Awans zawodowy, publikacje nauczycieli, nauczyciele
Strona głównaForumSklep

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Dysortografia a nauczanie języka polskiego - gimnazjum
Autor Wiadomość
kurka126 
Violka23

Przedmiot nauczania: Inne
  Post nr 1, Wysłany: 2009-01-13, 13:27   Dysortografia a nauczanie języka polskiego - gimnazjum

Witam serdecznie

Interesuje mnie opinia nauczycieli polonistów, na wyżej wymieniony temat.
Czyli jak radzicie sobie z "uczniami dysortograficznymi" prowadząc zajęcia języka polskiego.
Czy stwarzacie im możliwość przezwyciężania tej dysfunkcji?, jak to odnosi się do planu wynikowego?
Jak to jest z zajęciami pozalekcyjnymi?

Pytania te nurtują mnie od chwili, w której postanowiłam napisać pracę na ten właśnie temat. Nie jestem pewna czy 100% uczniów posiadających dokument stwierdzający tę dysfunkcję, na prawdę jest jej "nosicielem". Jestem przekonana, że poradnie specjalizujące się w pomocy dla takich uczniów, nie są w stanie i nawet nie próbują indywidualnie podejść do ucznia z takim problemem, jakim jest dysortografia. Z drugiej strony nie twierdzę, że to dotyczy wszystkich poradni i pedagogów.

Wracając do pytań wcześniejszych, proszę o wyrażanie swych opinii i doświadczeń zawodowych.
Bardzo dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam.

koma

Post nr 2, Wysłany: 2009-01-13, 20:58   

kurka126 napisał/a:
Nie jestem pewna czy 100% uczniów posiadających dokument stwierdzający tę dysfunkcję, naprawdę jest jej "nosicielem".

Oczywiście, że nie!
Odsetek uczniów klas VI, przystępujących do sprawdzianu, ze stwierdzoną dysleksją waha się skali kraju od 0,5% do przeszło 20%. O czymś to świadczy. Na pewno o tym, że w niektórych miejscowościach/szkołach są wyraźne zaniedbania i nie kieruje sie uczniów do poradni, ale też o tym, że część zaświadczeń jest bezpodstawna.
Zdecydowanie więcej uczniów z dysleksją mieszka w miastach - czyżby rodzice byli bardziej "zapobiegliwi"???