Rozkład nauczania, plan wynikowy - j.polski

poloniści, historycy, nauczyciele WOK, to miejsce dla Was

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

Goga
Posty: 48
Rejestracja: 2008-08-17, 15:17
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język polski
Lokalizacja: dolnośląskie

Rozkłady materiału "Jutro pójdę w świat"

Postautor: Goga » 2009-07-20, 22:03

Od września zaczynam pracę w szkole, w której wymagany jest rozkład materiału. Do tej pory w swojej pracy opierałam się na planach wynikowych. Od kilku dni analizuję podręczniki do kl. IV-VI "Jutro pójdę w świat" i robiąc rozkłady mam wrażenie, ze coś mi umyka.
Może ktoś dysponuje gotowymi rozkładami i zechciałby mi pomóc ?
Mój e-mail: milejka@interia.pl

abe
Posty: 53
Rejestracja: 2009-03-21, 19:09
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język polski
Lokalizacja: mazowieckie

jutro pójdę w świat

Postautor: abe » 2009-07-21, 08:53

A sprawdzałaś na stronie internetowej WSiP ? oni coś tam udostępniają. wybierasz język polski, dalej interesujący cię poziom edukacyjny i podręcznik. Sprawdź.

Goga
Posty: 48
Rejestracja: 2008-08-17, 15:17
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język polski
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: jutro pójdę w świat

Postautor: Goga » 2009-07-21, 09:58

abe pisze:A sprawdzałaś na stronie internetowej WSiP ? oni coś tam udostępniają. wybierasz język polski, dalej interesujący cię poziom edukacyjny i podręcznik. Sprawdź.


Tak, sprawdzałam. Tam są tylko plany wynikowe, bardzo obszerne. W rozkładzie muszę uwzględnić tematy niezbędne i dodać godziny na powtórzenia i sprawdziany. Podręcznik "Jutro pójdę w świat" jest w/g mnie chaotyczny- ważne zagadnienia (np. opis) są "rozsiane" po całym podręczniku.

Awatar użytkownika
renati23
Administrator
Posty: 3073
Rejestracja: 2007-06-08, 18:48
Przedmiot: Inne

Re: Rozkład nauczania, plan wynikowy - j.polski

Postautor: renati23 » 2009-07-26, 10:51

Goga pisze:Do tej pory w swojej pracy opierałam się na planach wynikowych.

Goga pisze:Tam są tylko plany wynikowe, bardzo obszerne. W rozkładzie muszę uwzględnić tematy niezbędne i dodać godziny na powtórzenia i sprawdziany.

nie bardzo rozumiem - skoro radziłaś sobie z planami wynikowymi (które są bardziej obszerne) to jak nie możesz sobie poradzić z rozkładami :?
Goga pisze:Podręcznik "Jutro pójdę w świat" jest w/g mnie chaotyczny- ważne zagadnienia (np. opis) są "rozsiane" po całym podręczniku.

przecież rozkładu materiału nie piszesz pod podręcznik tylko opierasz ię o podstawę programową i program nauczania

Goga
Posty: 48
Rejestracja: 2008-08-17, 15:17
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język polski
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: Rozkład nauczania, plan wynikowy - j.polski

Postautor: Goga » 2009-07-26, 18:00

[/quote]
nie bardzo rozumiem - skoro radziłaś sobie z planami wynikowymi (które są bardziej obszerne) to jak nie możesz sobie poradzić z rozkładami :?
[/quote]
przecież rozkładu materiału nie piszesz pod podręcznik tylko opierasz ię o podstawę programową i program nauczania[/quote]


Pytałam tylko o pomoc, nie mam zamiaru wdawać się w dyskusje na tematy oczywiste. Dziękuję.

koma
Posty: 2552
Rejestracja: 2007-11-17, 00:26

Re: Rozkład nauczania, plan wynikowy - j.polski

Postautor: koma » 2009-07-26, 21:36

Rozkład rzeczywiście robi się dużo łatwiej niż plan wynikowy. Są jednak również tacy nauczyciele, którzy ani jednego ani drugiego nie robią sami :wink:

Nie zgodzę się jednak z moją przedmówczynią - aby zrobić rozkład z tematami z języka polskiego w sp, należy oprzeć się również na podręczniku. To specyficzny przedmiot, tutaj nie robi sie - jak w innych przedmiotach - po kolei, ale często łączy sie różnego rodzaju treści, wiele razy wraca do tych samych zagadnień. Tu kształci sie głównie umiejętności,a tematy redaguje troche inaczej.

Zajrzyj do poradników dla nauczyciela, pracującego na "Jutro..." - są dla wszystkich klas. Na pewno znajdziesz tam jakąś pomoc.

Goga
Posty: 48
Rejestracja: 2008-08-17, 15:17
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język polski
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: Rozkład nauczania, plan wynikowy - j.polski

Postautor: Goga » 2009-07-27, 09:44

:wink: Ja raczęj nalężę do tej grupy, którzy coś robią. Nad rozkładami do podręczników, z których mam uczyć we wrześniu pracuję cały lipiec. Wszystko dokładnie analizuję i planuję. Do tej pory udało mi się zrobić calutki rozkład do kl. IV i połowę do kl. VI. Jednak chętnie podparłabym (porównała, z czego można zrezygnować, a nad czym dłużej popracować) swoje rozkłady rozkładami bardziej doświadczonego nauczyciela :)

abe
Posty: 53
Rejestracja: 2009-03-21, 19:09
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język polski
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Rozkład nauczania, plan wynikowy - j.polski

Postautor: abe » 2009-07-28, 12:24

A jaka jest różnica między planem wynikowym a rozkładem materiału ?

Goga
Posty: 48
Rejestracja: 2008-08-17, 15:17
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język polski
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: Rozkład nauczania, plan wynikowy - j.polski

Postautor: Goga » 2009-07-28, 14:51

abe pisze:A jaka jest różnica między planem wynikowym a rozkładem materiału ?


:) plan wynikowy- jak sama nazwa mówi- ma na celu przedstawienie wyników, jakie chcesz osiągnąć, realizując dany temat (umiejętności P. i Pp). Rozkład materiału- to już rozplanowany przez Ciebie rozkład zajęć w całym roku szkolnym, uwzględniający : godziny na dyktanda, prace klasowe, powtórki, poprawy... (czego w planach wynikowych nie ma).

gwiazda1985
Posty: 2
Rejestracja: 2009-09-08, 23:53
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język polski
Lokalizacja: podlaskie

Re: plan wynikowy do podręcznika "Pamiętajcie o ogrodac

Postautor: gwiazda1985 » 2009-09-09, 00:11

hej

jestem nowa zaczełam prace w gimnazjum .....w klasie I i II pracuej na podrecznikach " Świat w słowach i obrazach " czy ktos wie gdzie szukac tych planów wynikowych !!!!! pomóżcie ja jestem ogólnie przerażona .....nikt mi ni epomaga !!!! nie chce tam pracowac .....te dzieci mnie dobijaja - to straszne , że teraz 14 letnie dzieci tak sie zachowuja ! szooooooooook

olla
Posty: 64
Rejestracja: 2009-07-13, 21:34
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język polski
Lokalizacja: śląskie

Re: Rozkład nauczania, plan wynikowy - j.polski

Postautor: olla » 2009-09-09, 16:47

Poszukaj na stronie internetowej wydawnictwa. Rozkład materiału jest też w książce nauczyciela do podręcznika (w moim jest, korzystam z serii Między nami).
Dzieciaki Cię dobijają - widzę dla Ciebie takie rozwiązanie:
pogadaj z wychowawcą i wezwij rodziców. Powiedz, jak uczeń się zachowuje i niech z nim zrobi porządek. Uczę w podstawówce. Mam jednego ucznia, który "rozwala" mi każdą lekcję, zawsze się odzywa niepotrzebnie i wszystko komentuje. Mimo moich upomnień, dalej zachowuje się nagannie. Wpisałam mu uwagę z adnotacją, że po spotkaniu z wychowawcą (wywiadówka jutro) proszę rodzica o kontakt ze mną. Przyjdzie i powiem, że uczeń mi przeszkadza, nie prowadzi zeszytu, przychodzi nieprzygotowany, rozprasza całą klasę i ignoruje wszelkie zasady. Rodzic ten jest w szkole dość znany i zawsze się z nauczycielami wykłóca, twierdząc, że jego dzieci są idealne, ale ja i tak powiem to, co mam do powiedzenia. Nic z tym nie zrobi, będę wzywać non stop, choćby co dwa dni. Nie będzie przychodził - ze szkoły idzie oficjalne pismo z pieczątką, że nie zajmuje się dzieckiem (w naszej szkole tak robią). Dalej się nie interesuje, idzie pismo do odpowiedniego urzędu, który zainteresuje się tym, dlaczego rodzic nie dba o dziecko.

Z nimi trzeba ostro od razu. Ja mam jednego takiego ucznia, ale wiem, że jak go nie wyprostuję we wrześniu, to w listopadzie mi powie prosto w oczy, że jestem *** i się mam nie odzywać.


Wróć do „Przedmioty humanistyczne”

cron