Post nr 1, Wysłany: 2007-09-30, 13:27 praca z dzieckiem upośledzonym w klasie integracyjnej
Witam wszystkich serdecznie Nie udało mi się odnaleźć na forum podobnego tematu także postanowiłam go rozpocząć. Od września rozpoczęłam pracę w szkole z oddziałami integracyjnymi, jestem nauczycielem wspomagającym w trzech klasach na trzech przedmiotach. W tym roku skończyłam studia, które przygotowały mnie w zasadzie do tej pracy, ale tylko w klasach I-III. Okazuje się, że starsze klasy to zupełnie inna bajka... Bardzo mi się podoba, ale nie spodziewałam się aż takiego nawału pracy.
Napiszcie mi moi drodzy jak wygląda wasza praca z uczniem upośledzonym umysłowo? U mnie w szóstej klasie na przyrodzie poruszane są już na tyle trudne tematy, że moi uczniowie nie dają rady momentami. Potrafią nauczyć się pewnych rzeczy, ale opanowują materiał pamięciowo bez zrozumienia....Staram się pracować na konkretach, tworzyć różne ćwiczenia, ale czasem mam wrażenie, że pewnych rzeczy po prostu nie przeskoczą. Ciekawi mnie jak wygląda to u was.
Pozdrawiam
[ Dodano: 1 Październik 2007, 15:23 ]
Czyżby nie było tu nikogo kto podzieliłby sie swoimi doświadczeniami w tym temacie Wspomagający odezwijcie się !!
Uczniowie upośledzeni umysłowo muszę "iść" programem szkoły specjalnej, nie masowej. Jest to zdecydowanie niższy program nauczania, ale nawet wówczas są trudności.
Ja mam 1 dziecko nie czytające i nie piszące, drugie które ma szalenie wolne tempo pracy, trzecie prawdopodobnie z UU lekkim, kolejne trzeba wciąż kontrolować, czy wszystko robi i tylko jedna dziewczynka jest samodzielna. Jazda na całego Ale lubię to.