Awans zawodowy, publikacje nauczycieli, nauczyciele
Strona głównaForumSklep
 
   
 
 

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wydłużenie etapu edukacyjnego
Autor Wiadomość
ewita1103 

Przedmiot nauczania: Zajęcia zintegrowane
Wiek: 35
Dołączyła: 20 Cze 2013
Posty: 2
Skąd: kujawsko-pomorskie
Post nr 1, Wysłany: 2013-08-30, 15:22   Wydłużenie etapu edukacyjnego

Witam
Pracuje w Szkole dla dzieci z autyzmem. Zajęcia u nas prowadzone są w formie nauczania indywidualnego. Moi podopieczni realizują I etap edukacyjny. W roku szkolnym 2012/2013 realizowały klasę 2. Obecnie maja wydłużony etap edukacyjny. Tutaj pojawia się mój problem. Poradźcie jak ma wyglądać IPET. Czy dzieciaki muszą pracować z podręcznikiem do 2 klasy? Do tej pory pracowaliśmy z podręcznikiem realizując poszczególne tematy z dostosowaniem dla dziecka oraz z planem aktywności.

W tej chwili mam trochę mętlik w głowie ponieważ koleżanki trochę inaczej sobie wyobrażają prace a ja mam inna wizje.

Napisze jak ja to widzę. Chce napisać IPET który będzie zawierał treści z podstawy programowej I etapu edukacyjnego wyrównujący braki dziecka na tym poziomie. Nie chce żeby rodzice kupowali mi nowy podręcznik (mieliśmy Wesoła Szkoła i przyjaciele WSiP), ponieważ został nam nie zrealizowany w 2 klasie ale tylko cześć matematyczna. Chcę zakupić dzieciakom książeczki z serii galeria możliwości z WSiP. Myślałam że będę pracować na planie aktywności, kartach pracy.

Proszę piszcie jak to u was wygląda. Nie wiem jak to ugryźć z dziennikiem i zapisem w dzienniku przebiegu zajęć
 
 
linczerka 
Administracja


Dołączyła: 04 Lis 2011
Posty: 2405
Skąd: z Polski
Post nr 2, Wysłany: 2013-08-30, 17:12   

Cytat:
Proszę piszcie jak to u was wygląda. Nie wiem jak to ugryźć z dziennikiem i zapisem w dzienniku przebiegu zajęć

A jak to ugryziesz z realizowanym programem? Chyba musisz napisać autorski program, tylko czy nie jest za późno?
ewita1103 napisał/a:
Chcę zakupić dzieciakom książeczki z serii możliwości z WSiP.

To jak najbardziej, ale książeczki te nie są (chyba, sprawdź) dopuszczone w MEN, nie mają numeru dopuszczenia. Traktuj je jako uzupełnienie.
ewita1103 napisał/a:
Myślałam że będę pracować na planie aktywności, kartach pracy.

To Ci zawsze wolno.
W tym momencie ingerujesz w wybrany program. Ulega on modyfikacji, a to wymaga uzasadnienia. Moje KO wymagało na piśmie.
Reasumując: albo modyfikujesz z uzasadnieniem albo piszesz własny i RP dopuszcza do użytku.
Chyba, że ktoś zna inne wyjście z sytuacji.
_________________
Trzeba umieć iść słoneczną stroną życia
 
 
linczerka 
Administracja


Dołączyła: 04 Lis 2011
Posty: 2405
Skąd: z Polski
Post nr 3, Wysłany: 2013-08-30, 17:43   

ewita1103 napisał/a:
Poradźcie jak ma wyglądać IPET.

1. Rozpoznanie wynikające z orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego (tu zalecenie, uzasadnienie i sytuacja rodzinna dziecka)
2. Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia (tu mocne strony ucznia, trudności w nauce, funkcjonowanie ucznia w grupie, inne (które nie były wymienione, a są istotne)
3.Zakres dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości ucznia (cele, dostosowanie programów nauczania, rozpiska treści na poszczególne edukacje - tu patrz na podstawę i program)
4.Sposoby dostosowania wymagań edukacyjnych
5.Dostosowanie sposobu sprawdzania wiadomości i oceniania
6. Rodzaj i zakres zintegrowanych działań nauczycieli i specjalistów prowadzących zajęcia - o ile jest taka potrzeba
7.Metody, formy i środki dydaktyczne
8.Formy, sposoby i okres udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz wymiar godzin pomocy udzielanej uczniowi
9.Działania wspierające rodziców ucznia oraz zakres współdziałania z instytucjami działającymi na rzecz rodziny
10.Zajęcia rewalidacyjne i inne odpowiednie ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne - jeśli potrzeba
11.Zakres współpracy nauczycieli i specjalistów z rodzicami
12.Wskaźniki i termin ewaluacji

To są punkty, które powinien zawierać IPET.
_________________
Trzeba umieć iść słoneczną stroną życia
 
 
linczerka 
Administracja


Dołączyła: 04 Lis 2011
Posty: 2405
Skąd: z Polski
Post nr 4, Wysłany: 2013-08-30, 17:58   

ewita1103 napisał/a:
Nie wiem jak to ugryźć z dziennikiem i zapisem w dzienniku przebiegu zajęć

A czemu Ty sobie komplikujesz życie? Przecież realizujesz program na wydłużonym etapie. Rób to, co jest w PP, programie tylko więcej godzin przeznaczaj na realizację treści tam, gdzie widzisz potrzebę. Wspieraj się wspomnianymi materiałami dodatkowymi. W dzienniku zapisujesz normalnie to, co robisz. Nawet, jeśli zrobisz coś ponad podstawę, to przecież możesz :) Ja robię np. w klasie drugiej dodawanie do 10 przez 1 lekcję (powtórka), Ty robisz 5-6 albo i więcej i to taka różnica.
I wilk syty i owca cała.
_________________
Trzeba umieć iść słoneczną stroną życia
 
 
ewita1103 

Przedmiot nauczania: Zajęcia zintegrowane
Wiek: 35
Dołączyła: 20 Cze 2013
Posty: 2
Skąd: kujawsko-pomorskie
Post nr 5, Wysłany: 2013-08-31, 08:34   

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
 
 
iluka 


Przedmiot nauczania: język polski, przyroda
Wiek: 43
Dołączyła: 25 Lip 2012
Posty: 2513
Skąd: małopolskie
Post nr 6, Wysłany: 2013-08-31, 09:35   

Na chłopski rozum dedukuję jak linczerka.
Wydłużenie czyli zamiast 1-2-3 godz. na dane zagadnienie, tyle ile im potrzeba...
_________________
W życiu bo­wiem is­tnieją rzeczy, o które war­to wal­czyć do sa­mego końca. Paulo Coelho
 
 
angelunnia 

Przedmiot nauczania: Inne
Wiek: 32
Dołączyła: 01 Sie 2008
Posty: 14
Skąd: małopolskie
Post nr 7, Wysłany: 2014-01-23, 19:54   

witam
Proszę o poradę. Chciałabym pomóc rodzicom ucznia, znaleźć jakieś wyjście, ale nie bardzo wiem jak. Chłopiec jest uczniem trzeciej klasy gimnazjum, ma nauczanie indywidualne z powodu uspośledzenia sprzężonego. Obecnie ma wydłużony okres nauczania. Rodzice chcieliby pozostawić Chłopca w gimnazjum do 21 roku życia. Chłopiec wykazuje psychoemocjonalną niegotowośc do zmiany szkoły, pewniej czuje się w domu kiedy przychdzi do niego nauczyciel. W domu przebywa również uposledzona siostrzyczka ucznia, która wymaga opieki 24 godziny na dobę, więc zarówno dla nich jak i dla ucznia wygodniej byłoby gdyby mógł pozostać w gimnazjum.
Zapoznałam się w rozporządzeniami, z których wynika ,że można wydłużyć nauczanie wyłącznie o jeden rok na każdym etapie edukacji, dawniej można było minimum o rok. Ja jestem nauczycielką tego ucznia od tego roku, dodam, iż uczeń otrzymał promocję do trzeciej klasy i świadectwo, myślałam, że przy wydłużaniu uczeń nie otrzymuje swiadectwa. Mam pytanie jak mogę pomóc, czy są jakieś przepisy, które można zastosować, aby zatrzymać ucznia w szkolę jezeli rodzice wyrażają chęć. Sytuacja tej rodziny jest bardzo ciężka, gdyby uczeń nie miał nauczania indywidulanego , matka na co dzień zostanie z dwójką niepełnosprawnych dzieci, jedno dziecko cały czas leży , drugie porusza się na wózku inwalidzkim, proszę o pomc. Pozdrawiam
 
 
linczerka 
Administracja


Dołączyła: 04 Lis 2011
Posty: 2405
Skąd: z Polski
Post nr 8, Wysłany: 2014-01-23, 21:26   

Jeśli w gimnazjum miał wydłużone nauczanie, to już nic się nie da zrobić.
A uu jest jakie? Głębokie, umiarkowane?
_________________
Trzeba umieć iść słoneczną stroną życia
 
 
angelunnia 

Przedmiot nauczania: Inne
Wiek: 32
Dołączyła: 01 Sie 2008
Posty: 14
Skąd: małopolskie
Post nr 9, Wysłany: 2014-01-27, 09:13   

Dziękuję za odpowiedź , upośledzenie jest umiarkowane,MPD, Chłopiec porusza się na wózku inwalidzkim, nie komunikuje się . Szkoda miałam nadzieję , ze cos da się jeszcze zrobić. :( . Pozdrawiam
 
 
linczerka 
Administracja


Dołączyła: 04 Lis 2011
Posty: 2405
Skąd: z Polski
Post nr 10, Wysłany: 2014-01-27, 15:45   

To w świetle przepisów nie ma już takiej możliwości.
angelunnia napisał/a:
nie komunikuje się

Popytaj w okolicy o Stowarzyszenie Mówić bez słów.
W małopolskim działają dość sprawnie różne formy i ośrodki pomocy, znany m. in. ośrodek w Podolanach. Szukaj warsztatów Terapii Zajęciowej w najbliższej okolicy.
_________________
Trzeba umieć iść słoneczną stroną życia
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



login
hasło
 
   Program druk świadectw



Zdobądź zaświadczenie do dokumentacji składanej w komisji kwalifikacyjnej.

Zaświadczenie o umiejętności posługiwania się technologią komputerową i informacyjną

Zbiory testów: polski, angielski, matematyka, niemiecki
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Skocz na górę

 
Ministerstwo Edukacji Narodowej Centrum Edukacji Szkolnej Center of School Education
Copyright © 1995-2012 Centrum Edukacji Szkolnej