Awans zawodowy, publikacje nauczycieli, nauczyciele
Strona głównaForumSklep
 
   
 
 

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim
Autor Wiadomość
Irysek 

Dołączyła: 12 Cze 2011
Posty: 21
Post nr 1, Wysłany: 2012-12-12, 23:41   Upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim

Witajcie! Mam w klasie ucznia z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim (gimnazjum bez oddziałów integracyjnych - druga klasa). Z obserwacji nauczycieli uczących wynika, że uczniowi się pogarsza, to znaczy, bardziej jest to upośledzenie w stopniu umiarkowanym niż lekkim. Problem tkwi w tym, że matka absolutnie nie zgadza się na przeniesienie ucznia do szkoły specjalnej. Zamierzam napisać wniosek do PPP o ponowne przebadanie ucznia. Poradźcie mi proszę, jak przekonać matkę, że szkoła specjalna byłaby lepszym rozwiązaniem?
 
 
linczerka 
Administracja


Dołączyła: 04 Lis 2011
Posty: 2762
Skąd: z Polski
Post nr 2, Wysłany: 2012-12-13, 20:56   

Irysek napisał/a:
bardziej jest to upośledzenie w stopniu umiarkowanym niż lekkim

Nie można tak twierdzić na podstawie obserwacji nauczycieli. do tego trzeba badań, ale rozumiem tok myślenia. Upośledzenie w stopniu lekkim może się mieścić w dolnej granicy. Poradnie nie są skore do "przekwalifikowania" upośledzenia. Ile lat liczy sobie to orzeczenie?
Irysek napisał/a:
Zamierzam napisać wniosek do PPP o ponowne przebadanie ucznia.

Jak najbardziej można, ale bez zgody rodzica nic nie osiągniecie. Matka będzie się bronić. Może lepiej zmienić formy, metody pracy z uczniem? Obawiam się, że niewiele możecie. Jeśli mam być szczera, to będąc w sytuacji rodzica, też bym się nie zgodziła. Widzę możliwość w godzinach rewalidacji.
_________________
Trzeba umieć iść słoneczną stroną życia
 
 
Irysek 

Dołączyła: 12 Cze 2011
Posty: 21
Post nr 3, Wysłany: 2012-12-14, 00:26   

Jest to orzeczenie wydane w marcu 2011 roku, gdy dziecko było w szóstej klasie szkoły podstawowej. Zespół orzekający wydał decyzję o potrzebie kształcenia specjalnego w okresie III etapu edukacyjnego z uwagi na upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim. W diagnozie napisanie jest, że nastąpił już wtedy istotny regres funkcji intelektualnych w stosunku do badań wcześniejszych. Czyli ja dokładnie nie wiem, kiedy to upośledzenie w stopniu lekkim stwierdzono.

Uczeń ma przyznane dwie godziny rewalidacji tygodniowo i z tego co się orientuję wynika, że na więcej nie ma szans.

Problemem jest również to, że dziecko staje się coraz bardziej wyobcowane jeśli chodzi o kontakty z rówieśnikami. Nie ma żadnych bliższych kolegów, czy koleżanek. Na lekcjach przeważnie siedzi samo. Nie można powiedzieć, że klasa ucznia nie akceptuje, ale zdarzają się niestety incydenty podśmiewania się (ostatnio coraz częstsze), z czym staram się walczyć z całych sił.

Co do metod pracy, to mniej więcej połowa nauczycieli uczących tego ucznia jest także oligofrenopedagogami (ja nie jestem) pracującymi również w szkole specjalnej, więc myślę, że wiedzą oni dokładnie jak należy z takim uczniem pracować.

Wiem, że potrzebna będzie zgoda rodzica i szykuję się na rozmowę z matką, która przyznać muszę łatwego charakteru nie posiada. W każdym razie zamierzam zrobić wszystko co w mojej mocy, by matka tę zgodę wyraziła. Ech...
 
 
linczerka 
Administracja


Dołączyła: 04 Lis 2011
Posty: 2762
Skąd: z Polski
Post nr 4, Wysłany: 2012-12-14, 18:38   

Macie orzech do zgryzienia, przymusu dla rodzica nie ma. Wyważ dobrze argumenty.
_________________
Trzeba umieć iść słoneczną stroną życia
 
 
Irysek 

Dołączyła: 12 Cze 2011
Posty: 21
Post nr 5, Wysłany: 2012-12-17, 19:39   

Dzięki, Linczerko, za pomoc:) Pozdrawiam!
 
 
Basiek70 
Administracja


Przedmiot nauczania: nauczanie zintegrowane
Dołączyła: 24 Sie 2007
Posty: 2013
Skąd: Mazowsze
Post nr 6, Wysłany: 2012-12-19, 22:28   

Jako matka ucznia z uu w stopniu lekkim w 1 klasie gimnazjum w klasie nieintegracyjnej i jednocześnie nauczyciel napiszę tak: na Twoim miejscu poważnie zastanowiłabym się nad wszystkim, bo o ile na poziom funkcji intelektualnych wpływu szkoła nie ma, to na wykorzystanie potencjału, na rozwój funkcji szkolnych oraz na funkcjonowanie dziecka w środowisku klasowym już tak i to ogromny. Może należy skorygować ipet ucznia? Podpowiedź o formach i metodach pracy jest bardzo cenna i nie trzeba być oligofrenopedagogiem. Natomiast dlaczego dziecko siedzi samo i jak to się ma do Twoich usilnych starań zintegrowania zespołu? Czy uczeń jest nowy w klasie? Jeśli nie, czemu jest coraz gorzej, nie coraz lepiej, z jego funkcjonowaniem w klasie? Na miejscu rodzica miałabym sporo argumentów zarzucających szkole niewydolność i raczej od szkoły wymagałabym działań. Nie wiem, jak to dziecko funkcjonuje, ale skoro dotąd było w szkole powszechnej, nie masz pojęcia, jak na niego wpłynęłoby przeniesienie do szkoły specjalnej.
W sumie to co napisałaś odbieram jako chęć "pozbycia się kłopotu", bo wiadomo, taki uczeń to więcej pracy. Moje odczucie jest subiektywne i osadzone tylko w tym, co tu zawarłaś, ale takie właśnie mam. A widząc, jak szkołą mojego syna radzi sobie z jego funkcjonowaniem w trzydziestodwuosobowej klasie gimnazjalnej, wiem, ze naprawdę można, tylko trzeba chcieć działać.
_________________
"Nigdy nie rezygnuj z tego, co naprawdę chcesz robić.
Człowiek z wielkimi ambicjami i marzeniami jest silniejszy od tego,
który jest tylko realistą."
 
 
dora8201 


Wiek: 32
Dołączyła: 25 Lip 2012
Posty: 128
Skąd: najczęściej z domu
Post nr 7, Wysłany: 2013-03-05, 14:11   Re: Upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim

Irysek napisał/a:
Zamierzam napisać wniosek do PPP o ponowne przebadanie ucznia.


Wnioskodawcą uruchamiającą machine poradnianą jest TYLKO I WYŁĄCZNIE rodzic - szkoła nie ma uprawnień kierowania wniosków na badanie.

Druga sprawa jest taka, że nawet jeśli chłopiec wypadnie na upośledzeniu umiarkowanym rodzic musi zgodzić się na zmianę kształcenia (a nie musi)

Po trzecie nawet jeśli się zgodzi to nadal rodzic decyduje czy dziecko będzie się uczyło w szkole masowej, w klasie czy szkole specjalnej - orzeczenie do kształcenia specjalnego nie jest równoznaczne ze zmianą szkoły na specjalną

i osobiście zgadzam się z tym co napisała basiek70 - ze wszystkim w 100%
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



login
hasło
 
   Program druk świadectw Polub nas na Facebooku!



Zdobądź zaświadczenie do dokumentacji składanej w komisji kwalifikacyjnej.

Zaświadczenie o umiejętności posługiwania się technologią komputerową i informacyjną

Zbiory testów: polski, angielski, matematyka, niemiecki
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Skocz na górę

 
Ministerstwo Edukacji Narodowej Centrum Edukacji Szkolnej Center of School Education
Copyright © 1995-2012 Centrum Edukacji Szkolnej