Uczeń zdolny językowo

czyli miejsce dla filologów

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

luanne
Posty: 31
Rejestracja: 2008-08-22, 14:06
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Uczeń zdolny językowo

Postautor: luanne » 2008-09-22, 21:15

Moja uczennica została przeze mnie skierowana na badania do poradni PP, gdyż stwierdziłam,że jest ona uzdolniona językowo. Nie myliłam się.
Bardzo się cieszę, że nie musi ona juz więcej nudzic mi się na lekcji.. kupiła podręcznik o jeden stopień wyższy niz mają jej równieśnicy w klasie i będziemy na nim pracować.

Powiedzcie mi czy muszę mieć jakiś osobny program dla niej? Jakie papiery muszę mieć w teczce odnośnie tej uczennicy?

luanne
Posty: 31
Rejestracja: 2008-08-22, 14:06
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Re: Uczeń zdolny językowo

Postautor: luanne » 2008-11-06, 21:54

:|

Awatar użytkownika
Jolly Roger
Posty: 1650
Rejestracja: 2007-12-15, 18:34

Re: Uczeń zdolny językowo

Postautor: Jolly Roger » 2008-11-08, 18:36

nie musisz
We gonna ride the sea,
we pray to the wind and the glory
That's why we are raging wild and free

luanne
Posty: 31
Rejestracja: 2008-08-22, 14:06
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Re: Uczeń zdolny językowo

Postautor: luanne » 2008-11-14, 10:34

hmmm... OK

Krulik
Posty: 41
Rejestracja: 2008-01-06, 00:06
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: Uczeń zdolny językowo

Postautor: Krulik » 2008-11-14, 18:02

Rager jesteś pewny?
Bo mi się wydaje, że trzeba, a przynajmniej w mojej szkole byłoby to wymagane :) tak jak piszę osobny program dla każdego ucznia z obniżeniem wymagań to chyba powinno się pisać dla takiego z podwyższeniem. Ale to może tez zależeć od szkoły.
Luanne - może po prostu się zapytaj u siebie?

luanne
Posty: 31
Rejestracja: 2008-08-22, 14:06
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Re: Uczeń zdolny językowo

Postautor: luanne » 2008-11-14, 18:58

Nie czekając na odpowiedź napisałam sama taki plan, tak na wszelki wypadek. Dla uczniów z obniżonym poziomem nauczania też napisałam:)

katty
Posty: 431
Rejestracja: 2008-05-14, 12:53
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Uczeń zdolny językowo

Postautor: katty » 2008-11-14, 21:51

Zaciekawił mnie temat. Pracuję na razie krótko, ale nie mogę wykluczyć, że kiedyś spotka mnie sytuacja, kiedy trzeba będzie stworzyć plan z obniżonymi bądź podwyższonymi wymaganiami. Dlatego spytam, w jakich przypadkach takie rzeczy się praktykuje? I jak to wygląda - pisze się obszerny program na wiele stron, czy tworzy się to w jakiejś krótszej formie? Czy później jakoś to jest odnotowywane, np. na świadectwie albo w innych papierach, że uczeń miał obniżony/podwyższony poziom wymagań? I ostatecznie: co robić z klasą w momencie, kiedy uczeń ma obniżone wymagania? Znając życie dzieci jak tylko zauważą, że kogoś się inaczej traktuje, zaraz doszukają się w tym niesprawiedliwości. Sporo pytań, ale z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi.

luanne
Posty: 31
Rejestracja: 2008-08-22, 14:06
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Re: Uczeń zdolny językowo

Postautor: luanne » 2008-11-15, 10:08

Za nim cokolwiek napiszesz, musisz skierować ucznia do Poradni Psychologiczno Pedagogicznej, zaznaczając,ze chcesz aby go zbadali pod kątem odrębnego programu nauczania.

Moi uczniowie byli chyba z 3 razy, zadawano im pytania, nie z języka angielskiego ale z ogólnej wiedzy. Obydwoje otrzymali pisma,ze są uczniami wyjątkowo zdolnymi. Nie masz pojęcia jak oni się cieszyli.

Potem dopiero piszesz taki program - ogólnie, a potem program nauczania do każdego ucznia osobno.Ja tak zrobiłam i mi zatwierdzono.

jeśli chcesz podaj mi maila na prov to ci wyślę to,co mam! :wink:

upieczona.anglistk
Posty: 233
Rejestracja: 2008-10-12, 10:13
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: śląskie

UZDOLNIONA

Postautor: upieczona.anglistk » 2010-02-12, 12:40

Drodzy nauczyciele! mam bardzo uzdolniona jezykowo uczennice. niestety nie pracuje systematycznie. podjela decyzje ze chce sie przygotowac do olimpiady a ja zgodzilam sie ja poprowadzic, pod warunkiem bedzie przychodzic na 3 godziny i robic duzo pracy domowej. na lekcje przychodzi regularnie, ale z praca domowa bywa roznie, a teraz przed feriami w ogole sobie odpuscila.

jak ja zmotywowac do ciezszej pracy? tlumacze jej ze bedzie jej latwiej w liceum (jest w gimnazjum), ze mature napisze bez problemu, o egz gimnaz. nie wspominajac ale nadal sobie poblaza.

Awatar użytkownika
Jolly Roger
Posty: 1650
Rejestracja: 2007-12-15, 18:34

Re: Uczeń zdolny językowo

Postautor: Jolly Roger » 2010-02-13, 11:42

trudno jest przekonać kogoś, że jak zrobisz dzis to jutro będziesz miała wolne, bo w naturze leży jednak odwrotne pojmowanie czasu. Co mam zrobić dziś zrobię jutro, bedę miała wolne. Nie ma cudownych recept, jakby były to by nie pisali tylu prac o sposobach motywowania, które w większości nadaja się do postawienia na półce.

Może spróbuj znaleźć formę pracy, która by ja zainteresowała.
Niech tłumaczy teksty piosenek, tworzy komiksy, koresponduje z wirtualną przyjaciólka lub chłopakiem, stworzy bloga, tworzy "summary" szkolnej gazetki.

Tak tez można uczyć gramatyki.
We gonna ride the sea,

we pray to the wind and the glory

That's why we are raging wild and free

cashmere_me
Posty: 14
Rejestracja: 2010-07-26, 18:55
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: podlaskie

Indywidualnie z uczniem 'wyjątkowo uzdolnionym'

Postautor: cashmere_me » 2011-08-27, 17:04

Od września będę pracować indywidualnie z uczennicą klasy 5 szkoły podstawowej, w której uczę. Dotychczas (kl.1-4) uczeszczała na moje lekcje ze swoją klasą a także na zajęcia dodatkowe z j. ang. W bieżącym roku szkolnym rodzice zwrócili się z prośbą do dyrekcji, aby dziewczynka miała zajęcia indywidualne, dzięki czemu będzie mogła przerabiać materiał przewidziany dla gimnacjum, gdyż, jak twierdzi pan, który z nią pracował dodatkowo, opanowała już wszystkie zagadnienia przewidziane programem szkoły podstawowej. Lekcje indywidualne będą się odbywać 1 raz w tygodniu i będą miały charakter konsultacji, tzn będę jej raczej zlecać opanowanie jakichś zagadnień aniżeli przerabiać je z nią na lekcji. Mam problem dotyczący podręcznika. Czy Waszym zdaniem wystarczy repetytorium gimnazjalne czy może lepiej wybrać jakiś podręcznik? Wydaje mi się, że repetytorium daje większe pole do popisu w pracy samodzielnej, poza klasą i bez nauczyciela.

Awatar użytkownika
vuem
Posty: 4126
Rejestracja: 2009-06-18, 20:30
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: podkarpackie

Re: Uczeń zdolny językowo

Postautor: vuem » 2011-08-27, 22:39

Repetytorium, z definicji, służy głównie powtórce dla określonego celu - np. na potrzeby egzaminu, a Ty raczej powinnaś wykorzystać potencjał dziewczyny, by pomóc jej przyswoić nowe dla niej zagadnienia.
Można to zrobić za pomocą podręcznika, również repetytorium, ale można - to bym sugerował ze względu na czas jaki do tego celu przeznaczono - wykorzystać materiały przygotowane specjalnie dla niej uwzględniające indywidualne podejście do możliwości i potrzeb ucznia oraz warunków pracy.

cashmere_me
Posty: 14
Rejestracja: 2010-07-26, 18:55
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: podlaskie

Re: Uczeń zdolny językowo

Postautor: cashmere_me » 2011-08-28, 04:41

Ok, czyli uważasz, że tzw kserówki z różnych źródeł oparte na programie dla gimnazjum powinny się sprawdzić? Czy w takim razie możesz polecić jakiś kursm z którego możnaby czerpać takie materiały? Jestem nauczycielem w szkole podstawowej i jeśli nastawię się na kserówki, to będę po prostu mieć wydatek, bo na poziomie gimnazjum posiadam obecnie tylko repetytorium Macmillana. Tak więc, jeśli miałabym już zainwestować własne pieniądze, to chciałabym aby było to przemyślane.

Awatar użytkownika
vuem
Posty: 4126
Rejestracja: 2009-06-18, 20:30
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: podkarpackie

Re: Uczeń zdolny językowo

Postautor: vuem » 2011-08-28, 09:53

Kserować można z rożnych źródeł, popytaj znajomych, może coś pożyczą, pełno materiałów znajdziesz w sieci, skserujesz chyba w szkole.


Wróć do „Języki obce”

cron