Awans zawodowy, publikacje nauczycieli, nauczyciele
Strona głównaForumSklep
 
   
 
 

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Oceny w podstawówce
Autor Wiadomość
Jedliński 

Przedmiot nauczania: Inne
Wiek: 35
Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 558
Skąd: Polska
Post nr 1, Wysłany: 2008-09-20, 20:46   Oceny w podstawówce

Nie orientuję się jak to teraz jest z tymi ocenami w klasach podstawowych 1-3....?
Czy tam są teraz oceny czy jakieś buźki...?
jak macie jakiś link do tego to dajcie...z góry dzięki
 
 
hanamat 

Przedmiot nauczania: Zajęcia zintegrowane
Wiek: 54
Dołączyła: 29 Mar 2008
Posty: 224
Skąd: wielkopolskie
Post nr 2, Wysłany: 2008-09-21, 06:34   

w I-III jet ocena opisowa, ze wskazaniem, co uczeń potrafi a z czym ma jeszcze trudności. Ocena opisowa obowiazuje na I polrocze i na swiadectwie. W ocenianiu bieżacym tez powinna byc krotka informacja na ten temat. Czesto nauczyciele stosują symbole typu buzki, sloneczka, kwiatki, ale symbole sa tylko zastepnikiem oceny cyfrowej. W mojej szkole w ocenianiu bieżącym stosujemy pieczatki z krotka informacją w formie zapisu, np. bardzo ladnie czytasz, poćwicz czytanie i oprocz tego uczen i rodzic otrzymuja informacje slowną, co takiego powinien w czytaniu pocwiczyć...jest z tym duzo pracy, ale warto...od klasy III w ocenianiu bieżącym stosujemy oceny cyfrowe, by zapoznac uczniów z ocenianiem w kl. IV, rodzic i uczen otrzymują kryteria na poszczegolne oceny cyfrowe.
 
 
dushka 


Przedmiot nauczania: oligofrenopedagog
Wiek: 34
Dołączyła: 03 Sie 2006
Posty: 3395
Skąd: inąd...?
Post nr 3, Wysłany: 2008-09-21, 09:11   

Ale ocenianie bieżące, cząstkowe, jest różne w szkołach, zależy od wewnętrznych ustaleń. Mogą być buźki, słoneczka, ale też oceny. W jednej ze znajomych szkół np. w pierwszej klasie przez semestr są zwierzątka, a potem już oceny.
 
 
Jolly Roger 


Przedmiot nauczania: polglisz
Dołączył: 15 Gru 2007
Posty: 1731
Skąd: zza biurka
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Post nr 4, Wysłany: 2008-09-21, 12:52   

u mnie od pierwszej klasy są oceny w skali 1-6
_________________
We gonna ride the sea,
we pray to the wind and the glory
That's why we are raging wild and free
 
 
niebo77 

Przedmiot nauczania: Język angielski|Zajęcia zintegrowane
Wiek: 37
Dołączyła: 21 Mar 2008
Posty: 112
Skąd: dolnośląskie
Post nr 5, Wysłany: 2008-09-21, 15:19   

U mnie też oceny cyfrowe 1-6
 
 
hanamat 

Przedmiot nauczania: Zajęcia zintegrowane
Wiek: 54
Dołączyła: 29 Mar 2008
Posty: 224
Skąd: wielkopolskie
Post nr 6, Wysłany: 2008-09-21, 17:33   

ale to jest niezgodne z rozporządzeniem men o ocenianiu i klasyfikowaniu uczniów..
 
 
Basso profondo 

Wiek: 43
Dołączył: 04 Sie 2007
Posty: 5106
Post nr 7, Wysłany: 2008-09-21, 18:31   

Dlaczego?
_________________
Nemo suo iure uti debet, ut alteri laedat.
 
 
hanamat 

Przedmiot nauczania: Zajęcia zintegrowane
Wiek: 54
Dołączyła: 29 Mar 2008
Posty: 224
Skąd: wielkopolskie
Post nr 8, Wysłany: 2008-09-22, 13:38   

rozporzadzenie mówi o ocenie opisowej...a cyfrowa nijak sie do tego ma.
 
 
dushka 


Przedmiot nauczania: oligofrenopedagog
Wiek: 34
Dołączyła: 03 Sie 2006
Posty: 3395
Skąd: inąd...?
Post nr 9, Wysłany: 2008-09-22, 13:47   

O opisowej na semestr, koniec roku, a w trakcie roku oceny cząstkowe mogą być wyrażane symbolami (ustalone słowa, znaczki - cyfra to też symbol).
 
 
hanamat 

Przedmiot nauczania: Zajęcia zintegrowane
Wiek: 54
Dołączyła: 29 Mar 2008
Posty: 224
Skąd: wielkopolskie
Post nr 10, Wysłany: 2008-09-22, 15:28   

rozporzadzenie nie mowi o symbolach, ja oprócz rozporzadzenia bazuje na opracowaniach metodycznych, ktore to symbole uwazaja za zastepniki ocen cyfrowych i nie zalecaja ich stosowania np. jesli ocenialabym czytanie i postawie 4 lub sloneczko z chmurka - to co wg was ten symbol mowi? - ale jesli napisze "pocwicz czytanie" i notatke dla rodzica "Kasia czyta gloskujac" - to rodzic wie, nad czym pracować....nie mam zamiaru nikomu nic narzucać, napisalam tylko w jaki sposób wg mnie powinno wygladac ocenianie w I-III..
 
 
dushka 


Przedmiot nauczania: oligofrenopedagog
Wiek: 34
Dołączyła: 03 Sie 2006
Posty: 3395
Skąd: inąd...?
Post nr 11, Wysłany: 2008-09-22, 15:55   

Dlatego często przy pracy domowej, zadaniu itd. stawiałam dopisek: świetnie, popracuj jeszcze itd.
 
 
Basso profondo 

Wiek: 43
Dołączył: 04 Sie 2007
Posty: 5106
Post nr 12, Wysłany: 2008-09-23, 20:09   

hanamat napisał/a:
rozporzadzenie nie mowi o symbolach

Ale ocenianie bieżące reguluje statut szkoły, nie rozporządzenie.

Cytat:
np. jesli ocenialabym czytanie i postawie 4 lub sloneczko z chmurka - to co wg was ten symbol mowi? - ale jesli napisze "pocwicz czytanie"

Mnie więcej mówi czwórka niż enigmatyczne "poćwicz czytanie". Czwórka zawiera przynajmniej jakieś odniesienie do wymagań programowych, w jakim stopniu moje dziecko je już spełnia.

Cytat:
i notatke dla rodzica "Kasia czyta gloskujac" - to rodzic wie, nad czym pracować

Naiwna :)
Jestem nieco wyjątkowym rodzicem, bo ja chociaż rozumiem, co to znaczy ;) i że to jest źle. Ale i tak bym nie wiedział, co mam z dzieckiem w domu robić, żeby przestało głoskować.

Jak myślę o tym ocenianiu opisowym, o tych politycznie poprawnych, ale dramatycznie mało konkretnych laurkach, jakie nauczycielki 1-3 wystawiają na ogół dzieciom, to mnie rodzicielska furia ogarnia. Zawsze i tak trzeba słowa nauczycielki tłumaczyć - sobie i dziecku - z polskiego na nasze. Ja mam trochę o tym pojęcie - a inni rodzice?
_________________
Nemo suo iure uti debet, ut alteri laedat.
 
 
hanamat 

Przedmiot nauczania: Zajęcia zintegrowane
Wiek: 54
Dołączyła: 29 Mar 2008
Posty: 224
Skąd: wielkopolskie
Post nr 13, Wysłany: 2008-09-24, 05:16   

ale na poczatku roku i w trakcie mamy zebrania z rodzicami, omawiamy wso, rodzicom rozdajemy kryteria na poszczególne poziomy, co tydzień sa dyzury nauczycielskie dla rodzicow, gdzie rozmawiamy, co i w jaki sposob cwiczyć, co to oznacza, ze dziecko gloskuje itd...nasi rodzice mają dokładnie wszystko wytlumaczone, a każde dziecko otrzymuje opracowana przez nas książeczke-kolorowankę , w ktorej jest wyjasnione (jezykiem przystepnym dla dziecka), czego bedziemy od niego wymagać w danej klasie....w ankietach, nasi rodzice bardzo chwala sobie nasz system oceniania...jak pisałam wczesniej, nic nikomu nie narzucam...zaprezentowałam w telegraficznym skrocie ocenianie w mojej szkole...
 
 
Jolly Roger 


Przedmiot nauczania: polglisz
Dołączył: 15 Gru 2007
Posty: 1731
Skąd: zza biurka
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Post nr 14, Wysłany: 2008-09-24, 18:43   

hanamat chwalebne. rozumiem, ze wszystko to w ramach 18 godzinnego pensum
_________________
We gonna ride the sea,
we pray to the wind and the glory
That's why we are raging wild and free
 
 
Jedliński 

Przedmiot nauczania: Inne
Wiek: 35
Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 558
Skąd: Polska
Post nr 15, Wysłany: 2008-09-25, 10:54   

hehe
jak macie link do tego rozporządzenia to go dajcie...

Ale jeśli ktoś uczy np. w-f to też ma postawić "ocenę" opisową ....dziecko nie umie zrobić przewrotu w tył itd. ??
_________________
W Chinach nauczycieli nazywa się budowniczymi narodu; czas, byśmy naszych nauczycieli nazywali tak samo. Barack Obama
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



login
hasło
 
   Program druk świadectw



Zdobądź zaświadczenie do dokumentacji składanej w komisji kwalifikacyjnej.

Zaświadczenie o umiejętności posługiwania się technologią komputerową i informacyjną

Zbiory testów: polski, angielski, matematyka, niemiecki
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Skocz na górę

 
Ministerstwo Edukacji Narodowej Centrum Edukacji Szkolnej Center of School Education
Copyright © 1995-2012 Centrum Edukacji Szkolnej