Projekt:
Art. 44d. 1. W klasach I–III szkoły podstawowej oceny bieżące oraz śródroczne i roczne oceny klasyfikacyjne z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych oraz śródroczna i roczna ocena klasyfikacyjna zachowania mają formę opisową.
Uzasadnienie:
Zmiany w stosunku do obecnego stanu prawnego polegają na (...) wprowadzeniu zasady, że w klasach I – III szkoły podstawowej wszystkie oceny, czyli zarówno oceny bieżące, jak i oceny klasyfikacyjne (śródroczne i roczne) mają formę opisową (dotychczas oceny bieżące mogły być ustalane według skali i formach określonych w statucie szkoły). Forma opisowa w postaci przekazywanych uczniowi opinii zawierających informacje o tym, co uczeń zrobił dobrze, co i jak powinien poprawić i jak ma się dalej uczyć, pozwala efektywniej wykorzystywać informacje płynące z oceny oraz pozytywnie wpływa na funkcjonowanie ucznia w szkole i jego motywację do nauki. Ocena powinna informować ucznia i jego rodziców o poziomie jego osiągnięć edukacyjnych, a także pomóc uczniowi pokonać trudności w nauce poprzez wskazanie błędów i sposobów radzenia sobie z nimi (...).