STUDENTKA POLONISTYKI A POWOŁANIE...

poloniści, historycy, nauczyciele WOK, to miejsce dla Was

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

BeataStudentka
Posty: 11
Rejestracja: 2009-02-21, 17:04
Przedmiot: Język polski
Lokalizacja: łódzkie

STUDENTKA POLONISTYKI A POWOŁANIE...

Postautor: BeataStudentka » 2009-02-21, 23:15

Szanowni Państwo,

Jestem studentką 2 roku Filologii Polskiej, specjalizacji nauczycielskiej. We wrzesniu mam praktyki...i właśnie tego się obawiam. Nie obawiam sie kontaktu z młodzieżą, jedanak tego, że nie będę potrafiła odpowiedziec na jakieś pytanie, wytłumaczyć czegoś. Wybrałam ten kierunek studiów, poniewaz kocham literaturę, chciałam się uczyć tego co mnie fascynuję. Myslałam,że nadaje się na bycie nauczycielem, poniewaz miałam juz do czynienia z dziecmi itd. Jednak to była odopwiedzialność raczej wychowawcza. Mam dużo planów jak zmienic podejście młodzieży do nauki itd. Jednak zauwazyłam, że bardziej podchodze do tego zawodu jako pedagog. Czy Państwo, mieliście także takie obawy będąc na studiach? Ehh może, źle wybrałam i wcale to co czuję nie jest powłaniem... :cry:

Awatar użytkownika
dushka
Posty: 3902
Rejestracja: 2006-08-03, 19:39

Re: STUDENTKA POLONISTYKI A POWOŁANIE...

Postautor: dushka » 2009-02-22, 08:10

Spokojnie. Powołanie to bardzo górnolotne słowo, i myślę, iż nieco nadużywane w kontekście zawodu nauczyciela ;)

Umiejętność porządnego tłumaczenia przychodzi wraz z doświadczeniem. Nie musisz od razu być alfą i omegą, przygotuj się porządnie do zajęć i tyle. Jeśli nie będziesz potrafiła na pytanie odpowiedzieć, nie kręć, tylko otwarcie to przyznaj i zaznacz, iż poszukasz odpowiedzi na następne zajęcia i/lub zleć to również uczniom, np. na dodatkową ocenę.

Aleksandra08
Posty: 101
Rejestracja: 2008-12-29, 20:29
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język polski
Lokalizacja: lubuskie

Re: STUDENTKA POLONISTYKI A POWOŁANIE...

Postautor: Aleksandra08 » 2009-02-22, 11:04