Post nr 1, Wysłany: 2009-04-23, 13:35 Jak załatwić sprawę z dyrekcją?
Jestem nauczycielem kontraktowym z umową na czas nieokreślony. Dostałam propozycję pracy w szkole ze względu na moje dodatkowe wykształcenie.Chcę zmienić pracę, ale chciałabym to załatwić porządnie i honorowo. Kiedy powinnam powiedziec o tym dyrekcji, jak załatwić sprawy formalne. proszę o wskazówki
Z reguły do końca kwietnia dyrektorzy chcą mieć pewność składu kadry. Tak wiec IMHO to ostatni dzwonek na takie złatwienie sprawy aby pasowało obu stronom.
Dzięki temu na koniec sierpnia masz wolną rękę i możesz zacząć pracę gdzie chcesz, ale lepiej sobie zostawić tydzień rezerwy, bo przecież rady pedagogiczne są też przed 1 września.
Dokładanie. U nas w przedszkolu bardzo dobrze jest widziane jak nowy nauczyciel może przyjść w ostatnim tygodniu wakacji i przygotować sobie stanowisko pracy. A wiadomo, że pierwsze wrażenie jest najważniejsze.
Dokładanie. U nas w przedszkolu bardzo dobrze jest widziane jak nowy nauczyciel może przyjść w ostatnim tygodniu wakacji i przygotować sobie stanowisko pracy. A wiadomo, że pierwsze wrażenie jest najważniejsze.
Podejrzewam, że Edzi chodziło o to, że czas wypowiedzenia złożonego w ciągu miesiąca (a nie na jego koniec) zaczyna się "liczyć" dopiero od pierwszego dnia miesiąca następnego.
U nas nauczyciele odchodzący z pracy "radzą sobie" w ten sposób, że w ostatnim tygodniu sierpnia się nie zjawiają w starej pracy (za parę dni i tak nie będą pracownikami tej placówki, więc żadna ze stron nie myśli o konsekwencjach), tylko w nowej.
Podejrzewam, że Edzi chodziło o to, że czas wypowiedzenia złożonego w ciągu miesiąca (a nie na jego koniec) zaczyna się "liczyć" dopiero od pierwszego dnia miesiąca następnego.
To też, ale w placówkach feryjnych umowę o pracę za wypowiedzeniem można rozwiązać tylko z dniem 31 sierpnia. Więc wypowiedzenie złożone wcześniej, np. 30 kwietnia i tak spowoduje rozwiązanie stosunku pracy 31 sierpnia. Tak to wygląda formalnie.