Awans zawodowy, publikacje nauczycieli, nauczyciele
Strona głównaForumSklep
 
   
 
 

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
uczeń z upośledzeniem umysłowym w szkole podstawowej
Autor Wiadomość
róża 

Przedmiot nauczania: Zajęcia zintegrowane
Wiek: 49
Dołączyła: 30 Sie 2010
Posty: 1
Skąd: mazowieckie
Post nr 1, Wysłany: 2010-08-30, 13:51   uczeń z upośledzeniem umysłowym w szkole podstawowej

Od nowego roku szkolnego będę miała w klasie II szkoły podstawowej ucznia z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym. Chłopiec otrzymał orzeczenie pod koniec ubiegłego roku szkolnego. Mam stworzyć dla niego program. Proszę o wskazówki i podzielenie się doświadczeniem w zakresie tworzenia takiego dokumentu jak i pracy z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie w masowej szkole.
 
 
Basso profondo 

Wiek: 43
Dołączył: 04 Sie 2007
Posty: 5106
Post nr 2, Wysłany: 2010-08-30, 14:07   

róża napisał/a:
pracy z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie w masowej szkole

Moim zdaniem dziecko upośledzone umysłowo w masowej szkole to nieporozumienie.
_________________
Nemo suo iure uti debet, ut alteri laedat.
 
 
[student]mierzejka 

Przedmiot nauczania: Zajęcia zintegrowane
Wiek: 34
Dołączyła: 30 Sie 2010
Posty: 2
Skąd: mazowieckie
Post nr 3, Wysłany: 2010-08-30, 15:07   

Róża to jesteśmy w takiej samej sytuacji. Ja również mam klasę II i doszedł do mnie teraz chłopiec z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym. Ja zamówiłam sobie taką pozycję, podobno bardzo dobra i dostosowana do nowej podstawy: "Program zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej w szkole podstawowej masowej lub szkole podstawowej specjalnej
Dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim. Dla klas 1-3"
Autor: Renata Naprawa, Alicja Tanajewska, Ewa Korzeniewska
Wydawca: Harmonia,
Ja też nie mam doświadczenia z pracą z takimi dziećmi, więc również proszę o jakieś wskazówki.
 
 
maja1965

Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 25
Post nr 4, Wysłany: 2010-08-30, 19:01   uczeń z upośledzeniem umysłowym w szkole podstawowej

Polecam również pozycję 'Program zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej w klasach I-III szkoły podstawowej dla dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim" - Beata Cholewczyńska i Wojciech Lewandowski oraz 'Indywidualne Programy Edukacyjno-terapeutyczne dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym' - R. Naprawa, Kornelia Maternicka, A. Tanajewska. pracowałam już trochę z dziećmi z orzeczeniami. Należy zapoznać się z podstawą programową dla dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu umiarkowanym oraz z zaleceniami poradni i stworzyć program dla dziecka adekwatnie do ich możliwości. Interesuje mnie z jakich pomocy korzystacie ( kart pracy, własne środki dydaktyczne, może jakieś gotowe pomoce do zakupu, przydatne strony do pracy z dziećmi).
 
 
[student]mierzejka 

Przedmiot nauczania: Zajęcia zintegrowane
Wiek: 34
Dołączyła: 30 Sie 2010
Posty: 2
Skąd: mazowieckie
Post nr 5, Wysłany: 2010-09-01, 11:52   

Ten mój chłopiec praktycznie nie zna liter i cyfer nie mówiąc już nic o czytaniu i pisaniu, więc nie wiem jakie będą dla niego odpowiednie podręczniki, bo napewno nie te do II klasy. Dziś rozmqwiałam z mamą tego ucznia i powiedziałam, że prawdopodobnie będzie miał podręczniki do I klasy, ale koleżanka móiła, że są z WSiP-u podręczniki dla dzieci upośledzonych tylko ona nie wie, czy akurat są do II klasy. Orientujecie się coś w tym temacie. A Jakie podęczniki mieli wasi ucziowie.
 
 
kiwikasia 

Przedmiot nauczania: kszt. zintegr., przedszk., oligofreno, wwr
Dołączyła: 04 Wrz 2007
Posty: 18
Skąd: Zagłębie
Post nr 6, Wysłany: 2011-08-25, 21:11   

Napisz coś więcej o chłopcu, coś z orzeczenia. Nie da się umiarkowanego uczyć z normalną podstawą programową, może litery opanowywać ładnych parę lat... Miałam dziewczynkę umiarkowaną w klasie z normą, miała 12 lat, nastąpił ostry regres, nie poradziła sobie z materiałem klasy drugiej, szybko zapomniała wszystko z pierwszej.

Podstawa dla umiarkowanych bardzo lakoniczna, ma przygotowywać do samodzielnego życia. Trzeba będzie ostro indywidualizować, w każdej dziedzinie.

U nas korzystamy z Wesołęj szkoły i przyjaciele, koleżanki z klas dla umiark i znacznych mają stare podręczniki dla klasy pierwszej, wycinają z nich, korzystają także z materiałów dla przedszkoli. Wszystko zależy od możliwości ucznia, więc najpierw daj Wam czas na rozeznanie, potem podręczniki. Jeszcze może rodzic coś doda (na czym wcześniej pracował, może pokazać zeszyty na przykład).

Powodzenia.[/quote]
 
 
Pearl 

Przedmiot nauczania: Język angielski
Wiek: 28
Dołączyła: 05 Wrz 2010
Posty: 46
Skąd: wielkopolskie
Post nr 7, Wysłany: 2011-09-09, 14:10   

Może ktoś znajdzie się, kto wie jak postępować z dzieckiem w klasie integracyjnej kiedy: uczę angielskiego ale jestem nauczycielem wspomagającym, ten chłopiec krzyczy, bije, szczycie, mało co mówi, pojedyncze polskie słowa...lekarze właściwie nawet nie wiedzą co mu jest. Nie wiem jak z nim pracować, wiem tylko tyle, że w razie czego mam z nim wyjść jakby przeszkadzał.
_________________
Take me away. A secret place
A sweet escape. Take me away
To better days. Take me away
Take me away. A hiding place
 
 
Sylwiakkk 

Przedmiot nauczania: Język angielski
Wiek: 1995
Dołączyła: 07 Wrz 2013
Posty: 13
Skąd: lubuskie
Post nr 8, Wysłany: 2013-09-16, 15:31   

Hej,

od tego tygodnia będę nauczac dziewczynkę z upośledzeniem , stopien umiarkowany - jest w klasie 5 , ale jest starsza od tych dzieci o rok.

Prosze mi powiedziec, jak taka lekcja wygląda? Ma ktoś doswiadczenie? jaki plan rozkladu i jaka książka? Dodam, że ta dziewczynka nie bardzo zna literki i cyferki.
 
 
Sylwiakkk 

Przedmiot nauczania: Język angielski
Wiek: 1995
Dołączyła: 07 Wrz 2013
Posty: 13
Skąd: lubuskie
Post nr 9, Wysłany: 2013-09-16, 15:47   

zapomniałam dodac, że chodzi o język angielski.
 
 
linczerka 
Administracja


Dołączyła: 04 Lis 2011
Posty: 2400
Skąd: z Polski
Post nr 10, Wysłany: 2013-09-16, 16:01   

Sylwiakkk napisał/a:
jak taka lekcja wygląda?

normalnie, jak lekcja
Cytat:
jaka książka?

żadna, robisz dziecku karty pracy dostosowane do możliwości
Sylwiakkk napisał/a:
dziewczynka nie bardzo zna literki i cyferki

Ma prawo - niepełnosprawna w stopniu umiarkowanym, może znać wybiórczo niektóre litery i cyfry
Sylwiakkk napisał/a:
jaki plan rozkladu

ten sam, co klasa, ale treści znacznie okrojone, bardzo okrojone.
Nie znam programu a ni podstawy do klasy V, ale załóżmy, że dzieci opisują swój wygląd, dziewczynka narysuje siebie i z Twoją pomocą naklei części ubioru. I to już będzie sukces.
Na każdą lekcję coś dla dziecka przygotuj, nie za wiele, zobacz, jak będzie sobie radzić.
A może podpowie Ci coś oligofrenopedagog? Są na forum.
a czemu to we wczesnoszkolnej, jak dzieciak w V klasie?
_________________
Trzeba umieć iść słoneczną stroną życia
 
 
Sylwiakkk 

Przedmiot nauczania: Język angielski
Wiek: 1995
Dołączyła: 07 Wrz 2013
Posty: 13
Skąd: lubuskie
Post nr 11, Wysłany: 2013-09-16, 16:14   

linczerka napisał/a:
Sylwiakkk napisał/a:
jak taka lekcja wygląda?
normalnie, jak lekcja


wyobraz sobie, ze to akurat wiem.


Sylwiakkk napisał/a:
dziewczynka nie bardzo zna literki i cyferki

Ma prawo - niepełnosprawna w stopniu umiarkowanym, może znać wybiórczo niektóre litery i cyfry


to tez doskonale wiem, zaznaczylam poprostu, ze tego nie wie,nie zna, moze ktos mial podobne doswiadczenie i moze podpowiedziec co i jak[/quote]
 
 
linczerka 
Administracja


Dołączyła: 04 Lis 2011
Posty: 2400
Skąd: z Polski
Post nr 12, Wysłany: 2013-09-16, 16:26   

Sylwio, dzieci te mają program nastawiony na samoobsługę, funkcjonowanie w społeczeństwie. W przypadku Twojego dziecka może też być wada mowy sprzężona z upośledzeniem. Po prostu nie zdziałasz zbyt wiele. Chodzi o to, by dzieci się osłuchały, posługiwały się najprostszymi pojęciami z języka angielskiego. Wytnij, naklej, ułóż, narysuj - to tego typu zadania. Plus proste wyrazy do odwzorowania. Bardziej wierszyki, rymowanki, piosenki. Klasa robi projekt, uczniowie piszą, dziewczę koloruje. Czyli program klasy realizujesz normalnie. Dla dziecka chyba musisz napisać - nie wiem, jakie masz zalecenie.
Uczyłam parę lat dziecko z takim upośledzeniem, ale nie w klasie. Mniej więcej wiem, co potrafią.
_________________
Trzeba umieć iść słoneczną stroną życia
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



login
hasło
 
   Program druk świadectw



Zdobądź zaświadczenie do dokumentacji składanej w komisji kwalifikacyjnej.

Zaświadczenie o umiejętności posługiwania się technologią komputerową i informacyjną

Zbiory testów: polski, angielski, matematyka, niemiecki
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Skocz na górę

 
Ministerstwo Edukacji Narodowej Centrum Edukacji Szkolnej Center of School Education
Copyright © 1995-2012 Centrum Edukacji Szkolnej