Z pewną dozą niepewności, zapytam, czy jest rzeczą naturalną aby wychowawca świetlicy nie miał swojej pracowni, swojego kąta, swojego kawałka podłogi-nic.
Tak, jestem zatrudniona w szkole ponadgimnazjalnej, jako wychowawca w świetlicy. Sęk w tym, że młodzież trudno zainteresować zajęciami-wykładami. Do przygotowywania materiałów
potrzebne jest raczej stałe miejsce, żeby nie biegać ze wszystkim po całej szkole. No i w ogóle mieć swój kącik pracy, stałe miejsce, z którym uczniowie mnie identyfikują.
Nie mam fizycznej możliwości aby przygotowywać się do zajęć, a pracy do domu zabierać nie będę!
Szkoły, w których nauczyciel ma możliwość przygotować się do zajęć niestety do rzadkości należą.
Post nr 6, Wysłany: 2009-02-17, 15:35
Nie znam się,ale chyba dlatego etat nauczyciela wynosi 18 godzin (a nie dużo więcej niż w przypadkach innych zawodów) ,bo jest cała masa pracy przygotowawczej do zajęć (którą zwykle trzeba przygotować w domu). coś za coś
Hmmmm. O co chodzi. Chodzi o to, że specyfika pracy w świetlicy średniej szkoły różni się troszkę od pracy w świetlicy w szkole średniej. Moja praca polega na tym, że mam być w gotowości podczas nieobecności innych nauczycieli. Są jednak dni, kiedy frekwencja jest 100%. I co w tedy? Można popracować i przeznaczyć ten czas, na przygotowywanie się do zajęć? I o to właśnie chodzi.
Ktoś napisał:
"Nie znam się,ale chyba dlatego etat nauczyciela wynosi 18 godzin (a nie dużo więcej niż w przypadkach innych zawodów"
Odp. Etat w świetlicy wynosi 26 godz., a jak trzeba zostać dłużej, to w imię idei, zostaję. No i chyba robię bład. Ponad to, 10 godzin w innej placówce, w godz. popołudniowych. Yhmmmm. I tak to wygląda....
Chodzi o to, że specyfika pracy w świetlicy średniej szkoły różni się troszkę od pracy w świetlicy w szkole średniej.
Nie rozumiem
majka_26 napisał/a:
Moja praca polega na tym, że mam być w gotowości podczas nieobecności innych nauczycieli.
A jak wszyscy nauczyciele obecni to co, pracujesz, czy masz wolne?