczania: Język angielski
Wiek: 34
Dołączyła: 22 Sie 2008
Posty: 31
Post nr 24, Wysłany: 2010-04-23, 19:01   .

Właśnie,że nie wiem. Jeszcze.

Wiem,że ma dobrą pamięć, zna słówka niektóre,bo wcześniej miał angielski - niestety nie pisze, nie mówi wyraźnie...do tego paraliż.
 
 
malgala 
Administracja
matematyk-optymista


Przedmiot nauczania: matematyka
Wiek: 63
Dołączyła: 30 Lip 2007
Posty: 7050
Skąd: łódzkie
Post nr 25, Wysłany: 2010-04-24, 07:38   

Kłopoty z mową i pisaniem mogą być spowodowane chorobą i nie muszą oznaczać upośledzenia umysłowego.
Sprawdź dokładnie, czy ma orzeczenie PPP i jakiej treści.
_________________

 
 
 
nadia 


Przedmiot nauczania: język niemiecki,bibliotekoznawstwo
Wiek: 37
Dołączyła: 23 Sie 2007
Posty: 602
Skąd: lubelskie
Post nr 26, Wysłany: 2010-04-24, 08:47   

Malgala ma rację.Koniecznie wczytaj się w treść orzeczenia z Poradni Pedagogiczno Psychologicznej zanim zaczniesz pracę z tym uczniem bo to podstawa.
_________________

 
 
Andulencja 


Przedmiot nauczania: Język angielski
Dołączyła: 13 Sie 2008
Posty: 913
Post nr 27, Wysłany: 2010-04-24, 13:23   

W takiej opinii czy orzeczeniu są wskazówki do pracy również do języków obcych.
 
 
mr_pl 

Przedmiot nauczania: Podobno angielski
Wiek: 15
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 236
Post nr 28, Wysłany: 2010-05-27, 17:28   

Cytat:
Ależ z języka nie będzie egzaminu dla uczniów upośledzonych lekko :) Zrezygnowano z tego.


Aż się zarejestrowałem by zareagować.

Egzamin był.


Gdzieś kiedyś czytałem, że uczeń z upośledzeniem w stopniu lekkim na podstawie wniosku od rodziców może być zwolniony z zajęć z języka obcego... nie pamiętam tylko gdzie to napisano, a nie mogę odnaleźć... czy ktoś się z czymś podobnym spotkał?

Gdyby to była prawda, to byłbym "uratowany", bowiem mam 2 osoby z orzeczeniem, które mają same niedostateczne i żadne dostosowanie wymagań i programu nie pomaga, bo te osoby nie są wcale głupie - wiedzą, że mogę im "naskoczyć" więc po prostu olewają wszystko i ani razu nie próbowały zaliczać nic z tego o co ich prosiłem.
 
 
fronczewski2008 

Przedmiot nauczania: Język angielski
Wiek: 1995
Dołączył: 09 Cze 2008
Posty: 41
Skąd: opolskie
Post nr 29, Wysłany: 2010-06-15, 18:48   

Andulencja napisał/a:
W takiej opinii czy orzeczeniu są wskazówki do pracy również do języków obcych.


Słuchajcie poradnie z mojej okolicy wogóle nic nie piszą na temat nauki języka obcego w orzeczeniu. Jak jest u Was?
 
 
dushka 


Przedmiot nauczania: oligofrenopedagog
Wiek: 34
Dołączyła: 03 Sie 2006
Posty: 3366
Skąd: inąd...?
Post nr 30, Wysłany: 2010-06-16, 08:13   

mr_pl - w peirwotnej wersji miało nie być egzaminu, szczerze mówiąc byłam w szoku, że jednak jest :roll:

A uczeń z uu lekkim może być zwolniony, ale z drugiego języka obcego w gimnazjum. Paranoja.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



login
hasło
 
   Program druk świadectw



Zdobądź zaświadczenie do dokumentacji składanej w komisji kwalifikacyjnej.

Zaświadczenie o umiejętności posługiwania się technologią komputerową i informacyjną

Zbiory testów: polski, angielski, matematyka, niemiecki
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Skocz na górę

 
Ministerstwo Edukacji Narodowej Centrum Edukacji Szkolnej Center of School Education
Copyright © 1995-2012 Centrum Edukacji Szkolnej