Witam!
Ja mam dokładnie taki sam problem. Jak widać Nie! Ciesze się bardzo, że trafiłam na ten post.
Ja mam również nauczanie indywidualne z uczniem upośledzonym umysłowo w stopniu lekkim. Chłopiec jest przypisany do 3 klasy gimnazjum. Jestem początkującym nauczycielem, więc jest mi tym bardziej o wiele trudniej!!!
Uczę chłopca j. polskiego, matematyki, biologii, historii, geografii, chemii, fizyki, sztuki, techniki. Musiałam napisać indywidualny program w oparciu o podstawę programową dla uczniów lekko upośledzonych. I przeraża mnie ocenianie. Dodam, że chłopiec nie mówi, nie pisze, jest niepełnosprawny ruchowo, więc manualnie nic nie zrobi sam.
Założyłam sobie, że oceniam chłopca za jego wysiłek, aktywność i zadania domowe.
Jeśli Ty masz jakieś ciekawe wskazówki to też chętnie skorzystam!
Rom
Przedmiot nauczania: Język polski
Wiek: 64 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 11 Skąd: wielkopolskie
Post nr 17, Wysłany: 2008-11-16, 18:56
Jeśli, jak piszesz, dziecko nie pisze i itd, to jak myślisz, jak, kto odrabia zadania domowe?
Dałbym mu spokój, chyba, że będą to rzeczy, które on lubi robić i sobie z nimi radzi, wówczas należy mu je zadawać, bo będzie się w tym w swój sposób realizował, a co za tym idzie, będzie realizowana podstawowa zasada rewalidacji, mianowicie budzenie wiary we własne siły.
Oczywiście, oceniałbym wyłącznie trud i chęci do pracy, a nie wyniki. Przecież jemu żadne świadectwo z czerwonym paskiem nie jest do niczego potrzebne i go nigdy nie dostanie i w rezultacie nie o to chodzi. Powtarzam, jedynka za brak pracy lub chęci do pracy i to jeszcze z rozwagą, natomiast nie żałować dobrych ocen, to tylko motywuje i daje dziecku radość.Chodzi o to, żeby jak najwięcej to dziecko nauczyć i wzbudzić w nim przekonanie, że nie jest gorszy od innych, że choć różni się, to też może normalnie funkcjonować.
Swoją drogą zastanawiam się, czy rzeczywiście jest lekko upośledzony, a nie umiarkowanie, można by wówczas kształcić go w klasie szkoły przysposabiającej do pracy.