Dysortografia a nauczanie języka polskiego - gimnazjum

poloniści, historycy, nauczyciele WOK, to miejsce dla Was

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

kurka126
Posty: 1
Rejestracja: 2009-01-13, 14:07
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: dolnośląskie

Dysortografia a nauczanie języka polskiego - gimnazjum

Postautor: kurka126 » 2009-01-13, 14:27

Witam serdecznie

Interesuje mnie opinia nauczycieli polonistów, na wyżej wymieniony temat.
Czyli jak radzicie sobie z "uczniami dysortograficznymi" prowadząc zajęcia języka polskiego.
Czy stwarzacie im możliwość przezwyciężania tej dysfunkcji?, jak to odnosi się do planu wynikowego?
Jak to jest z zajęciami pozalekcyjnymi?

Pytania te nurtują mnie od chwili, w której postanowiłam napisać pracę na ten właśnie temat. Nie jestem pewna czy 100% uczniów posiadających dokument stwierdzający tę dysfunkcję, na prawdę jest jej "nosicielem". Jestem przekonana, że poradnie specjalizujące się w pomocy dla takich uczniów, nie są w stanie i nawet nie próbują indywidualnie podejść do ucznia z takim problemem, jakim jest dysortografia. Z drugiej strony nie twierdzę, że to dotyczy wszystkich poradni i pedagogów.

Wracając do pytań wcześniejszych, proszę o wyrażanie swych opinii i doświadczeń zawodowych.
Bardzo dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam.

koma
Posty: 2551
Rejestracja: 2007-11-17, 00:26

Re: Dysortografia a nauczanie języka polskiego - gimnazjum

Postautor: koma » 2009-01-13, 21:58

kurka126 pisze:Nie jestem pewna czy 100% uczniów posiadających dokument stwierdzający tę dysfunkcję, naprawdę jest jej "nosicielem".

Oczywiście, że nie!
Odsetek uczniów klas VI, przystępujących do sprawdzianu, ze stwierdzoną dysleksją waha się skali kraju od 0,5% do przeszło 20%. O czymś to świadczy. Na pewno o tym, że w niektórych miejscowościach/szkołach są wyraźne zaniedbania i nie kieruje sie uczniów do poradni, ale też o tym, że część zaświadczeń jest bezpodstawna.