Przedmiot nauczania: Zajęcia zintegrowane
Post nr 1, Wysłany: 2010-04-28, 17:26 Jak rodzice uczniów powinni zwracać się do nauczyciela?
Jestem nauczycielką edukacji wczesnoszkolnej,uczę w kl.I I i mam pewien problem,który mam nadzieję pomożecie mi rozwiązać.Chodzi mi o sposób zwracania się niektórych rodziców do mnie i nie tylko.Z moich obserwacji wynika,że także także do innych nauczycieli.Do formy "Pani" dodają jeszcze ...imię,czyli np.np.Pani Aniu.Dodam,że z mojej strony nie było żadnej poufałości,zawsze zwracam się do rodziców stosując formę:Pani lub Pan.Myślę,że jest to także dowód zachowania pewnego naturalnego szacunku i dystansu,który powinien obowiązywać w zachowaniu relacji między rodzicem a nauczycielem.Muszę przyznac,że bardzo mi to nie odpowiada ,wręcz drażni.I tu problem.W jaki sposób,nie urażając nikogo można zaoponować,że tego nie akceptuję w delikatnej formie.Zależy mi oczywiście na dobrych relacjach z tymi rodzicami.Wiem również,że w przedszkolu rodzice przyzwyczajeni są do takiej poufałości z wychowawcami,a później przedkładają to na zachowanie się w szkole, w relacjach z nauczycielem.Proszę o radę!
No wiesz, jeśli do mnie rodzic zwraca się pani Agnieszko, nie widzę w tym żadnego problemu. Może dlatego, że to klasa integracyjna, od 1 klasy byłyśmy we dwie, dzieci też tak do nas si zwracały (no jakoś nas trzeba było rozróżnić ). Ale myślę, że nie w formie leży kwestia szacunku, ale raczej w sposobie wypowiedzenia, w traktowaniu cię i tak dalej. Zwyzywać człowieka można i nazywając go po nazwisku, olać jego zalecenia również. Ja też często do rodziców zwracam się Pani Aniu, dajmy na to - no, ale może to kwestia charakteru
Post nr 3, Wysłany: 2010-04-28, 18:13
arwena2 napisał/a:
w przedszkolu rodzice przyzwyczajeni są do takiej poufałości z wychowawcami,a później przedkładają to na zachowanie się w szkole, w relacjach z nauczycielem.