Królik123
Przedmiot nauczania: Język polski
Wiek: 2000 Dołączyła: 18 Wrz 2011 Posty: 5 Skąd: małopolskie
Post nr 1, Wysłany: 2011-09-18, 21:54 czytanie ze zrozumieniem- proszę o pomoc!
Witam wszystkich!
jestem młodą, początkującą nauczycielką polskiego- mam pytanie odnoście czytania ze zrozumieniem. Czy oceniamy tylko poprawne (wg klucza) odpowiedzi? czy odejmujemy punkty za błędy ort, gram, interp? uczniowie mają słowniki więc...niestety nigdzie nie mogę uzyskać takiej informacji...są tylko skale procentowe...Z GÓRY DZIĘKUJĘ ZA ODPOWIEDŹ!
Zawsze sprawdzasz stopień opanowania jakiejś umiejętności i ten stopień oceniasz.
Ocenianie, gdzie ocenę jednej umiejętności obniżasz, bo uczeń nie nie osiągnął innej umiejętności - jest złe!
Wystaw ocenę za czytanie ze zrozumieniem, innym razem ocenisz ortografię.
Królik123
Post nr 3, Wysłany: 2011-09-19, 20:16
dzięki za odpowiedź:)
mam jeszcze jedno pytanie- co jeśli kwestia dotyczy maturalnego czytania ze zrozumieniem? również punkty tylko za poprawne odpowiedzi?
Królik123
Post nr 4, Wysłany: 2011-09-21, 20:15
hey:) czy ktoś jeszcze mógłby pomóc...?:)
Basso profondo
Post nr 5, Wysłany: 2011-09-21, 20:36
Królik123 napisał/a:
mam pytanie odnoście czytania ze zrozumieniem. Czy oceniamy tylko poprawne (wg klucza) odpowiedzi?
A jaki to sprawdzian? Jaki masz cel dydaktyczny? Czego uczyłaś i co chcesz sprawdzić? Czy chodzi o ocenianie bieżące?
_________________ Nemo suo iure uti debet, ut alteri laedat.
co jeśli kwestia dotyczy maturalnego czytania ze zrozumieniem?
Skoro chcesz sprawdzić czytanie ze zrozumieniem, to oceniaj czytanie ze zrozumieniem - jak wyżej.
Jeżeli chcesz sprawdzić wiedzę i umiejętności ogólnopolonistyczne - to oceniaj wszystko.
Basso profondo
Post nr 7, Wysłany: 2011-09-21, 21:17
Królik123 napisał/a:
czy odejmujemy punkty za błędy ort, gram, interp?
Mnie trudno wyobrazić sobie polonistę, który pozostawiłby to bez oceny. Tak szczerze mówiąc.
Królik123
Post nr 8, Wysłany: 2011-09-21, 22:13