Witam Co do zajęć artystycznych to cały czas zastanawiam się co zrobić a w internecie nic szczególnego nie ma. Jestem w trakcie pisanie treści programowych (zaczęłam niedawno) tak myślę żeby zacząć od kultury hip-hopu ponieważ młodzież to lubi. W treści planuje ując historię hip-hopu, rap, grafitti, breakdance, a (układ hip-hopowy, stworzony wspólnie z młodzieżą). No i najważniejsze własne rymowanki słowne w rytm muzyki hip-hopu, niech sobie troche porapują
Taki mam plan na co najmniej 15 godzin czyli jeden semestr po 1 godzinie tygodniowo albo co dwa tygodnie po 2 godziny to ustalę z młodzieżą na pierwszych zajęciach. Tylko nie wiem jak zatytułować te zajęcia bo zajęcia wokalne też chciałabym prowadzić w ramach tych zjęć ... a podstawa programowa mówi, iż zajęcia artystyczne mają być związane z jedną dziedziną sztuki .... i bądź tu mądry!!!
Widzę,że nie jestem sama.Jestem nauczycielem języka polskiego i plastyki, a od nowego roku szkolnego również zajęć artystycznych.Zapoznałam się z podstawą programową i....stanęłam.Nie bardzo wiem jak "ugryźć" temat.W internecie rzeczywiście nie ma żadnych wskazówek.Na stronach MEN przeczytałam,że do tego przedmiotu nie ma żadnego programu nauczania,natomiast do drugiego wchodzącego przedmiotu-zajęć technicznych-jest aż pięć zatwierdzonych programów,podręcznik,zeszyty ćwiczeń itd.Może macie jakieś pomysły,którymi moglibyście się podzielić.Nigdy nie pisałam programu i trochę mnie to przeraża.Najbardziej problemowe jest to,że według postawy młodzież ma mieć prawo wyboru zajęć, ale jak trafić w gusta grupy 20 uczniów i sprawić,żeby wszyscy byli zadowoleni?
Przedmiot nauczania: muzyka,plastyka,wiedza o kulturze,j.angielski
Post nr 5, Wysłany: 2009-08-11, 14:37
Mac ma coś w trakcie przygotowania:
Dla muzyki
Cytat:
W przygotowaniu
Zajęcia artystyczne z muzyki