egzamin gimnazjalny- jak przygotować uczniów

poloniści, historycy, nauczyciele WOK, to miejsce dla Was

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

abe
Posty: 53
Rejestracja: 2009-03-21, 19:09
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język polski
Lokalizacja: mazowieckie

egzamin gimnazjalny- jak przygotować uczniów

Postautor: abe » 2009-09-16, 18:11

jak przygotować uczniów do egzaminu gimnazjalnego. jest to młodzież bardzo słaba, ale poprzednia nauczycielka potrafiła ich świetnie przygotować. ja nie wiem- czy tylko ćwiczyć z nimi pisanie różnych wypowiedzi, czytanie ze zrozumieniem - żeby potrafili rozwiązać te testy..... czy mam powtarzać każy dział gramatyki.... po prostu nie wiem.
prosze o pomoc.

Awatar użytkownika
wulina
Posty: 119
Rejestracja: 2008-12-10, 12:21
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język polski
Lokalizacja: mazowieckie

Re: egzamin gimnazjalny- jak przygotować uczniów

Postautor: wulina » 2009-09-24, 13:19

Powiem Ci, jak ja robię: rozwiązuję testy, żeby w ogóle załapali, o co chodzi. To po pierwsze. Po drugie - teksty użytkowe i formy dłuższej wypowiedzi, np. rozprawka. Gramatykę sobie daruj - pojawia się sporadycznie. Ale już środki stylistyczne - jak najbardziej.

Awatar użytkownika
agadanuta
Posty: 306
Rejestracja: 2008-04-12, 16:15
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język polski
Lokalizacja: świętokrzyskie

Re: egzamin gimnazjalny- jak przygotować uczniów

Postautor: agadanuta » 2009-09-24, 16:34

Zgadzam się z przedmówczynią w całej rozciągłości. Tak właśnie robię.

Awatar użytkownika
eoine
Posty: 49
Rejestracja: 2007-09-10, 20:42
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język polski
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: egzamin gimnazjalny- jak przygotować uczniów

Postautor: eoine » 2009-09-24, 21:36

Również popieram - ćwiczenia czytania ze zrozumieniem (w tym rozwiązywanie testów z lat ubiegłych) i formy użytkowe + dłuższe wypowiedzi to podstawa. No i środki stylistyczne. Niemal w każdym teście pojawia się wiersz i jakieś pytanie o powyższe.
Gramatyka rzeczywiście rzadko się pojawia, a z tego, co zaobserwowałam, głównie są to zadania dotyczące części zdania bądź przekształcanie mowy zależnej w niezależną i odwrotnie.


Wróć do „Przedmioty humanistyczne”

cron