Awans zawodowy, publikacje nauczycieli, nauczyciele
Strona głównaForumSklep
 
   
 
 

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Uczeń z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym
Autor Wiadomość
John22 

Przedmiot nauczania: Język angielski
Wiek: 1993
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 1
Skąd: małopolskie
Post nr 1, Wysłany: 2012-09-01, 16:28   Uczeń z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym

Mam takie pytanie, czy uczeń z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym ma obowiązek uczęszczać na lekcje języka angielskiego? Z tego co mi wiadomo to może być zwolniony ale chciałbym się upewnić. I druga kwestia, gdzie ja mogę ewentualnie znaleźć program pod takiego ucznia?
 
 
dora8201 


Wiek: 32
Dołączyła: 25 Lip 2012
Posty: 128
Skąd: najczęściej z domu
Post nr 2, Wysłany: 2012-09-02, 17:45   

uczeń z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym może zostać zwolniony z nauki języków obcych - kształcenie specjalne dla dzieci umiarkowanie upośledzonych to szkoła życia - programu dla takich uczniów nie wiem czy znajdziesz bo to jest bardzo mocno zindywidualizowane i dopasowane do danego dziecka - jednego możesz uczyć liter a inne trzeba nauczyć podstaw higieny osobistej (mycia rąk, buzi) układania prostych układanek itd... wszystko zależy od tego jak to dziecko, poza swoim upośledzeniem, funkcjonuje - emocjonalne, społecznie itd...
 
 
carina22 

Przedmiot nauczania: Język angielski
Dołączyła: 22 Sie 2012
Posty: 11
Skąd: mazowieckie
Post nr 3, Wysłany: 2012-09-02, 17:54   

Ja będę miała w klasie integracyjnej 2 uczniów z upośledzeniem w stopniu lekkim. Muszę dla nich dostosować program. Jeszcze nie wiem jak się za to zabrać, ale mam otrzymać pomoc od pedagoga wspierającego. To moje pierwsze zetknięcie z klasą integracyjną i jestem tym trochę zestresowana, bo nie wiem co mnie czeka.
 
 
dora8201 


Wiek: 32
Dołączyła: 25 Lip 2012
Posty: 128
Skąd: najczęściej z domu
Post nr 4, Wysłany: 2012-09-02, 18:17   

uczniowie upośledzeni w stopniu lekkim to inna bajka niż umiarkowani i znaczni - Uczniowie lekko upośledzeni zdają egzaminy gimnazjalne czy sprawdziany szóstoklasisty więc mają podstawę programową określoną (przepraszam, szczegółów nie podaje bo nie pracuje w szkole tylko w poradni), mogą korzystać podczas zajęć z podręczników tych samych co cała klasa ale mogą mieć inne (dostosowane). W tym drugim wypadku łatwiej dostosowywać, w pierwszym trudniej. Czasem niestety (oczywiście nie w każdej szkole) uczniowie upośledzeni umysłowo w stopniu lekkim w szkole masowej realizują praktycznie tą samą podstawę programową tylko zawsze zdają do następnej klasy... i mają inny arkusz egzaminacyjny na koniec szkoły.
 
 
Andulencja 


Przedmiot nauczania: Język angielski
Dołączyła: 13 Sie 2008
Posty: 913
Post nr 5, Wysłany: 2012-09-02, 18:44   

Uczniowie z up.w st. lekkim realizują tą samą podstawę programową co uczniowie w normie intelektualnej.

U mnie pracujemy z tym samym podręcznikiem. Kiedyś próbowałam ze specjalnymi z WSiPu, ale w szkole masowej to się nie sprawdza. Podstawa jest ta sama, plan pracy trn sam, tylko wymagania inne.
 
 
carina22 

Przedmiot nauczania: Język angielski
Dołączyła: 22 Sie 2012
Posty: 11
Skąd: mazowieckie
Post nr 6, Wysłany: 2012-09-02, 18:58   

Ja właśnie mam pracować z tego samego podręcznika co z resztą klasy, tylko wymagania muszę zmienić i napisać program na rok.
 
 
dora8201 


Wiek: 32
Dołączyła: 25 Lip 2012
Posty: 128
Skąd: najczęściej z domu
Post nr 7, Wysłany: 2012-09-02, 19:10   

carina22, u nas na badaniach arkusz dla uczniów upośledzonych w stopniu lekkim różni się tym, że jak np mają odmienić rzeczownik przez przypadki to przy każdym mają podane pytania, uczniowie w normie mają np napisać charakterystykę przyjaciela a w arkuszu dla up. są w ramce kluczowe hasła podane, jeśli mają zdania przekształcać na złożone to mają zawsze przykład (uczniowie w normie nie) i tego typu dostosowania mają
 
 
Andulencja 


Przedmiot nauczania: Język angielski
Dołączyła: 13 Sie 2008
Posty: 913
Post nr 8, Wysłany: 2012-09-03, 17:00   

carina22, program, czy plan?
 
 
carina22 

Przedmiot nauczania: Język angielski
Dołączyła: 22 Sie 2012
Posty: 11
Skąd: mazowieckie
Post nr 9, Wysłany: 2012-09-03, 18:15   

Podobno program, ale jutro dopiero porozmawiam o szczególach i jak to konkretnie ma wyglądać. Jutro też moja pierwsza lekcja w klasie integracyjnej i ciekawa jestem jak to zadziała...
 
 
Sylwiakkk 

Przedmiot nauczania: Język angielski
Wiek: 1995
Dołączyła: 07 Wrz 2013
Posty: 13
Skąd: lubuskie
Post nr 10, Wysłany: 2013-09-16, 16:19   

Hej,

od tego tygodnia będę nauczac dziewczynkę z upośledzeniem , stopien umiarkowany - jest w klasie 5 , ale jest starsza od tych dzieci o rok.

Ma ktoś doswiadczenie? plan rozkladu tj reszta klasy tylko okrojony?jakas ksiązka czy materiały? Dodam, że ta dziewczynka nie bardzo zna literki i cyferki. Więc w grę nie wchodzi pisanie, jedynie poprawianie po sladach chyba. Do tej pory siedziała na lekcjach i od nauczycieli dostawała jakies zadania do kolorowania, po sladach itp, zeby poprostu cos robic.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



login
hasło
 
   Program druk świadectw



Zdobądź zaświadczenie do dokumentacji składanej w komisji kwalifikacyjnej.

Zaświadczenie o umiejętności posługiwania się technologią komputerową i informacyjną

Zbiory testów: polski, angielski, matematyka, niemiecki
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Skocz na górę

 
Ministerstwo Edukacji Narodowej Centrum Edukacji Szkolnej Center of School Education
Copyright © 1995-2012 Centrum Edukacji Szkolnej